رفع گودی و سیاهی چشم بعد با دستگاه ار اف فرکشنال

رفع گودی و سیاهی چشم بعد با دستگاه ار اف فرکشنال



رفع گودی و سیاهی چشم بعد با دستگاه ار اف فرکشنال

سیاهی دور چشم که گاهی به آن تیرگی یا گودی زیر چشم هم گفته می شود عبارت است از پیدایش پوست تیره میان پلک پایینی و بالای گونه. کبودی زیر چشم  در نوزادان، کودکان، نوجوانان و بزرگسالان و در مرد و زن یکسان  اتفاق می افتد. عموم مردم می پندارند که سیاهی و تیرگی دور چشم به خاطر کمبود خواب و بد خوابیدن بوجود می آید و بیماری بی خوابی می تواند عامل حتمی آن باشد. با این وجود شرایط مختلف دیگری که برخی از آن ها مانند زیاد قهوه نوشیدن یا گریه کردن با سبک زندگی افراد مرتبط اند هم می توانند منجر به سیاهی زیر چشم شوند. علل دیگر هم یا ژنتیکی هستند یا مبتنی بر پزشکی مانند عفونت، ضربه به سر یا صورت یا نازکی پوست پلک پایینی که باعث می شود رگ های آبی رنگ زیر چشم بیشتر قابل مشاهده باشند. سیاه شدن قابل ملاحظه پوست دور چشم ها می تواند یک مشخصه طبیعی معمول در گرو ه های قومی خاص باشد


علل و دلایل

از علت سیاهی زیر چشم و دور چشم عبارتند از:

پیری – در ابتدا پوست زیر چشم هانازک و لطیف است. با بالا رفتن سن پوست اطراف چشم ها ضخیم تر می شود که این باعث برجسته تر شدن رگ های خونی و بوجود آمدن سیاهی در زیر چشم می شود.

ژنتیک -  ارث و ژنتیک هم می توانند دلیل  ایجاد و تسلط سیاهی دور چشم نقش بزرگی باشد.

سوء تغذیه – سیاهی دور چشم می تواند به خاطر تغذیه نامناسب باشد. یک رژیم غذایی سالم که سرشار از مواد مغذی و ویتامین هایی مانند A، C، K و E است می تواند به خلاص شدن از سیاهی اطراف چشم کمک کند.

خستگی و محرومیت از خواب  – کمبود خواب یا خستگی بیش از حد منجر به پوستی رنگ پریده می شود که این باعث می شود خون زیر پوست بیشتر قابل مشاهده باشد و آبی تر یا تیره تر به نظر برسد.

سیگار و مشروبا ت الکلی – مهمانی های آخر شب، سیگار کشیدن و خوردن مشروبات الکلی می تواند پوست شما را خراب کند و منجر به سیاهی دور چشم شود. سیاهی و تیرگی زیر چشم می تواند نشانه از دست رفتن آب بدن (دهیدراسیون یا کم آبی بدن) به خاطر مصرف زیاد مشروبات الکلی و نوشیدنی های کافئین دار باشد.

تغییرات هورمونی – در خانم ها پوست در طول دوران حاملگی و قاعدگی دستخوش تغییرات زیادی می شود که این می تواند منجر به سیاه شدن دور چشم ها شود.

آلرژی – هر بیماری ایی که باعث خارش چشم ها شود می تواند به ایجاد سیاهی بیشتر که نتیجه مالیدن یا خاراندن پوست اطراف چشم هاست کمک کند. جدای از آن، برخی حساسیت های غذایی هم می توانند باعث تیره تر به نظر رسیدن ناحیه زیر چشم ها شوند. در واقع، علت سیاهی دور چشم در کودکان اغلب نمایانگر مشکل آلرژی/ حساسیت است.

درمان

از بین بردن چروک دور چشم و درمان گودی زیر چشم از طریق روش های درمانی زیر انجام پذیر است:

    کرم  انقباض عروق؛ برای سیاهی ناشی از نازکی پوست
    نور درمانی، لیزر و روش های سفید کردن: برای سیاهی ناشی از تجمع رنگدانه ها در بافت ها

درمان با لیزر

برای رفع سیاهی زیر چشم با لیزر یک روش مفید است. این درمان با استفاده از پرتوهای نوری که برای صاف کردن لایه های پوست بکار می روند صورت می گیرد. این پرتوهای نور که یا مادون قرمز یا ماوراء بنفش هستند قابل مشاهده بوده طول موج هایی ایجاد می کنند که روی پوست حرکت می کنند. انرژی ایی که از برخورد نور با پوست آزاد می شود و توسط لایه های مختلف پوست جذب می شود رنگدانه های غیرمعمول پوست را اصلاح و درمان تیرگی زیر چشم می باشد. شبکه جراحی پلاستیک صورت اظهار داشته که جراحان زیبایی از انواع مختلفی از درمان با لیزر استفاده می کنند زیرا رنگ پوست مشخص می کند که کدام نوع لیزر بهتر جذب می شود. عمل لیزر حداقل سه جلسه 30 تا 60 دقیقه ای زمان می برد که به فواصل 10 تا 14 روز انجام می شوند. (البته) درمان با لیزر به اندازه سیاهی زیر چشم هم بستگی دارد. تکنیک های مختلفی برای درمان سیاهی دور چشم با استفاده از لیزر وجود دارند که بسته به نوع سیاهی زیر چشم مورد استفاده قرار می گیرند.

