پاک کردن خالکوبی و تاتو با لیزر کلینیک بلزا

پاک کردن خالکوبی و تاتو با لیزر کلینیک بلزا



تاتو و خالکوبی

در حال حاضر انجام خالکوبی و تاتو طرفداران فراوانی را به خود جلب نموده بطوریکه این امر تبدیل به امری متداول (مد) شده است .

انگیزه های انجام خالکوبی و تاتو متفاوت است از اهداف ایجاد زیبایی بیشتر در خانمها و آقایان و دلایل هیجانی و ابراز قدرت و اعلام تبعیت از فرهنگ خاص تا دلایلی مانند توهم معافیت از سربازی در پسران میتواند از دلایل و انگیزه های خالکوبی و تاتو باشد . در مورد اخیر توجه پسران و خانواده ها را به این نکته جلب مینمایم که حتی اگر خالکوبی وسیع باعث ارجاع شخص به کمیسیون نظام وظیفه جهت تشخیص علت عصبی باشد .در صورتیکه پزشک اعصاب و روان رای به بیماری روانی شخص بدهد و معافیت پزشکی شامل حال ایشان شود با اطلاعاتی که هست در صدور گذرنامه و گرفتن شغل و موارد مشابه دچار مشکل خواهند شد .

در اکثر مواقع دیده شده شخص در کوتاهترین زمان حتی همان روز خالکوبی از انجام اینکار پشیمان شده و در صدد پاک کردن آن بر میاید و وجود خالکوبی بصورت معضلی روحی و روانی برای شخص تبدیل میگردد .

با ظهور لیزر در حوزه پزشکی به ویژه در پوست و زیبایی موضوع درمان خالکوبی و محو نمودن کامل تاتو توسط لیزر ، تمام درمان های مرسوم(عمل جراحی ، سوزانیدن با اسید یا با محلول های شیمیایی و گذاشتن سیر روی آن و تراشیدن و ... ) را تحت تاثیر قرار داده و در حال حاضر بیش از دو دهه است که نخستین انتخاب برای درمان قاطع و موثر خالکوبی و تاتو ، لیزر می باشد .

درمان قطعی تاتو فقط توسط لیزر

همانگونه که اشاره شد با ورود لیزر به حوزه پوست و زیبایی درمان قطعی تاتو نیز تحقق یافت بطوریکه در حال حاضر ، در کمتر مرکز درمانی ، پزشکان پوست و جراح زیبایی تمایل به استفاده از روش های قدیمی جهت پاک کردن خالکوبی و تاتو داشته و به لحاظ نتایج مطلوب لیزر این شیوه درمانی را به فرد پیشنهاد می نمایند .اکثر کسانی که خالکوبی میکنند بلافاصله پس از انجام آن و یا مدتی بعد پشیمان میشوند و دنبال راهی برای پاک کردن آن میگردند .

معمولا جهت پاک کردن خالکوبی و تاتو در ابتدا به همان کسی که تاتو را زده مراجعه مینمایند و آرایشگران و تاتو کاران روشهای مختلفی برای رفع این مشکل پیشنهاد مینمایند :

1- زدن ماده همرنگی که اظهار میدارند به این وسیله میتوانند تاتو اولیه را پوشش داده و برنگ پوست درآورند فارغ از اینکه این ماده همرنگی خود یک تاتو کرم رنگ جداگانه بوده و حتی اگر در ابتدا برنگ پوست شخص باشد بعد از مدتی تغییر رنگ داده و بصورت یک تاتو جداگانه دیده میشود و این خود معظلی است که با لیزرهای معمولی پاک نمیشود وو هزینه پاک کردن را با دستگاههای پیشرفته تر بالا میبرد .

2-راه دومی که آرایشگران و بعضی پزشکان کم تجربه پیشنهاد میکنند کاربرد تاتو ریموور یا همان حل کردن و خارج کردن رنگ بوسیله نوعی اسید یا ماده شیمیایی است که اظهار میدارند رنگ تاتو را حل و خارج میسازد و از این موارد زیاد دیده ایم که حتی بیش از 4-5 بار ریموور بکار برده اند و بجای پاک شدن   متاسفانه  مقداری حل شده و در بافتهای اطراف در سطح و نیز در بافتهای عمقی نفوذ کرده و پاک کردن آن مشکل تر و اسکار گذار شود . یعنی هر کدام از روشهای فوق علاوه بر مضرات و عوارض بیشتر باعث بالا رفتن هزینه پاک کردن تاتو و خرج زیادی میشود .

3- بعضی افراد غیر مطلع پیشنهادهای عجیبی مینمایند مثل  گذاشتن سیر روی تاتو یا سوزاندن با سیگار یا حتی بعضی پزشکان بی تجربه با جسارت بوسیله کوتر اقدام به سوزاندن تاتو و خالکوبی میکنند که حاصلی جز کلویید و آثار سوختگی چیزی حاصل نمیشود .

4- راه حل نهایی و قطعی خالکوبی و تاتو در هر جای بدن استفاده از لیزر میباشد که مورد تایید تمام مراجع پزشکی و علمی دنیا میباشد .

 خوشبختیم که عنوان کنیم در کلینیک میرداماد انواع دستگاههای قدیم و جدید برای پاک کردن خالکوبی و تاتو مهیا شده که در خدمت هموطنان عزیز بنحو موثر باشیم .

