لیزر چطور باعث پاک شدن تاتو می شود| پاک کردن تاتو با لیزر

لیزر چطور باعث پاک شدن تاتو می شود| پاک کردن تاتو با لیزر


شاید تا چند سال پیش راهی قطعی برای از بین بردن تاتو وجود نداشت؛ اما امروزه متخصصین حوزه زیبایی روش‌های موثر و کارآمدی را برای پاک کردن خالکوبی به اشخاص پیشنهاد می‌کنند. یکی از این روش‌ها، پاك كردن تاتو با ليزر است. سوالی که پیش می‌آید این است که پاك كردن خالكوبي با ليزر امکان‌پذیر است؟ اگر شما هم با این سوال مواجه شده‎‌اید، در ادامه با ما همراه شوید.
تقریبا 30 درصد از مردم آمریکا، حداقل یک تاتو روی بدن خود دارند؛ اما تنها 5 درصد از این آمار از تصمیم خود راضی هستند و 25 درصد باقی‌مانده به‌دنبال راهی برای حذف خالکوبی خود می‌گردند. اگر شما  از تتو خود پشیمان شده‌اید و به‌دنبال راهی برای پاک کردن خالکوبی خود هستید، لیزر درمانی با کمترین عارضه، بهترین راه برای شما خواهد بود.

لیزر با خرد کردن رنگدانه ها با یک اشعه نور با فرکانس بالا، تاتو را پاک می کند. رنگدانه سیاه تاتو تمام طول موج های لیزر را جذب می کند و آن را به آسان ترین رنگ برای این دستگاه تبدیل می کند. پاک کردن تاتو با لیزر رنگ های دیگر را تنها می توان با لیزرهای انتخاب شده بر پایه رنگدانه موجود در مواد خالکوبی پاک کرد.

چرا پاک کردن تاتو با لیزر؟

روی بدن خود خالکوبی دارید و دیگر برایتان جذاب نیست؟ ابروهای خود را تاتو کرده‌اید و کرده‌ی خود پشیمانید؟ اگر می‌خواهید تاتوی خود را پاک کنید، باید به یک مساله‌ی کلیدی دقت کنید که توسط انجمن درماتولوژی آمریکا موردتوجه قرار داده شده است:
به لطف ترفیع‌های جدید در فناوری لیزر، لیزرهای امروزین می‌توانند:
به شکلی اثربخش و ایمن تاتوها را پاک کنند.
برای پاک کردن تاتو به تعداد جلسات کمتری نیاز دارند.
می‌توانند رنگ‌هایی را پاک کنند که در گذشته پاک کردنشان امکان‌پذیر نبود.

لیزر کیوسوئیچ چیست و چگونه تتو را از بین می‌برد؟

حرف Q در لیزر کیو سوئیچ به مفهوم کیفیت است. در این روش از اشعه‌ی نیرومند لیزر با چنان دقت بالایی استفاده می‌شود که سبب گرم شدن سلول ها نخواهد شد. این به مفهوم ایجاد کمترین زیان به سلول های نواحی و هدف قرار گرفتن رنگدانه های تتو به طور مستقیم خواهد بود. یکی دیگر از مزایای این روش سرعت بالا و عوارض کمتر آن خواهد بود.
اشعه‌های این لیزر طول موج‌های مختلفی داشته و می‌توانند رنگ‌های گوناگون تتو را مورد هدف قرار دهند. رنگ‌های گرم مثل قرمز، زرد، صورتی، نارنجی و قهوه‌ای در عمق کمتری از پوست قرار گرفته و به طول موج کوتاه‌تازگی نیاز خواهند داشت.
در مقابل رنگ‌های تیره در عمق زیادتر پوست قرار گرفته و محتاج طول موج‌های بالاتری خواهند بود.

آیا دستگاه کیوسوئیچ، تاتوهای قدیمی را پاک می کند؟

دستگاه کیوسوئیچ به قدری قوی و نیرومند است که می تواند تا لایه های عمیق پوست نفوذ کند و تاتوهای قدیمی و رنگی را به خوبی پاک می کند؛ پس اگر سالهاست که تاتو کرده اید و اخیراً می خواهید تاتو را پاک کنید، با خیال راحت درمان با دستگاه کیوسوئیچ را انجام دهید.

آیا دستگاه کیوسوئیچ، تاتوهای رنگی را پاک می کند؟

همانطور که گفتیم، لیزر کیوسوئیچ برای پاک کردن انواع تاتوهای رنگی عالی است و می توان گفت جدیدترین و بهترین روش برای پاک کردن تاتوهای چند رنگ، استفاده از سیستم لیزر کیوسوئیچ است.

