جراحی برداشتن خال کلینیک بلزا

جراحی برداشتن خال کلینیک بلزا





از بین بردن و برداشتن خال های صورت و بدن با جراحی : برداشتن خال شامل از بین بردن و جلوگیری از رشد رنگدانه‌های تیره‌ی ناخواسته یا مشکوک است. اغلب افراد به علت اندازه و محل خال‌ها به دلایل زیبایی تصمیم به درمان خال صورت می‌گیرند، اما در صورت تغییر اندازه، شکل یا رنگ خال، ممکن است خال برداشته شده و برای کنترل وجود سلول‌های سرطانی مورد بررسی قرار بگیرد بویژه اگر یک یا چند مورد از این مشخصه‌ها نامنظم باشند.

 

برداشتن خال

 

کلینیک زیبایی بلزا آخرین و پیشرفته‌ترین روش‌های برداشتن خال ، اصلاح جای زخم، از بین بردن غده‌ی چربی، برداشتن سایر توده‌ها (هم نوع خوش‌خیم و هم سرطانی) و روش‌های مربوطه را برای اهداف پزشکی و زیبایی ارائه می‌دهد.
خال چیست؟

خال‌ها لکه‌هایی با ابعاد و رنگ‌های مختلف هستند که اغلب بر روی بدن یا صورت مشاهده می‌شوند. خال‌ها می‌توانند مسطح یا برجسته و با شکل‌های متفاوتی باشند. اگرچه بیشتر خال‌ها بی‌ضرر هستند، اما جهت اطمینان پزشک باید هر خالی که دچار تغییر شکل و رنگ می‌شود و یا تحریک می‌گردد را معاینه نماید.

خال‌ها بسیار شایع هستند، و از هر صد کودک یک نفر دارای خال می‌باشد، اما در برخی افراد می‌توانند تاثیر زیادی بر اعتماد بنفس داشته باشند، بویژه اگر خال بر روی صورت یا دیگر نواحی بدن که در معرض دید سایرین است، قرار گرفته باشد.
آیا خال‌ها خطرناک هستند؟

همواره یک متخصص پوست باید خال را معاینه کند تا وجود نشانه‌ای مبنی بر یک وضعیت جدی مورد بررسی قرار بگیرد.
چه زمانی باید جراحی برداشتن خال را در نظر گرفت؟

در صورتی که شکل، اندازه یا رنگ خال‌ها تغییر کند، باید توسط یک پزشک مورد بررسی قرار بگیرند. اگر خال‌ها سرطانی شوند، جراح درباره‌ی روش دقیق برداشتن خال که بسته به اندازه و محل آن مناسب وضعیت شما بوده و از نظر زیبایی نیز دارای بهترین نتیجه است را توضیح می‌دهد.
جراحی برداشتن خال چیست؟

این جراحی عمل از بین بردن و برداشتن خال است که ممکن است به این دلیل انجام شود که خال دچار تغییر شکل یا رنگ شده یا دارای ظاهری ناخوشایند و دردناک بوده و یا موجب محدودیت حرکتی گردیده است. برداشتن خال از طریق جراحی معمولاً روشی سریع و ساده می‌باشد و اغلب به صورت سرپایی و بدون نیاز به بستری انجام می‌گیرد.
افراد مناسب برای جراحی برداشتن خال

عمل برداشتن خال شامل از بین بردن زوائد گوشتی در پوست و خال‌های مسطح یا برجسته می‌باشد. بهترین کاندیدها برای این روش بیمارانی هستند که از ظاهر یک خال از نظر زیبایی ناراضی بوده و یا نگران تغییر نامنظم شکل، رنگ یا اندازه‌ی یک خال هستند. این ضایعات بصورت خوشه‌های مسطح یا برجسته‌ی شامل سلول‌های پوستی با تغییر شدید رنگدانه‌ها بر روی سطح پوست ظاهر می‌شوند.

با اینکه اکثر خال‌ها خطری ایجاد نمی‌کنند، اما برخی از آنها ممکن است تبدیل به ملانوم بدخیم شوند. خال‌های نگران‌کننده آنهایی هستند که دارای لکه‌های رنگ یا لبه‌های نامنظم می‌باشند. در صورتی که از ظاهر خال خود ناراضی هستید یا نگرانی درباره‌ی آن دارید و یا دائما در اثر تماس با لباس یا جواهرات تحریک می‌شود (که گاهی اوقات می‌تواند موجب تغییرات پیش‌سرطانی شود) ، می‌توانید جراحی برداشتن خال را در نظر بگیرید.
برنامه‌ریزی جهت برداشتن خال

دکتر راسخی سلامت شما را در طی مشاوره‌ی اولیه بررسی می‌کند تا محل خال‌ها و میزان تاثیر آنها بر فعالیت‌های روزمره تعیین شود و سپس بهترین روش برای برداشتن هر خال که می‌تواند بصورت تراشیدن یا برداشتن باشد، انتخاب می‌گردد. دکتر راسخی درباره‌ی خطرات ناشی از جراحی، سایر روش‌های جراحی در صورت وجود و نیز ترکیبی از روش برداشتن خال و ترمیم جای زخم در صورت لزوم برای به حداقل رساندن بروز هرگونه جای زخم بالقوه و دائمی به شما توضیحاتی ارائه خواهد داد.
آماده‌سازی برای عمل برداشتن خال

