بوتاکس

بوتاکس



بوتاکس شكل تغییر یافته سم باكتری كلستریدیوم بوتولینوم است. این باكتری به طور معمول، باعث مسمومیت غذایی میشود، اما با تغییر ساختمان این سم، دارویی به نام بوتاكس به دست آمده است كه فواید دارویی متعدد و روزافزونی دارد. بوتاكس در واقع اسم تجاری این دارو است كه توسط شركت آلرگان آمریكا ساخته میشود . در سایر كشورها این دارو به اسامی دیگری تولید می شود كه معتبرترین آنها كه در ایران موجود است دیسپورت نام دارد كه ساخته شركت ایپسن انگلیس و مورد تایید FDA است.

کاربردهای زیبایی در بوتاکس

  • رفع چین و چرو ك های حركتی ،متوقف كردن پیشرفت چروك های ثابت مثلا در پیشانی، دور چشم، خط اخم، چین های دورلب و چین های چانه و گردن .
  • بالا بردن ابروها
  • بالا بردن گوشه لب ها
  • كاهش نمایش لثه هنگام خندیدن
  • بالا بردن نوك بینی
طول مدت اثر بوتاكس چقدر است؟
این مدت در افراد مختلف متفاوت است و بین چند هفته تا ده ماه متغیر است كه متوسط آن 3 ماه است. البته باید تذكر داد كه از زمان تزریق بوتاكس، تجزیه دارو شروع می شود وبنابراین به تدریج اثر آن كاهش پیدا میكند.به این ترتیب منظور از مدت اثر بوتاكس فاصله بین زمان تزریق تا زمان ختم اثردارو است نه كاهش اثر دارو؛ یعنی در انتهای یك ماه اثر دارواز زمان شروع آن كمتر بوده و پس از 2 ماه كمتراز اثر یك ماه پس از تزریق است.

بوتاكس هر چند وقت یكبار باید تكرار شود؟
بسته به طول مدت اثر آن دارد؛ به این ترتیب كه اگر در كسی اثر آن كوتاه تر باقی ماند، قاعدتا تزریقات در فواصل كوتا ه تر و در مواردی كه اثر دارو طولانی تر می ماند، فاصله تزریق ها طولانی تر می ماند باید توجه داشت كه چون عضله فلج شده به تدریج لاغر ترمی شود بنابراین پس از مدتی به خصوص در عضلات ظریف پیشانی تاثیر دارو طولانی است.

شماره تماس های کلینیک زیبایی بلزا