ماساژ سوئدی چیست؟

ماساژ سوئدی چیست؟

ماساژ سوئدی چیست؟

ماساژ سوئدی بر اساس آناتومی و فیزیولوژی توسط یک فیزیولوژیست سوئدی، هنریک لینگ (۱۷۷۶-۱۸۳۹) با نام “پزشکی ژیمناستیک” ابداع شد. پزشکی ژیمناستیک شامل حرکات انجام شده توسط درمانگر  بود که در دانشگاه استکهلم به ثبت رسید.
ماساژ سوئدی به عنوان “جنبش سوئدی درمان” در اروپا و شناخته شده و در سال ۱۸۵۸ به ایالات متحده آمد. امروز این ماساژ را به عنوان ماساژ سوئدی می شناسند که پایه و اساس انواع دیگر ماساژ غربی، از جمله ماساژ ورزشی، ماساژ بافت عمیق و ماساژ آروماتراپی است. روش مدرن ازماساژ سوئدی  ازطریق مطالعه بر روی فیزیولوژی، ژیمناستیک، وبا اقتباس ازتکنیکهای ماساژ چین، مصر، یونان،و روم ساخته شده است.
ماساژشامل مالش طولانی و با  فشار، مالیدن، اصطکاک، ضربه زدن، و تکان دادنبا دست است. ماساژسوئدی فراتر از آرامش می رود. ماساژ سوئدی فوق العاده مفید برای افزایش سطح اکسیژن در خون،کاهش سموم عضلات، بهبود گردش خون،انعطاف پذیری بدن وکاهش تنش است. مطالعه انجام شده توسط مرکز ملی طب مکمل و جایگزین، که درنیویورک تایمزبه چاپ رسید، نشان داد که افرادی که ۴۵ دقیقه ماساژ سوئدی دریافت می کنند،این ماساژ کاهش قابل توجهی درسطح هورمون استرس، کورتیزول، و همچنین تولید آرژینین و که می تواند منجر به افزایش کورتیزول شود، را در بدن آنها در پی دارد. و نیز میتواند درافزایش تعداد لنفوسیت ها، که سلولهای سفید خون هستند و بخشی ازسیستم ایمنی بدن می باشند، کمک کند.
ماساژ سوئدی با استفاده ازپنج حرکات پایه برای افزایش گردش خون انجام میشود. درمانگربا استفاده از فشار محکم اما ملایم، با کمک روغن که اصطکاک را کاهش می دهد، برای فشرده سازی و شل شدن عضلات، و درجهت جریان خون حرکات خود را انجام میدهد.

برخی از مزایای استفاده از ماساژ سوئدی:

آرامش، در نتیجه کاهش استرس و اضطراب.
-از بین بردن اسپاسم (گرفتگی) عضلانی، درد و سفتی.
-بهبود رنگ پوست، گردش خون و کشش عضلات.
-حذف سموم و تورم.
-تقویت سیستم ایمنی بدن.
-تسکین خستگی و سفتی مفاصل.

-با تقویت سیستم طبیعی بدن سطوح انرژی را افزایش می دهد
بی خوابی را کاهش می دهد.

در درمان ماساژ سوئدی موثر به اثبات رسیده است:

این ماساژ باعث بهبود  درد عضلانی ، سردرد و میگرن، افسردگی، شرایط بد عاطفی، گردش خون ضعیف، ضعف سیستم ایمنی بدن، اختلالات گوارشی، اضطراب، استرس و بی خوابی است.
اگر شما مبتلا به تورم یا ادم، خستگی، بیماری در محدوده زمانی معین مانند سرماخوردگی و آنفولانزا، یک ماساژ کامل بدن با تکنیک های لنفاوی برای شما عالی است که باعث کمک به حذف سموم، کاهش تورم و ادم و تقویت سیستم ایمنی بدن می باشد. ماساژ گردش لنف در سیستم لنفاوی و گردش خون در رگها را منظم کرده و به مبارزه با عفونت بدون استفاده از داروهای معمولی میرود.

حرکات اصلی ماساژسوئدی عبارتند از:

افلوراژ: مالشهای طولانی و با کف دو دست
فشار: شل شدن عضلات و افزایش گردش خون
ضربه: با کف دست و انگشتان تحریک عضلات ورفع تنش
لرزش: بااستفاده ازدست یا یکدستگاه برای ایجاد حرکت سریع که باعث شل و آرام شدن عضلات میشود.
اصطکاک: با فشار، سریع، به صورت حرکت دایره ای معمولا به آزادی گره های عضلانی انجام می شود.

خم شدن و کشش نیزممکن است مورد استفاده قرار گیرد برای استراحت مفاصل.

پس از ماساژ سوئدی:

ماساژ سوئدی اثر سم زدایی در بدن است و شما می توانید با نوشیدن مقدار زیادی آب و اجتناب از مصرف کافئین، نیکوتین و الکل برای ۲۴ ساعت بعد از ماساژ اثر ماساژ سوئدی را بیشتر کنید. همچنین از هر ورزش شدید به مدت ۲۴ ساعت پس از ماساژ دوری کنید و استراحت کنید زیرا استراحت اجازه می دهد تا بدن خود را از درون درمان کند.

شماره تماس های کلینیک زیبایی بلزا