در درمان سیاهی دور چشم با لیزر گزینه دیگر استفاده از لیزر درمانی رگ هاست. این روش مخصوصا برای افرادی است که در نتیجه قابل مشاهده شدن رگ ها، زیر چشم آن ها به رنگ آبی است. این روش درمان سیاهی زیر چشم با لیزر را می توان با دقت و به گونه ای برای انقباض رگ ها تنظیم کرد که رگ ها بدون اینکه صدمه ای ببینند منقبض شوند. بازسازی پوست بوسیله آر اف فرکشنال روش معروف دیگری برای درمان سیاهی زیر چشم هاست که به صورت گسترده مورد استفاده قرار می گیرد. تکنیک جوانسازی پوست با rf نه تنها به درمان سیاهی زیر چشم بلکه به درمان چروک ها همچنین به تحریک پوست برای کلاژن سازی کمک می کند. افرادی که پوست زیر چشم آن ها خیلی نازک یا ضخیم است می توانند از تکنیک آر‌اف فرکشنال استفاده کنند. با این وجود معمولا از این تکنیک برای برداشتن چروک های زیر چشم و رفع سیاهی زیر چشم استفاده می شود.

اگر درمان های خانگی و کرم ها را امتحان کرده اید و نتیجه نگرفته اید توصیه می شود به درمان سیاهی دور چشم با لیزر روی بیاورید. همچنین باید قبل از تصمیم گیری درمورد اینکه چه روشی به درد می خورد با پزشک جراح خود درمورد گزینه های مختلف پیش رو برای درمان سیاهی زیر چشم صحبت کنید.

    درمان با لیزر سرد می تواند بدون درد و در عرض چند دقیقه باعث رفع سیاهی دور چشم شود.
    لیزر سرد بافت رنگدانه را از لایه خارجی پوست برمی دارد و باعث تولید پیوسته کلاژن از درون به بیرون و صاف تر به نظر رسیدن پوست می شود.
    روش درمان سیاهی دور چشم با لیزر ساده و بدون درد است.

بهبودی

در درمان سیاهی دور چشم با لیزر بهبودی تقریبا شش تا هشت هفته زمان می برد. برای کاهش تورمی که معمولا بعد از دو یا سه روز ناپدید می شود از یخ، ماسک ژل یا سرکه استفاده کنید. شبکه جراحی پلاستیک صورت می گوید که بیماران باید تا حداقل دو هفته بعد از عمل سرشان را بالا نگاه دارند، داروهایشان را برطبق توصیه های پزشک مصرف کنند و برای جلوگیری از حساسیت به نور خورشید تا یک یا دو هفته از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنند. بانداژ را مطابق با توصیه های پزشک عوض کنید. روی زخم ها را نکنید و تا زمانی که پزشک اجازه نداده از آرایش کردن بپرهیزید. هنگامی که بهبودی اولیه حاصل در رفع سیاهی دور چشم شد برای جلوگیری از آسیب دیدن پوست از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید و از خوابیدن روی تخت های برنزه شدن بپرهیزید.
هزینه

هزینه رفع سیاهی دور چشم با لیزر بر حسب منطقه و شخص جراح فرق می کند. شبکه جراحی پلاستیک صورت می گوید که این قیمت ها شامل هزینه های اضافی مربوط به دارو، آزمایش خون و مواد مورد نیاز بعد از عمل جراحی نیست.

 

کرم های سیاهی دور چشم

اگرچه کرم هایی که بدون نسخه پزشک به فروش می رسند به ندرت یک راه حل بلند برای رفع سیاهی دور چشم مدت با نتایج قابل ملاحظه ارئه می دهند ولی باز هم ممکن است به کاهش یا پوشاندن موقت سیاهی دور چشم کمک کنند. محصولات معروف برای درمان سیاهی دور چشم عبارتند از:

    کرم پرکننده دور چشم RevaleSkin
    ژل دور چشم SkinCeuticals
    کرم دور چشم تقویت کننده Neutrogena Radiance
    روشن کننده دور چشم Olay Definity
    کرم سیاهی شدید دور چشم Hylexin
    ژل محافظ دور چشم Ren Skincare Active 7 Radiant
    کرم تغییر دهنده دور چشم  Olay Total Effects
    مجموعه روشن کننده Laura Mercier Secret

 .

شماره تماس های کلینیک زیبایی بلزا