مزایا برداشتن خالکوبی با لیزر

پاک کردن تاتو یا خالکوبی بدون بازگشت مجدد یا تغییر در ظاهر پوست
پاک کردن ایمن تاتوها بدون آسیب به پوست
جلسات زمان نسبتا پایین (تعداد جلسات لیزر بر اساس شدت رنگ جوهر تعیین می شود)
بهترین نتایج زیبایی و اثربخسی لیزر در مقایسه با سایر روش های برداشتن خالکوبی
غیرتهاجمی بودن: لیزر کیوسوئیچ تنها روش مؤثر و غیرتهاجمی برای از بین بردن تاتو بدون باقی ماندن جای زخم خواهد بود.
درد کمتر نسبت به روش‌های سنتی
توانمندی از بین بردن تمام‌ی رنگ‌ها
سازگار بودن با بدن
بی خطرترین روش از بین بردن تاتو

آیا لیزر کیوسوئیچ برای پاک کردن تاتو ابرو هم کاربرد دارد؟

فرقی ندارد در کدام قسمت از بدنتان، تاتو وجود دارد، شما با استفاده از دستگاه لیزر کیوسوئیچ می توانید تمام تاتوهای موجود در دست، پا، کمر و دیگر قسمتهای بدنتان را از بین ببرید. لیزر کیوسوئیچ برای پاک کردن تاتو ابرو نیز بسیار موثر است و می تواند خیلی خوب این وظیفه را برای شما انجام دهد تا جوهر موجود در پوست زیر ابروهای شما از بین برود و ابروهای شما به حالت اول برگردند.

  • لیزر کیوسوئیچ روبی (مناسب تاتو‌هایی با رنگ سیاه، سبز و سرمه‌ای)
  • لیزر کیوسوئیچ اندیگ (مناسب خالکوبی‌هایی با رنگ‌های سیاه و سرمه‌ای، با طول موج 1064)
  • لیزر کیوسوئیچ اندیگ (با طول موج 532 نانومتر، مناسب تتو‌هایی با رنگ بنفش، قرمز و نارنجی)
  • لیزر کیوسوئیچ الکساندرایت (مناسبت تتو‌هایی با رنگ سبز، سرمه‌ای و سیاه)
  • لیزر کیوسوئیچ دای لیزرها (مناسب تتو‌هایی با رنگ قرمز، سرمه‌ای و سبز)

نحوه پاك كردن تاتو با ليزر کیوسوئیچ؛ خرد کردن رنگ‌های خالکوبی

برای پاسخ به پرسش «آیا پاك كردن تاتو ابرو با ليزر امکان‌پذیر است؟» ابتدا باید به‌طور‌کامل شرح دهیم که در یک جلسه برای پاك كردن خالكوبي با ليزر چه اتفاقاتی رخ می‌دهد.
بعد از استفاده از بی‌حسی موضعی، متناسب با رنگ تتو، نور لیزر کیوسوئیچ انتخاب می‌شود. در طول جلسات لیزر، بیمار ابتدا محافظ را روی چشمان خود قرار می‌دهد. سپس متخصص هندپیس را روی سطح پوست می‌گذارد و هر پالس لیزر را در فواصل زمانی کوتاه روی ناحیه تاتو زده می‌تاباند. در این روش، پرتو‌های نور لیزر باعث خرد شدن رنگ‌دانه‌های خالکوبی به قسمت‌های کوچک می‌شوند.
رنگدانه‌های پخش شده و خرد شده طرح‌های تتو به‌وسیله سیستم ایمنی بدن هضم و از آن دفع می‌شوند. تتو‌هایی که جوهر سیاه در آن‌ها به‌کاررفته و رنگ خالکوبی را سیاه نشان می‌دهند، در مقابل پرتو‌های لیزر واکنش مطلوبی دارند؛ به همین دلیل به تعداد جلسات لیزر درمانی کمتری نیاز خواهند داشت. برای لیزر تاتو با رنگ‌های روشن و متالیک، به تعداد جلسات بیشتری نیاز است. از لیزر فرکشنال co2 یا دستگاه‌های آر اف جراحی هم می‌توان، برای از بین بردن تاتو استفاده کرد.

پاک کردن تاتو چشم با لیزر

پاک کردن تاتو چشم با لیزر، یک روش خطرناک و بسیار حساس است که توسط پزشکان و متخصصان خاصی انجام می‌ شود. به دلیل حساسیت بسیار بالای چشم و نزدیکی آن به سمت مغز، حتی یک خطای کوچک در جلسات لیزر ممکن است باعث آسیب دیدن دائمی چشم شود. به همین دلیل، متخصصین پوست و جراحان پلاستیک حذف تاتو از ناحیه چشم با لیزر را توصیه نمی‌ کنند. 
در عوض، برای پاک کردن تاتو چشم با لیزر، ممکن است از روش‌ های دیگر مانند جراحی پلاستیکی استفاده شود. بنابراین، پیشنهاد می‌ شود هرگز تلاش نکنید تا تاتوهای نزدیک به چشم خود را با استفاده از لیزر حذف کنید و قبل از پاک کردن تاتو خط چشم با لیزر به متخصصان پوست و جراحان پلاستیک مراجعه کنید تا روش مناسب برای حذف تاتو را برای شما تعیین کنند.

