دستگاه میکرودرم پوست

دستگاه میکرودرم پوست




    دستگاه میکرودرم پوست

دستگاه میکرودرم پوست , مزایا , عوارض و هزینه :  میکرودرم‌ ابریژن یک درمان غیرجراحی است که می‌تواند موجب جوان‌سازی و شادابی پوست شود و به کاهش آسیب‌های ناشی از آفتاب سوختگی، برطرف کردن چین و چروک صورت، کاهش منافذ باز پوست، برطرف کردن جای جوش و صاف کردن پوست کمک کند.

میکرودرم‌ یک درمان لایه‌برداری بسیار محبوب پوست است که با کمک دستگاه انجام می‌شود. در صورتی که پوست ظاهری غیر شاداب داشته و منافذ باز، جای جوش، جای زخم، آکنه، پیگمانتاسیون (لکه‌های ناهموار تیره یا روشن روی پوست) و لکه‌های پیری روی پوست وجود داشته باشد، میکرودرم یک گزینه مناسب و ایده‌آل است. متخصصین کلینیک زیبایی  وضعیت پوست را بررسی کرده و تعداد جلسات درمان و فواصل بین آنها را جهت دستیابی به نتایج مطلوب پیشنهاد می‌کنند.
میکرودرم ابریژن چیست؟

تکنیک میکرودرم با استفاده از میکرو کریستال‌هایی عمل می‌کند که دارای سختی کافی جهت در هم گسیختن سلول‌های پوستی پیر و ناخواسته که موجب پیر نشان دادن پوست می‌شوند، می‌باشند. اما از طرفی به حدی کوچک هستند که هیچ آسیبی نمی‌رسانند و یا موجب درد نمی‌شوند. این تکنیک شامل حرکت دادن میکرو کریستال‌ها از میان سطح پوست است و تنها لایه‌ی بالایی سلول‌های پوستی از بین می‌روند.

 

میکرودرم

 

این تکنولوژی موجب ایجاد سلول‌های جدید و زنده و در نتیجه درخشندگی و سلامت پوست می‌گردد. لایه‌های اپی‌درم پوست جوان شده که منجر به تولید کلاژن و پوستی شاداب‌تر می‌شود. میکرودرم ابریژن موجب درمان پوستی که دارای آسیب‌دیدگی شدید است نمی‌شود. مزایای این روش خطر کم و بهبودی سریع‌تر در مقایسه با سایر روش‌های تهاجمی بازسازی سطح پوست مانند درم‌ابریژن، لایه‌برداری شیمیایی پوست و لیزر صورت می‌باشد.
متقاضیان درمان با دستگاه میکرودرم

اگر به دنبال یک روش با حداقل تهاجم جهت بهبود پوست و کاهش خطوط ریز، لکه‌های پیری، ترک‌های پوستی یا جای زخم (لینک به درمان جای زخم و بخیه) هستید، در این صورت ممکن است یک کاندید مناسب برای درمان میکرودرم ابریژن باشید. در شرایط زیر احتمالاً کاندید مناسبی نخواهید بود:

        کلوئیدهای فعال
        ضایعات تشخیص داده نشده
        ابتلا به تبخال به تازگی
        زگیل فعال
        آکنه فعال
        روزاسه فعال
        دیابت ناپایدار
        اختلالات خود ایمنی بدن

انواع میکرودرم
میکرودرم کریستالی

این نوع درمان حرفه‌ای شایع‌ترین روش مورد استفاده برای برطرف کردن جای زخم و لایه‌برداری پوست است. کریستال‌های بسیاری کوچک از طریق یک لوله وارد پوست شده و پوست مرده و بافت اسکار را از بین می‌برند. با اینکه این نوع درمان همچنان متداول است، اما میکرودرم الماس اغلب موفقیت‌آمیزتر است.
میکرودرم الماسی

با این نوع درمان حرفه‌ای، نوک الماسی جهت خراشیدن سلول‌های مرده‌ی پوست و بافت اسکار استفاده می‌شود. با اینکه دردناک به نظر می‌رسد، اما این فرایند در بازه‌های بسیاری کوچکی انجام می‌شود بطوری که معمولاً هیچ درد شدیدی وجود ندارد. در این روش مانند میکرودرم کریستالی از سیستم ساکشن به منظور خروج سلول‌های مرده استفاده می‌شود.
کاربرد میکرودرم

میکرودرم ابریژن جهت درمان شرایط زیر استفاده می‌شود :

        پوست آسیب‌دیده در اثر نور خورشید
        لکه‌های پیری
        لکه‌های تیره روی پوست
        جای زخم‌های کوچک
        آکنه سطحی
        جای جوش
        منافذ باز پوست

