بلزا،لیزر موهای زائد،جوان سازی پوست ، کاشت مو

بلزا،لیزر موهای زائد،جوان سازی پوست ، کاشت مو


  • روش دائمی رفع موهای زائد بدن
                    
  •  روش دائمی رفع موهای زائد بدن
                    
  •  لیزر در رشت توسط پزشکان و متخصصان مجرب
                    
  •  بدون درد و عوارض پوستی
                                     
  •  اثر بخشی و رضایت کامل
لیزر موهای زائد مدت‌هاست که در نقاط مختلف دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع منشأ آغاز استفاده از این روش به اواسط دهه 90 میلادی باز می‌گردد. از آن زمان تاکنون، شهرت و محبوبیت لیزر درمانی به‌طور مرتب در حال افزایش بوده و با استقبال خوب و زیاد عموم مردم رو به رو شده است.
طبق گفته جامعه جراحی زیبایی آمریکا، لیزر موهای زائد سومین روش زیبایی بسیار پر طرفدار در کشور آمریکا بود که در سال 2012 افراد بسیاری به آن جذب شدند. آمارها نشان می‌دهند که در حدود 1.2 میلیون نفر آمریکایی در سال 2012 از لیزر موهای زائد استفاده کرده‌اند.
 

موی زائد چیست؟

در ابتدا باید به این نکته اشاره کنم که به هر مویی در بدن، موی زائد نمی گویند. بعضی از افراد به طور طبیعی بدن شان پرمو است و این مساله به صورت ژنتیکی در آنها دیده می شود. به طور کلی رشد موی بیش از حد در خانم ها مطلوب و خوشایند نیست و برای آنها مشکل ساز می شود. موی زائد به موهای ضخیم و تیره ای می گویند که در خط میانی بدن مثل صورت، چانه، گلو، سینه و دور ناف دیده می شوند. در واقع موهای زائد با موهای سراسر بدن فرق می کند و رشد بیش از حد آنها موجب مشکل و ناراحتی در خانم ها می شود.

دلیل رشد موهای زائد زنان چیست؟

تئوری های زیادی در رابطه با رویش موهای زائد زنان وجود دارد که عبارتند از:
• می تواند نشانگر آمادگی بیلوژیکی بدن برای تولید مثل باشد.
• باعث نگهداری فرومون ها می شود؛ که در نهایت موجب جذب همسرتان برای رابطه می گردد.
• محافظت از ناحیه تناسلی در مقابل اصطکاک در زمان فعالیت و رابطه جنسی
• باعث نگه داشتن دمای بهینه ناحیه رشد موهای زائد در هوای بسیار گرم یا سرد می شود.

روش های رایج از بین بردن موهای زائد

تیغ

اگر برای رفع موهای زائد و اصلاح آنها از تیغ استفاده می کنید مراقب باشید در زمان استفاده از تیغ احتمال بریدگی بالاست، پیشنهاد ما این است قبل از تیغ زدن دوش بگیرید تا بدن مرطوب و فولیکولها نرم شوند این کار از رویش مو به داخل جلوگیری می کند.

وکس

وکس یکی از موثرترین روش ها برای رفع موهای زائد است، به خصوص وکس گرم اما این روش مقداری دردناک است ، با این روش پوست نرم و زیبا می شود و تا سه هفته مو نمی روید اما ممکن است باعث قرمزی شود و تا چند ساعت از بین نرود و برای افرادی که مشکلات وریدی و انعقادی دارند توصیه نمی شود.

کرم موبر

کرم روش عالی است و هیچ گونه دردی ندارد و بیماری ایجاد نمی کند اگر چه قبل از این که کل موضع را کرم بزنید بایستی تست کنید تا آلرژی زا نباشد. فواید این روش سریع و بدون درد بودن آن است و پوست را نرم میکند اما موها از ریشه بیرون نمی آیند و در عین حال کرم ها حاوی مواد شیمیایی هستند و ممکن است برای اندام تناسلی مضر باشند.

لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد روش موثر اما نسبتاً گران قیمتی است و نیاز است بین 6 تا 8 جلسه انجام شود تا بهترین پاسخ را بگیرید، فراموش نکنید که در این روش حتما باید به متخصص مراجعه کنید چون انواع مختلفی لیزر درمانی وجود دارد.
 

ليزر چگونه باعث رفع موهاى زائد مى‌شود؟

لیزر موهای زائد از نورهای مرئی و نامرئی برای حذف موهای زائد و هدف قرار دادن رنگ دانه‌های مو استفاده می‌کند. این رنگ دانه‌ها که ملانین نام دارند، در پوست و مو موجود می‌باشند. ملانین در داخل ساقه مو و به مقدار زیاد در اطراف فولیکول‌های مو (ریشه مو) یافت می‌شود. ملانین قابلیت جذب نور لیزر به خود را دارد. جذب نور لیزر و انرژی آن باعث افزایش دمای ملانین می‌شود.
افزایش دما در ریشه مو همان چیزی است که باعث از بین رفتن فولیکول می‌گردد. پس از تخریب فولیکول بر اثر تابش لیزر،
رشد مو متوقف شده و بعد از حدود 1 تا 2 هفته، موها ریزش می‌کنند و دیگر مویی در آن محل رشد نمی‌کند.
عملکرد لیزر موهای زائد به این صورت است که نور لیزر، روی ملانین‌های موجود در مو متمرکز شده و با ایجاد حرارت منجر به نابود شدن ریشه‌ی مو می‌گردد. افراد با پوست‌های روشن و موی ضخیم و تیره بهترین کاندید لیزر موهای زائد می‌باشند.
در این روش درمانی، طول موج نور مورد استفاده و همچنین طول مدت پالس‌ها بسته به نوع و رنگ پوست و مو تعیین می‌شود. هدف اصلی و نهایی از این کار آسیب رساندن به فولیکول مو و از بین بردن آن بدون اثر گذاری بر بافت‌های اطراف و ایجاد هر گونه التهاب و عوارض جانبی است.
 

شماره تماس های کلینیک زیبایی بلزا