جوانسازی و کشیدن (لیفتینگ) پوست صورت با آر اف (RF) فرکشنال

جوانسازی و کشیدن (لیفتینگ) پوست صورت با آر اف (RF) فرکشنال

 جوانسازی و کشیدن پوست صورت با آر‌اف فرکشنال یکی از روش‌های درمانی جدید است که در آن از امواج 

رادیوفرکوئنسی برای جوانسازی پوست صورت در لایه‌ی اپیدرم و لایه‌ی میانی درم استفاده می‌شود. همانطور که از اسم آن پیداست، در این روش از امواج نوری ( جوانسازی پوست با لیزر ) استفاده نمی‌شود، بلکه از امواج آر‌اف فرکشنال که توسط دستگاه دو قطبی رادیوفرکوئنسیِ غیرتهاجمی تولید می‌شوند، استفاده می‌شود. این امواج لایه‌ی خارجی و میانی پوست را هدف قرار می‌دهند و موجب تحریک پوست برای آغاز فرآیند‌های طبیعی بازسازی پوست می‌شوند و در نتیجه لایه‌ی جدیدی روی پوست تشکیل شده و میزان تولید کلاژن و الاستین در پوست افزایش می‌یابد و شخص نهایتا ظاهر جوان‌تر و شاداب‌تری پیدا می‌کند.

از این روش برای درمان ناهمواری‌های موجود در بافت پوست، رفع چروک صورت ، جای جوش و آفتاب‌سوختگی استفاده می‌شود. این روش موجب تحریک پوست به تولید کلاژن در عمق لایه‌ی درم در پوست می‌شود، درحالی که لایه‌ی اپیدرم دست نخورده باقی می‌ماند و آسیبی به آن نمی‌رسد.

این روش جوانسازی و لایه‌برداری غیرلیزری پوست، موجب لایه‌برداری پوست شده و این کار را بدون خطراتی که در گذشته در روش‌های لیزر جوانسازی صورت ، نظیر(لیزر اربیوم، فرکشنال، آر اف) یا پیلینگ وجود داشت، انجام می‌دهد.

بیمار می‌تواند بعد از انجام RF فرکشنال بلافاصله به زندگی عادی برگردد اما بهتر است از ضدآفتاب و کرم‌های ترمیمی و مرطوب‌کننده استفاده نموده و تا یک هفته در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرد.


آر‌اف فرکشنال چه کاربردهایی دارد؟

  • لایه‌برداری و جوانسازی پوست صورت
  • لیفت صورت بدون جراحی: در این روش مانند روش لیفت صورت با نخ بدون انجام جراحی، پوست صورت بالا کشیده می‌شود.
  • درمان و رفع چروک صورت، چروک دور چشم و افتادگی و شل‌شدگی پوست و لیفت صورت.
  •  لیفتینگ صورت و پوست گردن، رفع غبغب، رفع خط خنده (خطوط کنار بینی)، کاهش چروک‌های دور لب.
  • رفع تمام ناهمواری‌ها و زوائد پوستی: احیا و بازسازی لایه‌ی خارجی پوست که موجب نرم و صاف شدن سطح پوست می‌شود. .
  • بهبود رنگ و بافت پوست: درمان مشکلات مربوط به بافت پوست و منافذ بزرگ پوست.
  • رفع زائده‌های پوستی، آفتاب سوختگی و لکه‌های پوستی  و روشن کردن پوست صورت.
  • رفع جای جوش و جای زخم.
  • لیفت و بالا کشیدن پوست در تمامی نواحی بدن (غیر صورت) مانند گردن، لیفت سینه ، شکم، بازوها، ران‌ها و غیره .
  • بهبود و درمان ترکهای پوست
  • جوانسازی پوست دست و رفع لکه‌های قهوه‌ای روی دست
  • بهبود روزاسه و رگ‌هایی که در زیر پوست صورت نمایان هستند.

وجه تمایز آر‌ اف فرکشنال با روش‌های دیگر چیست؟

  • مشاهده‌ی نتایج بعد از اولین جلسه‌ی درمانی
  • بدون نیاز به جراحی و ایجاد برش در پوست؛ بدون درد
  • روش درمانی غیر‌تهاجمی و ملایم
  • کوتاه بودن جلسه‌ی درمانی و عدم نیاز به گذراندن دوره ریکاوری
  • مناسب برای انواع پوست‌ها
  • عدم آسیب به لایه خارجی پوست
  • لیفت و کشیدن پوست
  • امکان ترکیب این روش با سایر روش‌های درمانی

برای رسیدن به نتایج رضایت‌بخش به چند جلسه درمانی نیاز است؟

معمولا توصیه می‌شود که بیمار بین ۳ تا ۵ جلسه، درمان با آر ‌اف فرکشنال را انجام دهد. در صورتی که درمان با آر اف فرکشنال را طی چندین جلسه انجام دهید به نتایج بسیار بهتری خواهید رسید چرا که در متد آر اف صورت ، درهر جلسه درمانی تنها قسمتی از پوست درمان می‌شود و بنابراین برای پوشش دادن تمامی قسمت‌ها نیاز به تکرار پروسه می‌باشد. به همین خاطر انجام حداقل ۳ جلسه درمانی با فواصل یک ماهه برای دستیابی مزایای آر اف ضروری است.