مزایا درمن با دستگاه میکرودرم

        نتایج فوری بدون نیاز به استراحت، درد یا عوارض جانبی
        برطرف شدن جای زخم، چین و چروک و لکه‌های پوست
        موثر برای تمامی انواع و رنگ‌های پوست
        صاف کردن و بهبود ظاهر پوست
        افزایش اعتماد بنفس

روش درمان با دستگاه میکرودرم

در ابتدا پوست آماده شده و کاملاً پاک‌سازی می‌شود. بی‌حس کردن پوست ضروری نمی‌باشد. در این درمان از یک دستگاه قدرتمند جهت اسپری کردن میکروکریستال‌های اکسید آلومینیومی ریز، سخت و ماسه مانند به سطح پوست استفاده می‌شود که بالاترین لایه‌ی سلول‌های مرده‌ی پوست را از بین می‌برند. دستگاه میکرودرم با ملایمت پوست را با استفاده از یک جریان دقیق کریستال که از طریق یک ابزار دستی به سطح پوست هدایت می‌شود، لایه‌برداری می‌کند. فشار دستگاه جهت راحتی بیمار تنظیم می‌گردد.

سپس سلول‌های جداشده‌ی پوست و کریستال‌های باقی مانده از طریق ساکشن برداشته می‌شوند تا سطح پوستی شاداب و جدید آشکار شود. این امر سطح زیرین را در در معرض دید قرار داده و موجب تحریک تولید کلاژن می‌گردد. نتایج درمان میکرودرما معمولاً بلافاصله قابل مشاهده خواهد بود. هرچند نتایج مطلوب تا زمانی که تمام درمان‌های توصیه شده به اتمام برسند، آشکار نمی‌شوند. محصولات مرطوب‌کننده‌ی پوست پیش از ترک محل درمان بر روی پوست استفاده می‌شوند.

یک جلسه‌ی میکرودرم ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بطول می‌انجامد و دوره‌ی بهبودی بسیار جزئی خواهد داشت. این امر موجب کاهش قابل ملاحظه‌ی لکه‌ها، جوش‌های سرسفید، دانه‌های سرسیاه و نیز کاهش چین و چروک‌ها و خطوط ریز جهت ایجاد ظاهری جوان‌تر می‌گردد.

برخی ترک‌های پوستی نیز به این درمان واکنش خوبی نشان می‌دهند. درمان میکرودرم ابریژن می‌تواند ناراحت کننده باشد اما معمولاً دردناک نیست. این روش اغلب در مطب یک متخصص پوست انجام شده و بر روی گردن، ‌سینه، کمر و دست‌ها نیز قابل انجام است. پزشک ممکن است جهت دستیابی به بهترین نتایج مجموعه‌ای از ۵ تا ۱۰ جلسه‌ی درمانی را پیشنهاد کند.
بهبودی بعد از انجام درمان با دستگاه میکرودرم

پس از درمان میکرودرم تقریباً هیچ دوره بهبودی وجود نداشته و می‌توانید بلافاصله فعالیت‌های معمول خود را از سر بگیرید. احتمالاً پس از درمان مقداری قرمزی روی پوست وجود خواهد داشت هرچند تنها برای چند ساعت قابل مشاهده خواهد بود. ممکن است کمی احساس آفتاب سوختگی را تجربه کنید که استفاده از مرطوب کننده به تسکین آن کمک می‌کند.

هنگام بیرون رفتن از کرم ضد آفتاب استفاده نمایید و به مدت هفت روز پس از درمان از نور مستقیم خورشید دور بمانید. توصیه می‌شود که برای حداقل سه روز پس از میکرودرم هیچ درمان دیگری بر روی پوست خود از جمله لایه‌برداری صورت را انجام ندهید. همچنین باید تا ۲۴ ساعت بعد از انجام زیرسازی آرایش بر روی پوست خود پرهیز کنید هرچند آرایش چشم و رژ لب را می‌توان بدون خطر بلافاصله انجام داد.
خطرات و عوارض جانبی استفاده از میکرودرم

میکرودرم ابریژن یک درمان کاملاً بی‌خطر و بدون خطرات و عوارض جانبی است. هرچند مانند هر درمان دیگری ممکن است برخی عوارض جانبی ناخواسته رخ دهند. این عوارض شامل قرمزی یا احساس آفتاب سوختگی می‌باشند. خطرات و عوارض میکرودرم شایع نمی‌باشند اما در صورتی که توان دستگاه میکرودرم بسیار زیاد باشد ممکن است موجب شرایط زیر شود :

    هیپرپیگمانتاسیون (لکه‌های تیره)
    سوراخ شدن پوست
    خونریزی
    عفونت

شماره تماس های کلینیک زیبایی بلزا