جوان‌سازی پوست دست در کلینیک بلزا

جوان‌سازی پوست دست در کلینیک بلزا




جوان‌سازی پوست دست و انگشتان با تزریق ژل و چربی : درحالی‌که بسیاری از افراد ظاهر چهره را مبنای تشخیص سن ما می‌دانند، دست‌های ما نیز می‌تواند شاخصی از سن ما باشد. دست‌های ما به‌طور دائم در معرض عوامل مختلف محیطی قرار دارند، و با افزایش سن، تغییرات مرتبط با روند پیری، ازجمله لکه‌های پوستی، از دست رفتن حجم و نازک شدن پوست در دست‌ها پدیدار می‌گردد. بنابراین، جوان‌سازی دست‌ها می‌تواند روند پیری را معکوس کرده و ظاهری جوان‌تر در دست‌ها ایجاد کند.

 

جوانسازی پوست دست

 

جوان‌سازی دست به مجموعه‌ای از روش‌های زیبایی اشاره دارد که می‌تواند موجب بازیابی ظاهر جوان دست‌ها گردد. متخصصین در کلینیک زیبایی به‌منظور ارائه مناسب‌ترین گزینه درمانی برای جوان‌سازی پوست دست‌ ، دست‌های شما را مورد ارزیابی قرار می‌دهند. این گزینه‌های درمانی عبارت‌اند از: تزریق چربی، تزریق ژل، آی پی ال، لیزر فرکشنال، لایه‌برداری شیمیای، میکرودرم ابریژن و اسکلروتراپی. این روش‌های درمانی بی‌خطر بوده و در رفع چین‌وچروک دست، لکه‌های پیری، لکه‌های قهوه‌ای و برجستگی رگ‌های دست کاملاً مؤثر بوده و در بازیابی حجم ازدست‌رفته دست به‌گونه‌ای موفق عمل کرده‌اند.
مزایا جوان سازی پوست دست

        بازیابی حجم دست که ظاهری لاغر و پیر در دست‌ها ایجاد می‌کند
        محو کردن لکه‌های ناشی از سن و نور خورشید
        کمک به ایجاد ظاهری جوان‌تر در دست‌ها

روش‌های جوان‌سازی دست
تزریق چربی به دست برای جوانسازی پوست دست

روش تزریق چربی بهبودی قابل‌توجه در نتایجی که جراحان زیبایی با به‌کارگیری چندین روش مختلف به آن دست می‌یابند، ایجاد نموده است. در پیوند چربی اتولوگ، چربی با دقت بسیار از طریق لیپوساکشن از شکم، باسن، و ران‌ها برداشته می‌شود. این مرحله از حذف چربی برای اکثر بیمارانی که تحت درمان با این روش قرار می‌گیرند، یک مزیت به شمار می‌رود. چربی برداشت‌شده سپس با دقت بسیار پردازش می‌گردد تا تمامی مواد به ‌استثنای سلول‌های چربی خود بدن از آن خارج گردد.

 

تزریق چربی به دست

 

چربی تصفیه ‌شده درنهایت به‌وسیله سوزن‌های نازک به محل تزریق‌ می‌گردد. در این روش نیازی به ایجاد برش نمی‌باشد. ازآنجایی‌که تمام چربی تزریق‌شده سالم باقی نمی‌ماند، به پاره‌ای از اصلاحات مجدد نیاز بوده و بسته به نتایج حاصل، مرحله دوم تزریق چربی ممکن است لازم باشد.
تزریق ژل به دست جهت جوان سازی پوست دست

تزریق ژل می‌تواند بهبود قابل‌توجهی در ظاهر دست‌های پیر ایجاد کرده، رگ‌ها و تاندون‌های برجسته را پنهان و محو کرده و ظاهری گوشتالو، پر و جوان در دست‌ها ایجاد نماید. پس از تزریق ژل، دست‌ها گوشتالوتر شده و ظاهری پرتر و جوان‌تر در دست‌ها ایجاد می‌شود. علاوه بر این، ژل‌ها موجب رفع چین‌وچروک‌ها نیز می‌شوند.

