آیا لیزر بیکینی خطرناک است؟

آیا لیزر بیکینی خطرناک است؟

آیا لیزر بیکینی خطرناک است؟

ممکن است دانستن اینکه دقیقاً چگونه لیزر موهای بیکینی کار می کند ، آن را کمی تهدیدآمیز جلوه دهد . لیزر یک پرتوی متمرکز از نور است که از گرما برای از بین بردن فولیکول مو استفاده می کند. به طور خاص ، لیزر ملانین (رنگدانه) را در پوست یا مو هدف قرار نمی دهد.
اما اگر رنگ پوست و تنظیمات لیزر به طور دقیق توسط متخصص لیزر در نظر گرفته نشود ، می تواند پوست را بسوزاند. بنابراین تجربه متخصص در انتخاب دستگاه مناسب و نیز نحوه ی انجام کار بسیار مهم است.

بیشتر افرادی که نگران عوارض لیزر بیکینی هستند از انجام آن خودداری می کنند. این ترس کاذب است و اصلا جای نگرانی نیست. هزاران نفر لیزر بیکینی انجام می دهند و از نتیجه آن رضایت دارند. چرا شما یکی از آنها نباشید؟

لیزر بیکینی و سایر قسمتهای بدن اگر به طور صحیح انجام شود ، بدون آنکه پوست را تحت تأثیر قرار دهد نتیجه عالی می دهد و بدون عوارض است . برای دوری از عوارض لیزر موهای بیکینی تنها کاری که باید انجام دهید اینست که پیش از انجام لیزر ، در مورد مرکزی که می خواهید در آنجا لیزر انجام دهید تحقیق کنید.

لیزر موهای زائد ، رفع دائمی مو را تضمین نمی کند. برخی از موها می توانند در مقابل لیزر مقاوم باشند یا بعد از درمان دوباره رشد کنند. اگرچه ممکن است رشد موهای جدید ظریف تر و حالت کرکی داشته باشند. نتیجه ی نهایی لیزر بهتر و عالی تر از اپیلاسون می باشد.
 

لیزر بیکینی در چند جلسه انجام می شود؟

معمولاً بین ۸ جلسه ، ۸۰٪ رشد مو کاهش می یابد . تعداد جلسات لیزر موهای زائد بیشتر به ناحیه ای که می خواهید لیزر کنید، بستگی دارد. به عنوان مثال ، لیزر موهای زائد پا معمولاً به ۸ جلسه نیاز دارد در حالی که لیزر موهای زائد صورت به تعداد جلسات بیشتری نیاز دارد. اما نتایج معمولا از همان جلسه اول ظاهر می شوند و به مرور تکمیل می شود.
بیکینی یکی از آسان ترین و سریعترین مناطق برای لیزر موهای زائد است که در بیشتر افراد بین ۶ تا ۸ جلسه انجام می شود. هر جلسه حدود ۳۰ دقیقه زمان می برد. فاصله جلسات نیز یک ماهه می باشد.
تعداد دقیق جلسات لیزر موهای بیکینی به مو و نوع پوست بستگی دارد. برخی از افراد ممکن است فقط چهار جلسه نیاز داشته باشند ، در حالی که برخی دیگر ممکن است به ۱۳ جلسه یا بیشتر نیاز داشته باشند.
چرخه رشد مو شامل سه مرحله است و لیزر تنها در مواقعی که مو در مرحله رشد و فعال است ، موثر است. بنابراین انجام چند جلسه لیزر موهای زائد اطمینان حاصل می دهد که هر تار مو هنگام رشد از بین می رود.
نتیجه لیزر بیکینی معمولا پس از ۲ جلسه قابل مشاهده است . اما برای اینکه رشد موها کاملا متوفق شود لازم است تعداد جلسات را به طور کامل انجام دهید.
 

چه کسانی می توانند لیزر بیکینی انجام دهند؟

هنگامی که لیزرهای موهای زائد در ابتدا معرفی شد ، برای افراد با پوست روشن و موهای تیره در نظر گرفته شده بود. با این حال ، فناوری ها و دستگاههای لیزر جدید برای همه ی انواع پوست نتایج خوبی را ارئه می دهد.
 

آیا آقایان می توانند لیزر بیکینی انجام دهند؟

بله! خانمها تنها کسانی نیستند که می خواهند ناحیه بیکینی صاف و بدون مو داشته باشند. مردان نیز تمایل دارند که از این موهای زائد خلاص شوند. تراشیدن می تواند ناراحت کننده باشد ، زیرا اغلب به پوستی تحریک شده منجر می شود.

