درمان گودی زیر چشم با تزریق ژل در کلینیک بلزا

درمان گودی زیر چشم با تزریق ژل در کلینیک بلزا



گودی زیر چشم یکی از شکایات شایع بیماران در مراجعه به متخصصین پوست است. گودی زیر چشمها میتواند در افراد جوان و به دلایل ارثی یا لاغری باشد و میتواند در افراد مسن تر به دلیل از دست رفتن بافت پوست ایجاد شود. دلیل آن هرچه باشد، قطعا در زیبایی فرد موثر است و اغلب به فرد چهره ای مغموم و ناراحت میدهد. در این مقاله سعی شده روشهای درمان گودی زیر چشم بررسی شود و به پرسشهایی که در این زمینه وجود دارد پاسخ داده شود:


1- آیا گودی زیر چشمها با کرم یا داروهای موضعی قابل درمان است ؟
متاسفانه خیر. بدلیل اینکه گودی زیر چشم نتیجه ازدست رفتن بافت است تنها راه درمان، جایگزین کردن بافت ازدست رفته است و کرمهای دور چشم اثری در درمان گودی زیر چشمها ندارند.
2- بهترین روش درمان گودی زیر چشمها چیست ؟
بهترین روش درمان گودی زیر چشمها استفاده از ژلها یا پرکننده های هیالورونیک اسید است. این ژلها حاوی ماده هیالورونیک اسید هستند که جزیی از بافت خود بدن است و امکان ایجاد واکنش به آن وجود ندارد.
3- روش استفاده از فیلر هیالورونیک اسید زیر چشم چگونه است ؟
پس از بیحسی موضعی، فیلر هیالورونیک اسید توسط سرنگ در ناحیه گودی تزریق میشود. برای این کار از میکروکانولاهای ظریف استفاده میشود که این عمل امکان آسیب به عروق و اعصاب این ناحیه را به صفر میرساند. پس از تزریق معمولا ژل در محل ماساژ داده میشود تا دقیقا در گودی زیر چشمها جای بگیرد.
4- عوارض این اقدام چیست ؟
اگر این کار توسط متخصص انجام شود، تقریبا هیچ عارضه ای وجود ندارد. سابقا این تزریق با سر سوزن انجام میشد که احتمال کبودی محل ورود سوزن برای چند روز وجودداشت ولی تزریق با کانولا این مشکل را حل کرده است. تزریق ژل اثر خود را بلافاصله پس از تزریق نشان میدهد ولی حدود دوهفته لازم است تا اثر نهایی ظاهر شود.
5- آیا این اقدام در کاهش تیرگی زیر چشم هم موثر است ؟
بله. در اغلب افراد پس از تزریق برای گودی زیر چشمها، تیرگی زیر چشمها هم بهبود زیادی دارد. این دو عامل باعث میشود که تیرگی زیر چشمها کمتر شود.اول اینکه پرشدن گودی باعث میشود که نور بهتری از آن بازتاب شود و دوم اینکه قرار گرفتن ژل بین پوست و بافت تیره زیر چشم باعث میشود تیرگی بافت زیرین کمتر دیده شود. این دو باعث میشود که تیرگی زیر چشمها بسیار کمتر شود.
6- آیا میتوان از چربی برای درمان گودی زیر چشمها استفاده کرد ؟
بله.چربی هم انتخاب دیگری است که برای پرکردن این ناحیه مناسب است. شخصاً برای افرادی که فقط نیاز به تزریق گودی زیر چشم دارند از ژل هیالورونیک استفاده میکنم ولی برای افرادی که به غیر از گودی زیر چشمها قصد پرکردن سایر نواحی صورت را هم دارند و میزان زیادی از پرکننده نیاز دارند، از چربی استفاده میکنم.
7- مدت دوام پرکننده هیالورونیک اسید چقدر است ؟
اگر از ژل هیالورونیک اسید مرغوب استفاده شود دوام حدود 2 تا 3 سال ممکن است. در بعضی از موارد تزریقدوام بیشتر هم مشاهده شده است. این مساله به این دلیل است که این ژلها در مدت زمانی که در بافت هستند باعث کلاژن سازی میشوند بنابراین بعد از از بین رفتن ژل هم،کلاژن خود بدن در محل باقی میماند.

شماره تماس های کلینیک زیبایی بلزا