آر‌ اف فرکشنال چگونه موجب جوانسازی و لیفت پوست می‌شود؟

جوان سازی صورت با آر ‌اف فرکشنال (اف ار اف پوست) یک راه حل مبتکرانه با استفاده از تکنولوژی رو به پشرفت RF است.
جوان سازی پوست با rf با استفاده از انرژی رادیوفرکوئنسی دوقطبی و فرکشنال انجام می‌شود. این انرژی از امپدانس طبیعی بدن برای ایجاد گرما استفاده می‌کند و این گرما موجب تحریک پوست به تولید کلاژن و الاستین می‌شود. با تولید کلاژن بیشتر، فیبروبلاست‌های مربوط به مدل‌سازی مجدد در پوست فعال می‌شوند و تارهای کلاژن و الاستین در حالی تشکیل می‌شوند که فاکتورهای رشد به طور طبیعی در پوست ترشح می‌شوند و پوست بازسازی می‌شود و در نتیجه ظاهری شاداب و جوان پیدا می‌کند.


این روش جوانسازی برای چه پوست‌هایی مناسب است؟

از آنجایی که این روش بر مبنای انرژی نوری کار نمی‌کند  (یک روش لیزر درمانی نیست)، می‌توان از آن به نحو موثری در تمامی رنگ پوست‌های مختلف، حتی رنگ پوست‌های بسیار تیره، استفاده کرد. این روش همچنین، برای پوست‌های حساس بسیار کاملا بی‌خطر و ایمن است.


موارد منع مصرف

ممنوعیت مصرف RF در بیماری‌های کلاژن و اسکولار بیماری قلبی شدید، بیماری‌های شدید مانند سرطان ، زنان باردار و شیرده و یا کسانی که هرگونه قطعه فلزی در بدن دارند می‌باشد.ممنوعیتی برای افرادی که ژل یا بوتاکس تزریق نموده‌اند وجود ندارد اما به علت اثر حرارتی این روش، ممکن است دوام ژل و بوتاکس کاهش یابد. برخی از این افراد می توانند با استفاده از روشهای جایگزین از جمله بهره گیری از مزایای مزوتراپی به درمان جوانسازی پوست خود بپردازند.

یک جلسه درمانی چه مدت طول می‌کشد؟

 هر جلسه‌ی درمانی حدودا بین ۱۵ تا ۲۰ دقیقه طول می‌کشد. در صورتی که پوست بیمار حساس باشد، قبل از انجام درمان، از کرم بی‌حسی استفاده می‌شود و تاثیر کرم بر روی پوست و بی‌حس شدن آن بین ۳۰ تا ۴۰ دقیقه زمان می‌برد. خنک کردن پوست و انجام مراقبت‌های لازم بلافاصله بعد از درمان (زدن سرم و ماسک به پوست)، حدودا ۳۰ دقیقه زمان نیاز دارد. ما برای تاثیرگذاری بیشتر درمان و رسیدن به نتایج بهتر از کرم‌های مرطوب‌کننده و سرم یا ماسک مخصوص لیفت پوست استفاده می‌کنیم. بنابراین هر جلسه‌ی درمانی حدودا بین ۱ تا ۱٫۵ ساعت طول می‌کشد.

پوست من بلافاصله بعد از درمان چگونه خواهد بود؟

بعد از اتمام جلسه‌ی درمانی هیچ نیازی به گذراندن دوره ریکاوری نیست. بعد از جلسه‌ی درمانی ممکن است پوست موقتا سرخ و کمی متورم شود که این حالت بین ۱ تا ۳ ساعت طول می‌کشد. پوست شما بعد از درمان احساس شبیه به کشیده شدن و گرما خواهد داشت و ممکن است تا ۴۸ ساعت کمی صورتی باشد. معمولا در سومین روز پس از جلسه‌ی درمانی، نشانه‌هایی از گرمایش سلولی در پوست (به صورت شبکه‌ای از نقاط بسیار ریز روی پوست)  نمایان می‌شود و جای این نقاط (چون در حال بهبودی است) پوسته می‌شود و ممکن است بین ۱ تا ۲ روز پوست شما، حالت پوسته پوسته داشته باشد. بروز این حالت کاملا طبیعی است و بخشی از روند بهبودی پوست شما است. شما می‌توانید روز بعد از جلسه‌ی درمانی تا حدود کمی کرم یا مواد آرایشی روی پوست خود بزنید (۱۲ ساعت بعد از جلسه درمانی). بعد از ریختن تمام پوسته‌های تشکیل شده روی پوست شما، شاهد بهبودی چشمگیری در ظاهر پوست خود خواهید بود و رسیدن به این نتایج تنها ۵ تا ۷ روز زمان می‌برد. روند تولید کلاژن در پوست و بازسازی پوست همچنان تا ماه‌ها پس از درمان ادامه خواهد داشت و بعد از هر جلسه‌ی درمانی، پوست شما بهتر و بهتر خواهد شد.

