مزوتراپی پوست صورت

مزوتراپی پوست صورت


زمانی که پوست چروک می‌شود، در اصل زیر پوست خالی و پوست دچار شکستگی می‌شود. در این وضعیت استفاده از کرم‌ها و درمان‌های موضعی قادر به کم‌ کردن عمق چروک نیستند و فقط می‌توانند از ایجاد چروک‌های جدید جلوگیری کنند. در این مورد تزریق‌های مزوتراپی هم می‌توانند بسیار کمک‌کننده باشند.

جوان‌سازی پوست اولین مرحله برای رفع چین‌وچروک و آسیب‌های پوستی است.

برای درمان باید بتوان تا حدی چروک‌ها را پر کرد، برای همین از مزوتراپی‌ در کنار سایر روش‌ها مانند میکرونیدلینگ، رادیوفریکانسی ، بوتاکس و… استفاده می‌شود.

درمان‌های ترکیبی در رفع چروک‌ها و آسیب‌های پوستی نتیجه مطلوب‌تری خواهند داشت. مزوتراپی باعث آغاز فعل و انفعالاتی مانند تولید مثل سلول‌ها در پوست می‌شود و به این شکل سلول‌های جدید تولید شده، سلول‌های قدیمی به صورت لایه‌ای مرده از بین میروند.

برخی از دارو‌هایی که به وسیله تزریق در مزوتراپی وارد پوست می‌شوند عبارتند‌ از: انواع آمینواسید‌ها، ویتامین‌ها (به ‌طور مثال ویتامین c برای روشن شدن پوست)، آنتی‌اکسیدان‌های ضد پیری و اسید هیالورونیک.

مهم‌ترین مزایای مزوتراپی صورت عبارتند از:

 بهبود بخشیدن به ظاهر پوست

مزوتراپی یک گزینه عالی برای افرادی است که مایل‌به درخشندگی بیشتر روی پوست، به‌خصوص در ناحیه صورت و گردن هستند. براساس اجزای مورد استفاده، این روش به حذف لکه‌های پیری، تغییر رنگ و لکه‌های پوستی کمک می‌کند. این درمان رنگ پوست شما را روشن و صاف کرده، الاستین و کلاژن را تحریک می‌کند تا لطافت را به صورت شما بازگرداند.

فراهم کردن ویتامین‌ها و سایر مواد مغذی 

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، ویتامین‌ها، سرم‌ها و سایر ترکیبات مغذی از اجزای موثری هستند که با روش مزوتراپی صورت به پوست شما تزریق می‌شود. به این صورت، احساس تازگی و شادابی نصیب پوست شما خواهد شد. توجه داشته باشید که زمانی که مزوتراپی توسط یک متخصص حرفه‌ای و باتجربه انجام شود، این موضوع را که موادمغذی به اندازه کافی به پوست شما تزریق شده را تضمین می‌کند.

 برطرف کردن نیازهای مختلف پوست

مزوتراپی یک درمان چندمنظوره است؛ به این معنی که شما با دریافت موادمغذی موجود در ترکیبات تزریقی این روش درمانی، درواقع یک داروی ضدپیری، روشن‌کننده پوست صورت و گردن و یک احیاکننده موثر پوست را دریافت کرده‌اید. در مزوتراپی صورت، پوست شما یک تقویت‌کننده انرژی دریافت می‌کند و اثرات قابل توجهی پس از درمان مشاهده می‌شود.

هیدراته نگه داشتن پوست 

 همان‌طور که می‌دانید یکی از دلایل اصلی شادابی و طراوت پوست، مرطوب‌بودن همیشگی آن است. به این صورت، پوست روال پیری و چروک‌شدن را کندتر تجربه خواهد کرد. این درحالی است که در کنار دیگر مزایای مزوتراپی صورت، این روش درمانی موثر، به افزایش رطوبت پوست کمک کرده و آن را پر، سفت و سالم می‌کند.

جایگزین جراحی‌ها

مزوتراپی نسبت‌به سایر روش‌های درمانی و جراحی‌ها، کمتر مداخله‌گر است و می‌تواند علاوه‌بر مراقبت از پوست، اثرات ضدپیری و جوان‌سازی را نصیب پوست شما کند. باید بدانید که شما برای بهبود ظاهر پوست خود نیازی به جراحی ندارید. با مزوتراپی صورت، پس از تزریق سرم‌های غنی‌شده از طریق سوزن روی پوست، پوستی طبیعی و سالم به دست می‌آورید و درعین حال هزینه کمتری را نیز پرداخت می‌کنید.

حذف چربی

در روش مزوتراپی، مایع تزریق‌شده در لایه‌های پوست، دیواره‌های سلول‌های چربی را می‌شکند و به چربی اجازه می‌دهد تا به‌راحتی از بین برود. سیستم لنفاوی چربی اضافی را دوباره جذب کرده و آن را از طریق فرآیند متابولیک طبیعی بدن تخلیه می‌کند. از آنجایی که آنزیم‌های موجود در آن سلول‌های چربی را مختل می‌کنند، این درمان برای حذف و بهبود سلولیت بسیار موثر است.


شیوه اعمال مزوتراپی صورت

توصیه می‌شود قبل از اقدام برای درمان مشکلات پوستی خود به روش مزوتراپی، ابتدا یک قرار ملاقات با متخصص پوست خود برای رفع نگرانی‌های موجود و پاسخ به سوالات خود داشته باشید.

در جلسه مشاوره متخصص موردنظر، خواسته‌ها و نیازهای پوستی شما، نوع و شدت درمانی که ممکن است به آن نیاز داشته باشد را درک خواهد کرد. در این مرحله، شما با آگاهی از مشکل و نتیجه درمان مزوتراپی صورت، بهترین و مطمئن‌ترین تصمیم را خواهید گرفت.

در طول جلسه درمان، متخصص پوست ممکن است از یک بی‌حس‌کننده موضعی برای بی‌حس‌کردن نواحی موردنظر استفاده کند. استفاده از مواد بی‌حس‎کننده به آستانه درد شما نیز بستگی دارد.

سپس محتویات مواد قابل‌تزریق با استفاده از میکرونیدل توسط متخصص در محل موردنظر تزریق می‌شود. باید بدانید باتوجه‌به نوع و شدت مشکل پوستی شما، تزریق در اعماق مختلف پوست انجام می‌شود. همچنین تعداد تزریق‌ها و جلسات درمانی نیز باتوجه‌به شدت درمان و مواد تشکیل‌دهنده درگیر متفاوت خواهد بود.

احتمالاً برای رسیدن‌به اثر موردنظر به چندین جلسه مزوتراپی نیاز خواهید داشت. به‌طور کلی ممکن است نیاز باشد بین 3 تا 15 جلسه برای طول درمان به پزشک خود مراجعه کنید. در ابتدا، هر 7 تا 10 روز یکبار باید تزریق را انجام دهید. اگر پوست شما شروع به بهبود کرد، درمان‌ها به مدت دو هفته یک بار یا یک بار در ماه تغییر می‌کند.



شماره تماس های کلینیک زیبایی بلزا