اپیلاسیون نیز واقعاً دردناک است. به همین دلیل است که لیزر بیکینی آقایان این روزها بسیار محبوب شده اند. مطمئناً ، بیشتر خانمها این کار را انجام می دهند، اما این بدان معنی نیست که آقایان نمی توانند لیزر بیکینی انجام دهند.
لیزر موهای زائد آقایان برای از بین بردن موهای پشت ، سینه ، شکم ، شانه ها ، پاها و ناحیه تناسلی نتایج خوبی می دهد.
 

آیا لیزر بیکینی درد دارد؟

لیزر موهای زائد فقط روی موها انجام نمی شود و پوست نیز درگیر است. بنابراین می تواند درد داشته باشد. بیشتر بیماران فقط احساس ناراحتی جزئی دارند و این طبیعی است. هرچه موهای بیشتری را از بین ببریم ، دردناکتر خواهد شد! بنابراین تحمل کنید.
برخی از دستگاههای لیزر وجود دارند که میزان درد را به حداقل می رسانند. همچنین متخصص لیزر ممکن است به شما پیشنهاد دهد برای کاهش درد ، پیش از انجام کار از کرم های بی حس کننده و یا کمپرس یخ استفاده نمایید.
 

قبل از لیزر بیکینی چه کارهایی نباید انجام دهید؟

حداقل یک ماه قبل از لیزر بیکینی اپیلاسیون و وکس نکنید! ریشه مو باید در فولیکول موجود باشد تا لیزر آن را شناسایی کند ، بنابراین از اپیلاسیون ، استفاده از کرم های دفع کننده یا هر چیزی که ممکن است فولیکول مو را مختل کند ، خودداری کنید.
 

کارهایی که قبل از لیزر بیکینی باید انجام دهید؟

در اینجا مواردی آمده است که باید قبل از درمان لیزر موهای زائد بیکینی در نظر بگیرید:

۱- اصلاح

برای اطمینان از گرفتن بهترین نتیجه لیزر موهای بیکینی ، مهم است که ۱۲ تا ۲۴ ساعت قبل از لیزر بیکینی ، این ناحیه را اصلاح نمایید. بهترین روش اصلاح قبل از لیزر نیز استفاده از ژیلت می باشد.
 

۲- دوش گرفتن

مهم است که قبل از معالجه خود دوش بگیرید تا متخصص لیزر شما بتواند به راحتی لیزر موهای زائد را انجام دهد. دوش گرفتن برای بهداشت شما و کلینیک بسیار مهم است.
لازم نیست که از محصولات عطردار و شیمیایی برای دوش گرفتن استفاده نمایید. در هنگام دوش گرفتن از آب و یا فقط محصولاتی که برای سطح PH واژن مناسب است استفاده نمایید.
 

۳- از قرار گرفتن در معرض آفتاب خودداری کنید

در فرهنگ ایرانی این توصیه بیشتر برای لیزر موهای زائد سایر قسمتهای بدن که معمولا در معرض آفتاب قرار می گیرند ارائه می شود. در هر صورت قرار گرفتن در معرض آفتاب و یا برنزه کردن قبل از لیزر موهای زائد می تواند سبب عدم تاثیر لیزر و آسیب پوست شود.
 
 

۴- لباس راحت بپوشید

برای جلوگیری از هرگونه فشار قبل از درمان ، از پوشیدن لباس تنگ خودداری کنید و لباس راحت و مناسب استفاده نمایید. زیرا پوشیدن لباس تنگ در واقع می تواند ناحیه را قبل از درمان تحریک کند و باعث ناراحتی بعد از لیزر شود. معمولاً هر چیزی که باعث می شود احساس راحتی کنید ترجیح داده می شود.
 

۵- آرام باشید

هنگام ورود به کلینیک زیبایی بسیار مهم است که احساس راحتی و آرامش کنید ، زیرا می خواهید بهترین درمان را تجربه کنید. خجالت نکشید و حتماً تمام سوالات خود را از متخصص لیزر بپرسید. به یاد داشته باشید که کلینیک زیبایی گلدن رویال کارمندان ماهری دارد که می دانند چه کاری انجام می دهند . نگران نباشید، فقط نفس بکشید ، استراحت کنید و لذت ببرید.
 

دستورالعمل های بعد از لیزر بیکینی

  • برای خنک شدن محل درمان ، کاهش تورم و ناراحتی کمپرس یخ پس از لیزر بیکینی استفاده شود.
  • به مدت چند ساعت به ناحیه درمان نباید آب برسد.
  • برای جلوگیری از آسیب دیدگی در ناحیه تحت درمان باید چهار یا پنج روز اول بعد از درمان از حمام گرم ، ورزش های هوازی ، ماساژ و غیره استفاده نشود.
  • بیماران باید حداقل یک ماه پس از درمان از قرار گرفتن مستقیم در معرض آفتاب خودداری کنند.
  • ممکن است پزشک شما پس از لیزر بیکینی استفاده از کرم یا پماد خاصی را تجویز کند.

شماره تماس های کلینیک زیبایی بلزا