برای رسیدن به نتایج موثر، هر چند وقت یکبار باید این درمان را انجام داد؟

بهترین کار این است که شما یک دوره‌ی درمان شامل ۳ تا ۵ جلسه را طی کنید. در اولین جلسه‌ی مشاوره با پزشک یک برنامه‌ی درمانی که مناسب با شرایط شماست، تعیین می‌شود. مدت زمانی که باید بین جلسات درمانی فاصله بیافتد، برای بیماران مختلف فرق می‌کند و به ناحیه‌ی تحت درمان و شرایط پوست بیمار بستگی دارد. فاصله‌ی بین جلسات درمانی به طور استاندارد باید بین ۴ تا ۶ هفته باشد. برای آن که نتایج درمانی این روش را حفظ کنید، بسته به نوع پوست شما، ممکن است توصیه شود که سالی یکبار این دوره‌ی درمانی را طی کنید.

برای حفظ نتایج حاصل از درمان لازم است که بین جلسات درمانی و در خانه، با استفاده از محصولات با کیفیت، از پوست خود مراقبت کنید. شما باید از کرم ضدآفتاب استفاده کنید و به تمامی توصیه‌ها و اقدامات بعد از جلسه‌ی درمانی عمل کنید. متخصصین کلینیک صدف با کمال میل، در مود نحوه‌ی مراقبت از پوست در خانه و استفاده از محصولات بهداشتی و مخصوص مراقبت از پوست که می‌تواند به بهبود نتایج درمانی کمک کند، شما را راهنمایی خواهند کرد.

درمان با RF فرکشنال چه حسی دارد؟ آیا این روش دردناک است؟

به طور کلی، احساسی که بیمار در حین درمان با آر‌ اف فرکشنال دارد، به تنظیمات دستگاه بستگی دارد. در صورتی که شدت امواج بسیار کم و خفیف باشد، بیماران به ندرت چیزی احساس می‌کنند و فقط کمی احساس گرما در پوست خود خواهند داشت. اما با استفاده از امواج قوی‌تر در حین درمان، احساس بیمار شبیه به زمانی است که یک باند کشی نرم ضربه‌ای ناگهانی روی پوست وارد می‌کند. دستگاه‌های پیشرفته‌ای که در این کلینیک به کار می‌روند، مجهز به سیستم خنک‌کننده‌ی قوی هستن که موجب ایمنی بیشتر درمان و احساس راحتی بیمار شده و در نتیجه درمان با آر اف فرکشنال تقریبا بدون درد خواهد بود.

بعد از جوانسازی با RF فرکشنال باید چه اقداماتی انجام داد؟

بعد از جلسه‌ لیزر پوست صورت  نیازی به اقدام خاصی نیست، با این حال متخصصین ما، برای مراقبت بهتر از پوستتان، برخی توصیه‌های زیر را به شما می‌کنند:

  • استفاده از کمی کرم یا ژل یا لوسیون مرطوب کننده در ناحیه‌ی تحت درمان.
  • استفاده از اسپری مرطوب کننده و خنک کننده در مواقعی که احساس می‌کنید به آن نیاز دارید.
  • شستشو دادن یا استفاده از کمپرس سرد در ناحیه‌ی تحت درمان.
  • درمان با امواج رادیوفرکوئنسی به خاطر امکان دستیابی به نتایج مورد انتظار بدون وارد شدن آسیب به بدن معروف می‌باشد. به هر حال این درمان الزاماً ۱۰۰% بدون خطر (ریسک) نیست و برخی از عوارض لاغری با آر اف به شرح زیر هستند:قرمز شدن پوست
    ورم محدود
    حساسیت بیش از حد نواحی تحت درمان
    ایجاد فرورفتگی در پوست
    علاوه بر این همواره ممکن است در برخی افراد ایجاد تاول و کبودی به عنوان یکی از عوارض جانبی این درمان مشاهده گردد.

شماره تماس های کلینیک زیبایی بلزا