رفع لک صورت با لیزر درمانی کلینیک بلزا

رفع لک صورت با لیزر درمانی کلینیک بلزا




از بین بردن یا کمرنگ کردن لک صورت ایجادشده به دلیل افزایش سن می‌تواند در بهبود اعتماد به‌نفس یک فرد اثر به سزایی داشته باشد. کارآمدترین روش برای درمان لک صورت ، لیزر موج‌کوتاه مانند لیزر qs می‌باشد. لیزر qs روش مناسبی برای رفع لک صورت بوده و بیش از یک دهه مورد استفاده قرار گرفته است.

تجربه‌ی ما در کلینیک لیزر و پوست بلزا با لیزر QS ثابت می‌کند که افراد معمولاً تنها به یک جلسه‌ی درمانی نیاز داشته و آثار ناشی از آن بسیار قابل‌ توجه خواهند بود. این کار وقت هدررفته برای رفت‌وآمد بیمار از خانه تا کلینیک را به حداقل می‌رساند. افراد مبتلا به ملاسما و لک التهابی صورت و یا افراد مبتلا به لک منتشر شونده‌ی صورت و لکه‌های قهوه‌ای، می‌توانند از روش درمانی ما استفاده کرده و ظاهر چهره‌ی خود را به حالت دلخواه برسانند
لک صورت چیست؟

لک عبارت است از یک اختلاف جزئی در رنگ پوست به علت تفاوت در میزان رنگ‌دانه‌ی ملانین در نقاط متفاوت آن. هر چه قدر مقدار این رنگ‌دانه بیشتر باشد پوست تیره‌تر دیده می‌شود. جدا از عوامل قومی و بومی، عوامل خارجی و داخلی مختلف دیگری نیز در میزان تولید و ذخیره‌ی این رنگ‌دانه نقش دارند. عوامل هورمونی، عوامل ذاتی، سن و سال، استفاده از برخی داروها، ضربه و  حوادث، بیماری‌های مختلف، قرار گرفتن در معرض نور خورشید و اشعه‌ی فرابنفش از این قبیل می‌باشند.


لیزر Qs چیست و چگونه عمل می‌کند؟

لیزر QS برای مقاصد مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. لیزر یک طیف انرژی با طول‌ موج خاص (۱۰۶۴ نانومتر) است که بر روی پوست تابانده شده و توسط رنگ‌دانه‌های پوست جذب می‌شود. تنظیمات قدرت لیزر را می‌توان در سطوح و فرکانس‌های مختلفی تنظیم کرد تا بتواند جواب گوی نیاز بیمار باشد. ملانین به‌ خوبی طول‌ موج ۵۳۲ نانومتر لیزر را جذب می‌کند. در برخی از موارد تابش فروسرخ  با طول ‌موج ۱۰۶۴ نانومتر برای تخریب آن استفاده می‌شود.
چه کسانی داوطلب این عمل می‌باشند؟

تمامی افراد با وضعیت مناسب سلامتی با هر سن و نوع پوستی به‌جز پوست‌های بسیار تیره می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای انجام این عمل باشند.
نحوه‌ی درمان
دستورالعمل‌های قبل از درمان

از قرار گرفتن زیاد در معرض نور خورشید پرهیز کنید. تا یک ماه قبل از درمان خود از برنزه کردن پوست نیز خودداری کنید.
در طول درمان چه اتفاقی می‌افتد؟

در طول درمان لک صورت، رنگ پوست ابتدا تشدید شده و مناطق درمان شده دچار تورم خفیف و در برخی از موارد کبودی می‌شوند. در طول حدود یک هفته رنگ‌دانه‌های پوست به ‌تدریج از بین خواهند رفت. در طول درمان نیازی به بی‌حسی نیست.


