جوان سازی خطوط دور چشم

جوان سازی خطوط دور چشم




جوان سازی خطوط دور چشم

چین‌ و چروک زیر چشم، اشاره به خطوط ریز، چین و یا شیارهایی دارد که در اطراف چشم بنا به دلایلی ایجاد می‌شود. کلاژن و الاستین، پروتئین‌هایی هستند که باعث طراوت و انعطاف‌پذیری پوست را می‌شوند، وجود آن‌ها مانع تشکیل چین‌وچروک می‌شود. علت چروک دور چشم، کاهش این پروتئین‌ها و ناتوانی بدن در جایگزین کردن آن‌ها می‌باشد. از بین رفتن این دو پروتئین در کنار سایر عوامل، به بروز چین‌وچروک‌های چشم شتاب می‌دهند. چین‌وچروک اطراف چشم معمولاً با سیاهی و پف زیر چشم ،در ارتباط است. آن‌ها یکسان نیستند اما معمولاً یک منطقه مشترک را تحت تأثیر قرار می‌دهند.برای درمان چین و چروک صورت و دور چشم از روش های درمانی مختلفی از جمله بوتاکس چروک دور چشم و صورت،عمل جراحی پلک، تزریق ژل و چربی، لیزر و … بهره گرفته می شود. در ادمه روش لیزر درمانی برای رفع چین و چروک صورت و دور چشم به طور کامل توضیح داده شده است.درمان چین‌وچروک‌های اطراف چشم به کمک لیزر

درمان چین‌وچروک‌های اطراف چشم به کمک لیزر

برای برطرف کردن و درمان چروک دور چشم می‌توان از نور لیزر استفاده نمود. در این روش برای بازسازی ساختار پوست نور لیزر به لایه‌های زیرپوست تابانده می‌شود تا آثار پیری را حذف نماید. برخی از لیزرها می‌توانند در لایه‌های پوست به‌صورت میکروسکوپی حفره‌هایی را ایجاد کنند، این کار درنهایت می‌تواند به حذف چین‌وچروک‌هاو درمان چروک زیر چشم  منجر شود. ایجاد این حفره‌ها فرصتی را در اختیار پوست قرار می‌دهد تا به‌صورت طبیعی خود را بازسازی کرده و کلاژن‌های جدید تولید نماید. روش‌های مختلفی در خصوص لیزر چروک صورت و اطراف چشم وجود دارد که هرکدام نقاط مثبت و منفی خود را دارند. یکی از متداول‌ترین روش‌ها برای جوانسازی صورت استفاده از “لیزر فرکشنال CO2” می‌باشد.

این روش چگونه کار می‌کند؟

در این روش برای رفع چروک زیر چشم با استفاده از فناوری لیزر فرکشنال، ستون‌هایی از لیزر به‌صورت میکروسکوپی پوست آسیب‌دیده را هدف قرار می‌دهند. لیزر چروک صورت می‌تواند در لایه‌های سطحی پوست نفوذ کند. لیزر پوست صورت در یک‌لحظه تنها کسری از بافت پوست را برمی‌دارد بدون آنکه به بافت‌های اطراف صدمه‌ای وارد کند که این کار باعث بهبودی سریع پوست می‌شود. این فرایند باعث تحریک روند طبیعی‌ترمیم بدن شده و در پی آن به‌جای سلول‌های قدیمی و آسیب‌دیده، سلول‌های تازه، سالم و با طراوت جانشین خواهند شد. به‌طورمعمول نتایج موردنظر چروک دور چشم در طی چند جلسه درمانی به دست می‌آید. تعداد جلسات درمان به اهداف و نتایج موردنظر شما و همچنین شیوه زندگی بستگی دارد. ما با شما همکاری خواهیم کرد تا بهترین شیوه درمانی ممکن را برای از بین بردن چروک دور چشم و صورت خود انتخاب نمایید.
پس از درمان

بسته به سطح درمان چین و چروک صورت ، ممکن است پس از عمل شما کمی قرمزی و تورم را تجربه نمایید که به‌سرعت طی روز بعد و یا در طول چند روز آینده کاهش می‌یابند. پوست شما به‌صورت طبیعی در طول یکی دو هفته آینده برنز خواهد بود. همان‌طور که شما درمان را ادامه می‌دهید، ظاهر آفتاب‌سوخته و برنزه پوست شما پس از هر درمان تکرار خواهد شد. همانند آفتاب‌سوختگی، پوست شما پوسته‌پوسته‌شده و به‌صورت طبیعی لایه‌برداری می‌شود. درنتیجه به دنبال آن پوست شما با طراوت، درخشان، نرم‌تر و صاف‌تر می‌شود.
نتایج درمان

نتایج درمان چروک دور چشم هم فوری است و هم تدریجی. بلافاصله پس از جوانسازی پوست صورت، شما احساس خواهید کرد که پوستتان نرم‌تر، صاف‌تر، روشن‌تر و حتی پرحجم‌تر گشته است. طی  ۳ الی ۶ ماه آینده، همچنان که کلاژن‌های جدید تولید می‌شوند، وضعیت پوست شما بهتر می‌شود. نتیجه درمان سیاهی زیر چشم طولانی‌مدت است اما بسته به شیوه زندگی، سن، وضعیت پوست و نحوه مراقبت شما از پوست می‌تواند متفاوت باشد.

شماره تماس های کلینیک زیبایی بلزا