 

تزریق ژل به دست

 

فرمول‌بندی ژل شفاف اسید هیالورونیک، که در محصولاتی چون ژوویدرم و رستالین یافت می‌شود، به‌گونه‌ای خاص انجام‌گرفته تا مانند اسید هیالورونیک بدن شما عمل کند، و درنهایت به‌طور طبیعی تجزیه می‌گردد. به‌منظور ایجاد راحتی بیشتر و به حداقل رساندن درد مرتبط با تزریق، از کرم‌های بی‌حس‌کننده موضعی یا مسدودکننده‌های عصب قبل از تزریق استفاده می‌شود. بیماران می‌توانند در همان روز درمان فعالیت‌های روزانه خود را از سر بگیرند. هرگونه تورم یا کبودی جزئی به‌سرعت برطرف می‌گردد.
نتایج جوان سازی پوست دست چه مدت دوام خواهند داشت؟

نتایج به‌طورکلی ۱۲-۶ ماه یا بیشتر دوام خواهد داشت. ماندگاری نتایج در این درمان متغیر است و هر فرد ممکن است بسته به آناتومی، سوخت‌وساز بدن، میزان محصولات استفاده‌شده و مکان تزریق،‌ سبک زندگی و غیره به نتایجی متفاوت دست یابد.
نور پالسی شدید (آی پی ال)‌

آی پی ال در جوان‌سازی پوست دست با هدف کاهش لکه‌های قهوه‌ای پشت دست‌ها و بهبود رنگ پوست مورداستفاده قرار می‌گیرد. آی پی ال یک روش غیرتهاجمی ملایم است که بدون ایجاد اختلال در سطح پوست، به درمان آسیب‌های پوستی می‌پردازد. در آی پی ال پالس‌های قدرتمند نور به دست تابانده می‌شود. این پالس‌ها نواحی مشکل را هدف قرار داده و با تحریک رشد کلاژن جدید، پوستی صاف‌تر با ظاهری جوان‌تر در دست‌ها ایجاد می‌نماید.

 

نور پالسی شدید

 

در طول درمان پزشک طول‌موج‌های آی پی ال را به شیوه‌ای هدایت می‌کند که تنها توسط سلول‌های رنگ‌دانه ناخواسته (ملانین) جذب شود و بافت‌های مجاور در معرض آسیب قرار نگیرند. نور به انرژی گرما تبدیل‌شده و ملانین را تجزیه می‌کند. در هفته‌های بعد از درمان آی پی ال، ذرات تجزیه‌شده ملانین توسط بدن جذب می‌شوند، و قرمزی به‌طور قابل‌توجهی کاهش‌یافته و لکه‌ها بی‌رنگ می‌شوند. رگ‌های خونی آسیب‌دیده که در لایه عمیق‌تر پوست واقع‌شده‌اند، به‌طور همزمان درمان شده و به شیوه‌ای مشابه باز جذب می‌گردند.
نتایج آی پی ال چه مدت دوام خواهند داشت؟

نتایج حاصل از یک مجموعه کامل از درمان آی پی ال معمولاً یک سال یا بیشتر دوام خواهد داشت. تثبیت درمان به‌طورمعمول باید هر شش ماه یک‌بار انجام ‌شود.
لیزر فرکشنال

لیزر فرکشنال یکی از درمان‌های غیر جراحی سودمند برای جوان‌سازی و لایه‌برداری پوست است. این نوع از لیزر با تولید کلاژن طبیعی جدید ظاهر چین‌وچروک‌ها، و رنگ‌دانه‌های روی دست را بهبود می‌بخشد. لیزر فرکشنال با استفاده از انرژی نور، سوراخ‌های کوچکی، تقریباً به ضخامت یک تار موی انسان، در پوست ایجاد می‌نماید. لیزر سوراخ‌ها را در یک الگوی شبکه‌ای ایجاد می‌کند و پل‌های درمان‌نشده پوست را دست‌نخورده باقی می‌گذارد و بدین ترتیب امکان بهبودی سریع‌تر را فراهم می‌آورد.