دستورالعمل‌های بعد از درمان

منطقه‌ی درمان شده را با آب ولرم و صابون شسته و با ملایمت آن را خشک کنید. سپس از یک کرم مرطوب‌کننده‌ی ملایم بر روی پوست خود استفاده کنید. به مدت یک هفته پس از درمان، از قرار گرفتن در معرض تابش خورشید و ورزش کردن خودداری کنید. استفاده از کرم ضدآفتاب را نیز در نظر داشته باشید. افرادی که برای از بین بردن علت لک صورت از لیزر استفاده می‌کنند باید پس از عمل استفاده از کرم‌های محوکننده و ضدآفتاب را در نظر داشته باشند.
مدت‌زمان بهبودی

بهترین مزیت لیزر QS، کارآمد بودن و عدم نیاز آن به زمان بهبودی است. ممکن است تا ۱۵ دقیقه پس از انجام درمان، پوست حالت صورتی رنگی را به خود بگیرد. شما می‌توانید بلافاصله پس از انجام درمان، از لوازم آرایشی استفاده کرده و به محل کار خود بازگردید. افرادی که صورت خود را مورد درمان قرار داده‌اند می‌توانند چند روز مرخصی بگیرند ولی افرادی که دست‌ها یا بدن خود را مورد درمان قرار داده‌اند معمولاً روز بعد به فعالیت‌های عادی خود باز می‌گردند.
درمان چقدر زمان نیاز دارد؟

مدت‌زمان موردنیاز برای درمان به ‌اندازه‌ی منطقه‌ی مورد نظر بستگی دارد. برای لکه‌های کوچک رنگ‌دانه‌ای تنها چند ثانیه و برای درمان کل صورت یا برداشتن علائم لک صورت منتشر شونده به حدود ۳۰ دقیقه زمان نیاز است.
چند جلسه درمان لازم است؟

معمولاً برای برداشتن یک لکه‌ی کوچک ۳ جلسه‌ی درمانی کافی خواهد بود. برای برداشتن لکه‌های منتشر شونده، به دلیل اینکه کل صورت مورد درمان قرار می‌گیرد، در حدود ۵ تا ۶ جلسه‌ی درمانی مورد نیاز خواهد بود.
آیا انجام این درمان دردناک است؟

لیزر اندکی احساس سوزش را در فرد ایجاد می‌کند که البته اکثر بیماران نیازی به استفاده از داروهای بی‌حسی نخواهند داشت. با این‌ حال افرادی که پوست بسیار حساسی دارند، ۳۰ دقیقه قبل از انجام عمل می‌توانند از یک کرم بی‌حس‌کننده استفاده کنند. انرژی لیزر همانند چندین نقطه‌ی ریز و داغ بر روی پوست شما احساس می‌شود که البته روند درمان کاملاً قابل ‌تحمل است.
مزایا

    رفع و درمان ملاسما و از بین بردن لکه‌های قهوه‌ای صورت
    از بین بردن کک و مک
    پاک کردن تاتو
    از بین بردن خال‌های مادرزادی و خال اوتا
    معمولاً به یک جلسه‌ی درمان نیاز خواهد بود
    ایجاد ناراحتی بسیار کم برای پوست
    کم‌خطر بودن
    تحریک تولید کلاژن جدید برای بهبود رنگ پوست


ایمنی و عوارض جانبی

این روش درمانی از نظر ایمنی و دقت بسیار شایان توجه است. لکه‌های پوستی به مدت چند روز تا یک هفته ممکن است ناراحتی‌هایی را ایجاد کنند. عوارض جانبی بسیار نادر بوده و معمولاً موقتی می‌باشند. خطرات عمل و مناسب بودن آن برای فرد در طول جلسه‌ی مشاوره مورد بحث قرار می‌گیرند. تمامی روش‌های درمانی خطرات خاص خود را دارند. عوارض جانبی موقتی که اثری بر روی نتایج عمل ندارند در برخی از موارد رخ می‌دهند.



شماره تماس کلینیک : 01333340698
شماره تماس کلینیک : 09114635400
شماره تماس کلینیک : 09903980669
کلینیک : گیلان , رشت , منظریه
پزشک : دکتر عـــاطفه عمـــادی
پزشک : دكتر سيدمحمود ابوالفضلي سقا رشتي

شماره تماس های کلینیک زیبایی بلزا