از بین بردن چروک زیر چشم

از بین بردن چروک زیر چشم


به دلیل پوست نازک زیر چشم، این ناحیه جز اولین مناطقی است که نشانه های پیری در آن ظاهر می شود. گاهی به نظر می رسد که چروک زیر چشم وجود ندارد، و گاهی اوقات شما به سختی آن ها را می بینید، تا اینکه یک روز از دیدن آنها تعجب می کنید.

قطعا این نشانه های پیری زودرس که انتظار آن را نداشتید باعث نگرانی شما می شود. این چروک پوست نازک اطراف چشم بیشتر به دلیل افزایش سن است اما این خطوط می توانند برای بسیاری از ما نگران کننده باشند. چون پوست توانایی جایگزینی کلاژن که آن را مرتجع و نرم نگه می دارد را از دست داده این خطوط نمایان می شوند.

پوست اطراف چشم، مانند بقیه صورت، خودش رطوبت تولید نمی کند. همچنین، ما به طور مداوم با لمس یا مالش چشم، که می تواند حتی بیشتر این خطوط را نمایان کنند به آن دامن می زنیم.

حرکات صورت مثل خنده و لبخند نیز می توانند این خطوط را سریع تر ظاهر کنند. حال ممکن است به فکر تجدید نظر در مورد اینکه که مردم می گویند شما باید بیشتر لبخند بزنید، باشید!


علت چروک دور چشم در سنین پایین

چین و چروک و خطوط ریز دور چشم برای جوانان و حتی نوجوانان نیز امروزه یک پدیده شایع است و دلایل مختلفی برای آن وجود دارد. در این حالت، به یاد داشته باشید که این خطوط ممکن است نشانه پیری نباشند اما ممکن است به دلایل مختلف به طور موقت ظاهر شوند.
  • ورزش نکردن
  • عادات غذایی ناسالم
  • مصرف دخانیات و الکل
  • داشتن استرس بالا
  • کاهش وزن بیش از حد
  • استفاده بیش از حد از موبایل
  • عدم مراقبت از پوست به صورت مداوم
آنچه ما می توانیم انجام دهیم این است که فهرستی از مواد طبیعی را ارائه دهیم که در از بین بردن چروک دور چشم به شما کمک خواهد کرد و درمان چروک دور چشم خانگی محسوب می شود.


بهترین روغن گیاهی برای دور چشم

این قانون ثابتی ندارد که بتوانیم بگوییم بهترین روغن گیاهی برای دور چشم برای همه افراد یکسان است. معمولا هر کس بر اساس تجربیات شخصی خود راهکار ارائه می دهد. اما موادی که در ادامه معرفی میکنیم می توانند برای چروک زیر چشم و رفع آن نقش مهمی داشته باشند:

۱-روغن کرچک برای چروک دور چشم

از آنجایی که یکی از دلایل اصلی چین و چروک زیر چشم کمبود رطوبت است، ماساژ روغن کرچک در ناحیه زیر چشم واقعا می تواند کمک کند. هر شب قبل از خواب این کار را انجام دهید. به یاد داشته باشید که بیش از حد از آن استفاده نکنید زیرا روغن کرچک یک روغن بسیار غنی است و کمی از آن می تواند کارایی لازم را داشته باشد. با استفاده ی منظم، پوست ناحیه ی زیر چشم بار دیگر انعطاف پذیر می شود.
 

۲- روغن گل رز

این روغن به خاطر خواص ضد پیری آن مشهور است. به سرعت جذب می شود و حتی می تواند در سراسر صورت به عنوان درمان ضد پیری استفاده شود. این یک روغن با جذب سریع است و حتی برای افرادی که مستعد ابتلا به آکنه و جای آکنه هستند نیز بسیار عالی است. این روغن را به عنوان ضد لک نیز می شناسند.
 

۳- آناناس

آب آناناس دارای آنزیم هایی مانند بروملین است که یک ضد التهاب طبیعی است و منبع طبیعی آلفا هیدروکسی اسیدها است. و می تواند چروک زیر چشم را درمان کند. آب آناناس همچنین دارای خواص سفت کنندگی است. مقداری آب آناناس را زیر چشم بمالید و بعد از ۲۰ دقیقه آن را با آب سرد شستشو دهید.
 

۴-سفیده تخم مرغ

سفیده ی تخم مرغ در سفت کردن پوست موثر است. با استفاده از قلم مو، لایه ی نازکی از سفیده ی تخم مرغ را زیر چشم بمالید و آن را قبل از خشک شدن بردارید. اگر کاملا خشک شود، ممکن است برداشتن آن دشوار باشد و باعث آسیب به پوست حساس زیر چشم شود.
 

۵-روغن نارگیل برای دور چشم

روغن نارگیل یک منبع عالی رطوبت است. محتوای چربی در روغن نارگیل به داخل پوست نفوذ می کند و به سطح زیر چشم رطوبت می رساند. ناحیه زیر چشم را دو بار در روز با روغن نارگیل ماساژ دهید و بگذارید تا شب روی آن بماند.
 

۶-آووکادو

آووکادو دارای روغن های طبیعی است که نشانه های اولیه پیری را کاهش می دهد. خمیر آووکادو را زیر چشم ها بمالید و بگذارید کاملا خشک شود، سپس آن را بشویید. این کار را می توانید برای بقیه صورت نیز انجام دهید.
 

۷- چای کیسه ای

دفعه بعد که چای خود را می نوشید، کیسه های چای را بلافاصله بیرون نریزید و برای استفاده های بعدی آنها را در یخچال قرار دهید. یک کیسه ی چای بر روی هر پلک قرار دهید. این کار می تواند چروک زیر چشم را از بین ببرد و همچنین منطقه زیر چشم را خنک نگه می دارد.
 

۸-انگور

اسید های انگور در کاهش علائم اولیه پیری بسیار موثر هستند. یک انگور را از وسط دو نصف کنید و آن را در ناحیه زیر چشم بمالید و بعد از ۲۰ دقیقه کل صورت خود را با آب سرد شستشو دهید. انگور در محکم کردن پوست بسیار عالی است و به این ترتیب باعث کاهش چروک زیر چشم می شود.
 

۹-روغن کنجد

این روغن می تواند به طور موضعی برای کمک به مرطوب کردن پوست ظریف اطراف چشم و رفع چروک زیر چشم استفاده شود. روغن کنجد از طریق ایجاد یک مانع بر روی سطح پوست باعث آبرسانی می شود. این مانع کمک می کند تا آب در پوست نگه داشته شود. روغن کنجد علاوه بر کمک به حفظ رطوبت طبیعی پوست، پوست شما را با مرطوب کننده های اضافی در قالب چهار اسید چرب امولسیون: اسید لینولئیک، اسید پالمیتیک، اسید اولئیک و اسید استئاریک، مرطوب نگه می دارد.

شماره تماس های کلینیک زیبایی بلزا