بسته به محل، اندازه و مشخصه‌های خال، ممکن است جراحی در همان روز مشاوره‌ی اولیه و با بی‌حسی موضعی انجام شود. برای خال‌های بزرگتر، ضایعات موجود در نقاط حساس یا خال‌های نگران‌کننده، بیماران می‌توانند برای اطمینان از اینکه کل خال و سلول‌های بالقوه‌ی سرطانی در اطراف آن خارج شده‌اند، یک جلسه‌ی جداگانه نیز مراجعه نمایند.
محل انجام جراحی برداشتن خال

عمل برداشتن خال را می‌توان در مطب و با استفاده از بی‌حسی موضعی انجام داد. این عمل معمولاً برای راحتی و صرفه‌جویی در هزینه بصورت سرپایی انجام شده و بیماران می‌توانند بلافاصه پس از جراحی به منزل بازگردند. بیماران باید یک هفته بعد از جراحی جهت ویزیت پس از عمل مجدداً مراجعه نمایند، که طی آن دکتر راسخی روند بهبودی را مورد ارزیابی قرار می‌دهد و در صورت انجام تکنیک برداشتن خال، بخیه‌ها را خارج می‌کند.
انواع بی‌حسی برای جراحی برداشتن خال

در جراحی برداشتن خال از بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود و یا ممکن است نیاز به استفاده از آرام‌بخش IV که اغلب تحت عنوان Twilight شناخته می‌شود، باشد اما استفاده از آرام‌بخش نادر می‌باشد. در صورت استفاده از Twilight بیماران احساس می‌کنند که بصورت طبیعی به خواب فرو می‌روند. در این حالت با اینکه بیمار در طول عمل برداشتن خال هوشیار است، اما چیزی از جراحی متوجه نشده و آن را به یاد نمی‌آورد. استفاده از این روش موجب راحتی و عدم احساس درد توسط بیمار در حین عمل می‌شود.
فرایند جراحی برداشتن خال

برای برخی از خال‌های مسطح که در طول زندگی بوجود می‌آیند، ممکن است روش تراشیدن مناسب باشد. این تکنیک از بین بردن خال نسبت به عمل برداشتن خال مقداری کمتر تهاجمی است. در محل خالی که برداشته شده است حالت پوسته پوسته شدن بوجود خواهد آمد. این حالت بعد از تقریباً یک هفته از بین می‌رود و پوست مایل به قرمز به جا خواهد ماند. رنگدانه‌های پوست در نهایت پس از چند هفته به حالت عادی باز می‌گردند و در این مدت باید از پوست در مقابل نور خورشید محافظت شده و تمیز نگه داشته شود.

هرچند در بیشتر موارد سلول‌های رنگدانه‌ای تیره به عمق خال نفوذ پیدا می‌کنند و تنها با تراشیدن نمی‌توان این لکه‌ی سیاه را از بین برد. برداشتن تمام ضخامت خال، درمان قطعی بوده و روشی است که غالباً انجام می‌شود. این روش همچنین بهترین نمونه را برای بررسی سلول‌ها و کنترل تغییرات پیش سرطانی در اختیار متخصص آسیب‌شناس قرار می‌دهد. در انتهای این روش محل تحت درمان بخیه زده می‌شود و تقریباً یک هفته بعد از عمل یک جلسه‌ی دیگر برای برداشتن این بخیه‌ها لازم است.
پس از جراحی برداشتن خال

با اینکه یک جلسه‌ی بعد از عمل برای کنترل روند بهبودی محل تحت درمان مورد نیاز است، بیماران می‌توانند همان روز و بالافصله بعد از برداشتن خال به خانه باز گردند. خال چه به دلایل پزشکی و چه به دلایل زیبایی برداشته شود، معمولاً یک نمونه جهت آزمایش به آزمایشگاه فرستاده می‌شود تا اطمینان حاصل شود که سلول‌های خال سرطانی نیستند. هرجند بسیاری از خال‌هایی که به دلایل زیبایی برداشته می‌شوند سرطانی نیستند، اما همواره اقدامات سختگیرانه‌ای برای اطمینان از سلامتی هر بیمار در نظر گرفته می‌شود.
عوارض جانبی و خطرات برداشتن خال

مانند هر عمل جراحی ، برداشتن خال نیز همراه با میزان کمی عدم قطعیت و ریسک می‌باشد. برداشتن خال می‌تواند موجب بهبود ظاهر و از بین رفتن عدم قطعیت درباره‌ی وجود یک خال خطرناک شود. در بدترین شرایط و تایید وجود سلول‌های سرطانی از طریق بافت‌برداری، می‌توان درمانی سریع و نجات‌بخش را انجام داد. هیچ شخصی دوست ندارد درباره‌ی سرطانی بودن خال خود بشنود، اما تشخیص زود هنگام و درمان به موقع جهت بهبودی موفقیت‌آمیز ضروری است

شماره تماس های کلینیک زیبایی بلزا