در این مرکز انواع خالکوبی ها و تاتوها هر کدام بر اساس رنگ و عمق و تعداد دفعات انجام تاتو و اینکه آیا مواد همرنگی بکار برده شده یا نه و آیا مواد ریموور استفاده شده یا نه و اینکه در مراکز دیگر با لیزرهای غیر موثر تحت لیزر درمانی قرار گرفته یا نه برای هر کدام از انواع فوق از دستگاههای اختصاصی استفاده میشود و خوشبختیم که عنوان کنیم به فضل الهی تا کنون از پاک کردن هیچ خالکوبی مایوس نشدیم و هیچ مراجعه کننده ای را ناامید نکردیم .

بسیاری  از تاتو ها را بخصوص در ناحیه ابرو و پلک با موفقیت در یک جلسه پاک کردیم و سرسخت ترین خالکوبی و تاتو را در چند جلسه بطور کلی پاک کرده ایم.

 

دکتر فرهاد هوشیدری - کاشت موی طبیعی ، جراحی زیبایی ، پاک کردن تاتو در یک جلسه ، لیزر پوست و موهای زائد

چگونگی اثر لیزر

لیزر با هدف قرار دادن باکس های رنگ در بدن که محل تجمع رنگدانه ها میباشد و بمباران آن توسط پالس های نور ، باعث لیز شدن و پاره شدن رنگدانه ها و خرد شدن آنها می گردد و التهاب در محل ایجاد میشود و هجوم ماکروفاژها و سلولهای بیگانه خوار در محل باعث میشود که رنگدانه های مورد نظر نیز توسط سلول های ماکروفاژ که وظیفه پاک سازی بدن از عناصر خارجی را عهده دار هستند ، بلعیده و نابود می گردند . تاتوهایی که رنگ تیره توسط کربن و جوهر سیاه در آن بکارگرفته شده و عمدتا رنگ خالکوبی را سیاه و تیره نشان می دهند از جمله تاتوهایی هستند که به طول موج های ارسالی از طرف لیزر ، پاسخ مطلوب داده و در مقایسه با دیگر رنگ ها در جلسات درمانی کمتری نتایج مطلوبی از خود نشان می دهند .  انواع لیزهایی که برای این اقدام درمانی بکار گرفته می شوند عبارت اند از :

1-       لیزر  Q-Switched ND:YAG

2-       لیزر فراکشنالCO2

3-       لیزر  Q-Switched Rubby  که به خاطر هدف قراردادن دقیق رنگدانه ها نتایج بسیار جالبی را ارائه کرده است .

چه افرادی تاتوی آنان را باید با احتیاط توسط لیزر درمان کرد

1-       اگر فرد تحت درمان با قرص راکوتان باشد

2-       کسانی که خود را برنزه کرده باشند .

3-       افراد دارای تیپ پوستی پنج و شش (خیلی تیره و سیاه پوست )

4-       افراد دارای رنگدانه های مشکوک مانند وجود خال های مشکوک سرطان در بدن

5-       افراد دچار بیماری لوپوس اریتماتو

6-       افراد دچار بیماری روحی ، روانی ( سایکوز )

7-       افرادیکه نسبت به فلزات همچون آهن حساسیت داشته قبل از درمان توسط لیزر باید تست حساسیت از آنان به عمل آید .

لازم به ذکر است این موارد بطور قطعی مانع انجام لیزر نیستند و فقط جنبه احتیاط میبایست رعایت گردد .

پاک کردن تاتوهای دو و چند رنگ

درمورد پاک کردن خالکوبی و تاتوهای چند رنگ تا کنون را ه درمان و پاک کردن از طریق تکنیکهای جدید علمی و پزشکی وجود نداشت لذا بیشتر خانمها برای رهایی از تاتوهای ابرو که دویا چند رنگ متفاوت داشته اند مجبور بودند مجددا به آرایشگاهها پناه ببرند و با انجام یک تاتو جدید تاتوهای قبلی را بپوشانند وبا تکرار کار غلط پیچیدگی بیشتری ایجاد نموده و بافت پوست ناحیه ابرو دچار التهاب های مکرر و فیبروزبیشتر شده و دیواره عروق ناحیه درگیررنگ شوند که پاک کردن آن با مشکلات فراوان همراه میشود.

هم اکنون با دستیابی به تکنیکهای جدید در استفاده از دستگاههای لیزری امکان پاک کردن تاتوهای چند رنگ و چند لایه در یک جلسه را فراهم شده است و تعداد معدودی پزشکان با تجربه در جراحیهای لیزری میتوانند اینگونه تاتوها و خالکوبی ها را با تکنیکهای خاص و بدون عارضه پاک کنند . مفتخریم که تا کنون  صدها مراجعه کننده با تاتو و خالکوبی دو رنگ و چند رنگ داشته ایم که در یک جلسه و با جراحی لیزری که حدودا یک تا دو ساعت طول میکشد از شر آن خلاص شده اند و رضایت کامل داشته اند . لذا جای امیدواری و مسرت است که دیگر خانمها جهت پاک کردن تاتوهای ابروی خود نیازی به صرف مدت طولانی و مراجعات مکرر ماهیانه ندارند و انواع تاتوها در هر شکل و در هر ناحیه را میتوانند در یک جلسه پاک کنند و از شر آن خلاص شوند .

شماره تماس های کلینیک زیبایی بلزا