جوانسازي با استفاده از ليزر فرکشنال

جوانسازي با استفاده از ليزر فرکشنال



جوانسازي با استفاده از ليزر فرکشنال

در اين روش جوانسازي از امواج الکترومغناطيس استفاده مي شود که براي عملکرد نياز به گيرنده و فرستنده دارند( مثل امواج راديو). براي درک بهتر بايد بدانيد که وقتي اين امواج به بافت پوست وارد مي شود با توليد گرما باعث جوانسازي پوست مي گردد.در اين مقاله ليزر فرکشنال RF توضيح داده خواهد شد.

ليزر آر اف فرکشنال انرژي را به لايه درم پوست وارد مي کند . به همين دليل به لايه سطحي پوست هيچ آسيبي نمي رسد و فقط پوست ??-?? ساعت ممکن است قرمز باشد. اين ويژگي ليزر RF فرکشنال باعث مي شود که افرادي با پوست هاي تيره نيز بتوانند از آن استفاده کنند و البته ليزر درماني آن در فصول گرم سال هم قابل انجام باشد. بعد از ليزر نيازي به استراحت نيست و فورا محل ليزر شده بهبود ميابد.
چرا پوست دچار پيري مي شود؟

با بالا رفتن سن و يا عوامل محيطي و ژنتيکي ، قسمت مياني پوست دچار تغييراتي مي شود که شما در قالب چين و چروک و پيري آن را مشاهده خواهيد کرد ، اين قسمت مياني که درم نام دارد مسوول استحکام و قوام پوست است اما بعد از گذشت زمان اين استحکام خود را ازدست مي دهد. اين بخش مملو از رشته هايي به نام کلاژن و الاستين است که عناصر اصلي براي جواني محسوب مي شوند. سن بالا و مصرف دخانيات و قرار گرفتن در مقابل آفتاب باعث مي شود که بافت بيروني آن تغيير کند و ايجاد شلي پوست و چين وچروک در آن شود.
تاثير آر اف فرکشنال(Fractional RF) برروي پوست

اين روش مفيد وموثر که به آن MFR مخفف microneedle fractional RF هم مي گويند با وارد کردن ضربه هاي بسيار ظريف و حساس به پوست ، آن را وادار به توليد کلاژن و الاستين مي نمايد ، در بين اين سوزن ها امواج راديويي مبادله مي شود ،که البته باعث توليد گرما در زير پوست مي شود ، که اين گرما باعث ايجاد توليد کلاژن هاي مجدد در پوست و اتقباض کلاژن هاي قديمي مي شود ، بنابراين پوست دوباره استحکام خود را بدست خواهد آورد.

فرکشنال به چه معناست؟

فرکشنال به معني بخش و قسمت مي باشد به اين معني که فقط بخش هايي از پوست حرارت مي بيند و بخش عمده اي در معرض حرارت قرار نمي گيرد. با توجه به اين مساله شما در خواهيد يافت که سوختگي و احساس گرماي شديد در اين روش وجود ندارد ،اين روش کاملا بي ضرر بوده و هيچ آسيبي به پوست وارد نمي کند .
موارد استفاده از فراکشنال آر اف

    ليفتينگ

يکي ازموثرترين روش ها براي ليفت صورت و يا سفت کردن آن ، فرکشنال آر اف است ، مهم ترين کاربرد اين ليزر در پوست (Skin Tightening) و درمان شلي پوست (Skin Laxity) است.

به کمک اين دستگاه شما مي توانيد بدون جراحي پوست خود را ليفت کنيد.

معمولا ليزر آر اف در دو مرحله انجام خواهد شد، اين اثر به دو صورت ظاهر مي شود يکي چند روز بعد از آر اف و يکي سه تا چهار هفته بعد که اثر دوم چندين سال دوام دارد.

    ليفت ابرو و پيشاني

اثر ليزر آر اف به قدري توان مند است که مي توان از آن براي بالا بردن ابرو(brow lift) و درمان افتادگي پلک هم استفاده کرد ( البته نه به اندازه ي نتيجه اي که از جراحي پلک خواهيد گرفت)

    ليفت گردن و غبغب

براي افتادگي زير چانه و گردن مي توانيد از اين ليزر استفاده کنيد، اين اثر بخصوص در خانم ها بسيار چشمگير است به طوري که بعد از يک يا دو جلسه واضحاً از سفت شدن غبغب و ناحيه فک ابراز رضايت دارند. ليزر آر اف در کنار ليزر ليپوليز يک روش موثر و توانمند براي ليفت گردن است که تقريبا هيچ رقيبي در اين زمينه ندارد .