این سوراخ‌های کوچک جمع شده و سلول‌های اپیدرمی و کلاژن قدیمی را حذف کرده، و درعین‌حال تولید کلاژن‌های جدید برای بهبود بافت کلی پوست دست را تحریک می‌کند.

 

لیزر فرکشنال

 
نتایج لیزر فرکشنال

شما ممکن است بلافاصله پس از درمان اثرات سفت شدگی را احساس کنید؛ بااین‌حال، نتایج طی چند ماه پس از درمان با تولید کلاژن جدید به‌طور قابل‌توجه ‌بهبود می‌یابد. روند پیری از فردی به فرد دیگر متفاوت است. نتایج، بسته به چگونگی مراقبت‌های پس از درمان،  به‌طورمعمول ۵-۳ سال دوام خواهد داشت. مراقبت ایده آل پس از درمان شامل دور ماندن از نور خورشید، استفاده از کرم ضد آفتاب و مراقبت‌های اولیه روزانه از پوست است.
لایه‌برداری

لایه‌برداری شیمیایی ملایم را می‌توان تنها در پشت دست‌ها و یا به‌عنوان بخشی از درمان جامع جوان‌سازی دست اعمال کرد. لایه‌برداری شیمیایی بافت خشن دست‌ها را بهبود بخشیده و از طریق حذف لایه‌های بیرونی آسیب‌دیده پوستی یکنواخت‌تر و صاف‌تر در دست‌ها ایجاد می‌نماید. در لایه‌برداری ‌یک محلول شیمیایی به پوست مالیده می‌شود که موجب ریزش یکنواخت و کنترل‌شده سلول‌های آسیب‌دیده پوست می‌گردد.

 

لایه‌برداری پوست دست

 
میکرو درم ابریژن

میکرو درم ابریژن یک روش غیر جراحی، غیر شیمیایی، غیرتهاجمی لایه‌برداری پوست است که با استفاده از کریستال‌های ریز موجب لایه‌برداری مؤثر و جوان‌سازی لایه‌های سطحی پوست می‌گردد. در ابتدا، چربی و آلودگی‌های پوست شسته می‌شود. سپس، پزشک جریانی از کریستال‌های اکسید آلومینیوم ریز را بر روی دست‌ها اعمال می‌کند. کریستال‌ها سلول‌های مرده و قدیمی پوست را ساییده و سپس با استفاده از وکیوم به‌طور ملایم مکش می‌شوند. این امر موجب رشد کلاژن و پوست جوان و جدید می‌شود. سپس از مرطوب‌کننده و ضد آفتاب بر روی پوست استفاده می‌شود.

 

میکرو درم ابریژن

 
اسکلوتراپی

با افزایش سن، رگ‌های دست و بازو به دلیل از دست رفتن حجم (چربی زیرپوستی) پوست، کاهش خاصیت ارتجاعی بافت، کاهش توده عضلانی، و آسیب پیش‌رونده خورشید در طول زمان دچار برجستگی می‌شوند. بیرون‌زدگی رگ‌های دست و بازو  با استفاده از اسکلوتراپی تزریقی به‌طور موفقیت‌آمیز قابل‌درمان است. در اسکلوتراپی تزریقی یک سوزن بسیار نازک به داخل رگ برجسته فروبرده شده و دارویی تزریق می‌گردد که موجب  می‌شود رگ موردنظر برای بیش از چند هفته بسته بماند.

 

اسکلوتراپی

 

به‌طورمعمول، مجموعه‌ای از یک تا سه تزریق به فاصله شش هفته از یکدیگر برای رفع برجستگی رگ‌های دست و بازو موردنیاز است

شماره تماس های کلینیک زیبایی بلزا