از بین رفتن منافذ باز با دستگاه ار اف فرکشنال

از بین رفتن منافذ باز با دستگاه ار اف فرکشنال



از بین رفتن منافذ باز با دستگاه ار اف فرکشنال

منافذ باز پوست ممکن است ظاهری ناهموار داشته باشند و این شرایط باعث خجالت زدگی شما در هنگام برخورد با دیگران شود. خوشبختانه، امروزه روش های درمانی متعدد برای بستن منافذ باز پوست وجود دارد که شامل روش هایی مثل مراقبت مناسب از پوست، استفاده از روش های لیزر درمانی، و روش های درمان منافذ باز پوست صورت است.

علت ها و دلایل

دو عامل اصلی با ایجاد منافذ باز پوست ارتباط دارند که عبارت از مسائل ژنتیک و بالا رفتن سن است. افرادی که بطور طبیعی پوستی زخیم و چرب دارند بیشتر دچار مشکل منافذ باز پوست می شوند. با بالا رفتن سن، آسیب های وارد شدن به خاطر قرار گرفتن در معرض نور خورشید و کاهش قابلیت ارتجاع پوست می تواند باعث بزرگ شدن منافذ پوست شود. در حقیقت، ضخیم شدن پوست باعث ایجاد سلول های بسیار کوچک در لبه های منافذ آن می شود و به تدریج باعث می شود این منافذ بزرگتر به نظر برسند. لکه های سر سیاه نیز یکی از مشکلات اصلی مرتبط با منافذ باز پوست هستند. هنگامی که این منافذ به خاطر تجمع آلودگی و باکتری بسته شوند، فرآیند انباشت چربی در این منافذ شروع شده و به این ترتیب این شرایط باعث می شود منافذ ایجاد شده بر روی پوست به تدریج بزرگ و بزرگ تر گردند.
درمان منافذ باز پوست با لیزر

با پیشرفت های صورت گرفته در این حوزه، پزشکان کلینیک بلزا از روش های درمانی موثر برای درمان منافذ باز پوست استفاده می کنند. در صورتی که شما دچار این مشکل هستید، احتمالاً می توانید از مزایای حاصل از این روش های درمانی برای از بین بردن منافذ باز پوست برخوردار شوید.

پزشکان کلینیک بلزا از لیزر درمانی و یک ابزار پرتو دهی برای کاهش اندازه و رفع منافذ باز پوست استفاده می کنند. لازم به ذکر است روش لیزر درمانی می تواند نتایج دائمی تر برای حل این مشکل در اختیار افراد متقاضی قرار دهد. همچنین پزشکان کلینیک روش لیزر درمانی را با ترکیبی از لایه برداری  و میکرودرم  نیز انجام می دهند و این موضوع در حالی است که میکرودرم با اثر پاکسازی پوست به تنهایی تاثیر کمی بر درمان منافذ باز پوست دارد.
مدت زمان و تعداد جلسات درمانی لازم

درمان منافذ باز صورت با لیزر و ابزار پرتو دهی ذکر شده فوق به ۵ دقیقه تا ۱ ساعت زمان با توجه به درمان مورد نظر بیمار نیاز دارد. در این حالت معمولاً به ۲ تا ۷ جلسه درمانی برای هر بیمار نیاز است تا به این ترتیب بتوان پیشرفت ۵۰ تا ۹۵ درصدی در بهبود وضعیت مشاهده نمود. معمولاً این جلسات درمانی بطور میانگین هر ۴ هفته یک بار برگذار خواهد شد.
دستور العمل های مراقبتی برای درمان منافذ باز پوست چه هستند؟

معمولاً، در این رابطه از بیمار خواسته می شود استفاده از محصولات رتینوئیک اسید و گلیکولیک اسید را برای ۳ تا ۴ روز قبل از جلسه درمان متوقف کند. علاوه بر این لازم است بیمار از قرار گرفتن در معرض نور شدید خورشید (یا پرتو مورد استفاده در سولاریوم) برای یک هفته قبل از بستن منافذ پوست صورت خودداری کند. گاهی اوقات به بیمار توصیه می شود از یک داروی ضد ویروسی طبق نظر پزشک در صورت مستعد بودن وی به ایجاد تب خال استفاده کند.
چه میزان ناراحتی در طول درمان برای بیمار ایجاد می شود؟

درد و ناراحتی ایجاد شده در طول درمان با این روش برای بستن منافذ پوست خفیف تا متوسط است. در این حالت از یک داروی بی حسی موضعی یا کرم بی حسی برای بیمار استفاده می شود. کرم های بی حسی موضعی باید برای ۳۰ تا ۶۰ دقیقه بر روی پوست بیمار قرار داشته باشند. به این ترتیب درد و ناراحتی بیمار معمولاً به صورت احساس سوختگی خفیف یا احساس سوزش توصیف می شود. در هر حال کمپرس آب سرد و مصرف دارو می تواند به سادگی به تسکین ناراحتی های احتمالی بیمار کمک موثر کند.
چه مدت زمان برای بهبود وضعیت پوست در این روش درمانی نیاز است؟

درمان منافذ باز می تواند آسیب های خفیف برای پوست به همراه داشته باشد. به این ترتیب ممکن است پس از تکمیل درمان مقداری کبودی یا ورم بر روی پوست ایجاد شود. در این شرایط با توجه به موقعیت و نوع درمان انتخاب شده، این کبودی یا ورم می تواند به ۳ تا ۷ روز زمان جهت بهبودی کامل نیاز داشته باشد. زمانی که پوست بطور کامل بهبود پیدا کرد، بیمار می تواند جلسات درمانی بعدی را شروع کند.
مراقبت های پس از این روش درمانی چه هستند؟

در این کلینیک برای بیمار یک سیستم خدمات مراقبت پوست پس از لیزر درمانی توصیه می شود. در این رابطه گاهی اوقات از بسته های کورتیکو استروئید برای کمک به کاهش مدت زمان ماندگاری ورم استفاده می شود. به خاطر داشته باشید که پس از درمان لازم است از قرار گرفتن در معرض نور شدید خورشید برای یک هفته خودداری شود. در طول این دوره می توان از آرایش های خفیف برای حداقل کردن تاثیرات ناشی از تغییر رنگ ایجاد شده در پوست هنگامی استفاده کرد که منافذ باز پوست در محل های قابل رویت قرار داشته باشند. علاوه بر این از آرایش خفیف می توان برای پنهان کردن کبودی احتمالی ایجاد شده بر روی پوست نیز استفاده کرد.
نتایج حاصل از این روش درمانی برای چه مدت دوام و ماندگاری دارند؟

نتایج حاصل از درمان منافذ باز پوست صورت با استفاده از لیزر می تواند برای یک مدت طولانی دوام و ماندگاری داشته باشد. در این حالت ممکن است از جلسات درمانی مجدد برای حفظ نتایج ایجاد شده استفاده شود، اما لزوم استفاده از این جلسات درمانی مجدد با توجه به شرایط بیمار قابل تعیین است. به هر حال تجربه ما در این حوزه نشان می دهد بیماران رضایت زیادی از نتایج حاصل از این روش درمانی داشته اند، اما باید توجه داشت این نتایج در بین بیماران مختلف می تواند به شدت متفاوت باشد.

شماره تماس های کلینیک زیبایی بلزا