    درمان چروک هاي پوست

از آر اف فرکشنال براي درمان چروک هاي پوستي نيز استفاده مي شود ، از آن براي رفع و جوانسازي چروک هاي دور چشم(زير چشم) استفاده مي شود و نتايج بسيار درخشاني نيز در بر خواهد داشت . اين اثر به حدي است که افرادي که آر اف انجام داده اند فقط بعد از يک ماه از درمان چروک هاي دور چشم خود شگفت زده مي شوند.

     تنظيم چربي پوست

يکي از کاربرد هاي ليزر فرکشنال درمان براي افرادي است که دچار ترشح بيش از حد چربي پوست هستند (Excessive Sebum Secretion) و البته اين روش به درمان منافذ باز پوستي(Enlarged Pores) نيز مي پردازد.

     درمان آکنه يا جوش صورت

جوش صورت (acne)که به صورت فعال برروي پوست قرار دارد بسيار آزار دهنده است و البته درمان برخي از جوش ها بسيار سخت و زمان بر خواهد بود، به کمک اين دستگاه مي توانيد مشکلات فعال پوستي مانند جوش هاي چرکي و سر سياه را بر طرف نماييد ، .هنگام درمان جوش صورت امکان تشديد موقت آن پس از درمان وجود دارد اما بعد از دوره ي درمان به طور کامل رفع خواهد شد. بسياري از خانم ها بعد از استفاده از اين روش از پوست صاف و زيباي خود رضايت مندي کامل را دارند.

     درمان اسکار يا جاي جوش

 يکي از کاربردها آر اف درمان اسکارهاي آکنه (Acne Scar) است ، اين روش باز هم از طريق ضربه هاي سوزني و توليد کلاژن انجام خواهد شد که البته نياز است تا در برخي افراد از ليزر فرکشنال co2 در کنار آن استفاده شود .

اين روش براي افرادي با پوست هاي تيره نيز مورد استفاده قرار مي گيرد.
 مراحل انجام آر اف فرکشنال چگونه است ؟

بهتر است در روز درمان، خانم ها با پوست تميز و بدون آرايش، و آقايان با صورت اصلاح شده مراجعه نمايند .ناحيه درمان با کرم هاي بي حسي موضعي پوشانده خواهد شد . بعد از ??-?? دقيقه پوست محل درمان شسته شده و ضدعفوني خواهد شد. جلسه درماني بسته به محل درمان حدود ??-?? دقيقه طول خواهد کشيد. قبل از شروع درمان هر فردي يک سري مخصوص خريداري مي کند. هرسري يا تيپ دستگاه براي جلوگيري از انتقال بيماري تنها جهت يک فرد قابل استفاده بوده و استفاده از آن جهت شخص ديگر(حتي نزديکان) ممنوع است . بعد از درمان مي توان با استفاده از کيسه يخ پوست را خنک و آرام نمود .استفاده از کرم ترميم بعد از کيسه يخ به کاهش سريع تر التهاب پوست کمک مي کند .
سوالات متداول در رابطه با ليزر فرکشنال

مراقبت هاي بعد از ليزر چيست؟

?- بلافاصله بعد از درمان مصرف ضد آفتاب را شروع کنيد.

?- بعد از ليزر پوست خود را به آرامي شستشو دهيد ، ولي از مصرف شوينده هاي قوي خودداري کنيد.

?- بهتر است که در ??ساعت اول حمام ، سونا و استخر نرويد.

?- تا بهبودي کامل و رفع التهابات از کرم هاي شب ، ضد چروک ها ، لايه بردارها و کرم هاي لک بر استفاده نکنيد.

?- سعي کنيد که به مدت يک هفته شب ها از يک کرم ترميم استفاده نماييد.

چند جلسه براي درمان لازم است و فواصل جلسات چه مدت خواهد بود ؟

تعداد جلسات با توجه به درمان و شدت بيماري بستگي دارد .اما به طور کلي براي جوانسازي پوست و ليفتينگ پوست صورت بين ?-? جلسه نياز داريد ، و فاصله ي بين هر جلسه حدود يک ماه خواهد بود .

شماره تماس های کلینیک زیبایی بلزا