عوارض پاک کردن تاتو خط چشم با لیزر

از جمله عوارض پاک کردن تاتو خط چشم با لیزر می توان به موارد زیر اشاره کرد:
  1. التهاب و قرمزی: در هفته اول پس از جراحی، پوست حول ناحیه پاک شده ممکن است قرمز و آسیب دیده به نظر برسد. علاوه بر این، التهاب و قرمزی چشم، یکی از عوارض لیزر تاتو ارزان محسوب می شود.
  2. خارش و درد: پوست حول ناحیه پاک شده ممکن است خارش‌ داشته باشد و همچنین درد و احساس ناراحتی نیز وجود داشته باشد. 
  3. خشکی و ترک: پوست در اطراف ناحیه پاک شده ممکن است خشک و ترک خورده و ناراحتی را برای بیمار ایجاد کند. 
  4. خطر عفونت: یکی از مهم ترین عوارض پاک کردن تاتو خط چشم با لیزر نی نی سایت، ایجاد عفونت می باشد. با وجود تمام اقدامات احتیاطی، در برخی موارد خطر عفونت وجود دارد. 
  5. تاری دید: برخی از بیماران ممکن است بعد از جراحی، مشکلات تاری دید پیدا کنند، که این موضوع معمولا به طور خودکار در مدت چند روز بعد از جراحی بهبود می‌ یابد. 
بنابراین، برای جلوگیری از عوارض پاک کردن تاتو خط چشم با لیزر، بهتر است این کار را تنها توسط یک متخصص و با استفاده از تجهیزات مناسب انجام داده و دستورات پس از جراحی را به دقت رعایت کنید. همچنین، در صورت بروز هرگونه علائم غیرعادی پس از جراحی، به متخصص خود مراجعه کنید.

عوارض پاك كردن تاتو ابرو با ليزر؛ سوزش و قرمزی خفیف

پاک کردن تتو با لیزر به‌معنای سوختن تحت کنترل و ضعیف با دستگاه لیزر است؛ پس طبیعی است که این روش درمانی، عارضه‌های کوتاه مدت و موقتی هم داشته باشد. در این روش ناحیه تحت درمان بلافاصله پس از لیزر، تغییر رنگ داده و سفید‌تر به نظر می‌رسد.
این وضعیت برای چند ساعت طول خواهد کشید؛ سوزش پوست، قرمزی و تاول نیز برخی دیگر از عوارض موقتی پاك كردن خالكوبي با ليزر هستند. این احتمال نیز وجود دارد که پوست بیمار برای حداقل یک و حداکثر چهار روز، پوسته پوسته شود. بروز لکه‌های تیره یا روشن در ناحیه لیزر شده، امری طبیعی و البته موقتی است و نباید بابت آن نگران شوید.
نکنه حائز اهمیت این است که از بین بردن خالکوبی با لیزر توسط افراد غیر‌حرفه‌ای، احتمال سوختگی شدید و آسیب جدی به پوست وارد خواهد کرد.

مراقبت‌های درمانی لازم برای قبل و بعد از پاک کردن تتو با لیزر

کلیه روش‌ها و متدهای درمانی در حوزه پوست و زیبایی، به یک‌سری نکات و مراقبت‌ها نیاز دارند تا از این طریق بهترین نتیجه را برای زیباجویان رقم بزنند. پاك كردن تاتو ابرو با ليزر یا حذف کلیه خالکوبی‌ها در سراسر بدن نیز شامل این قاعده می‌شود. مراقبت‌های لازم برای قبل و بعد از حذف تاتو به شرح زیر است:
  • تا دو الی چهار هفته قبل از لیزر درمانی، باید از رفتن به سولاریم یا برنزه کردن پوست خودداری کنید.
  • یک روز قبل از لیزر درمانی، باید ناحیه تتو شده را اصلاح کنید.
  • مواد آرایشی یا لوسیون را از محل خالکوبی پاک کنید.
  • بعد از لیزر، برای کاهش احتمال کوفتگی ناحیه تتو از کمپرس سرد استفاده کنید.
  • حداقل 24 ساعت از شست و شوی محل تتو، با آب و صابون خودداری کنید.
  • تا یک هفته از انجام ورزش‌ها و فعالیت‌های سنگین و سونا و استخر پرهیز کنید.
  • تا دو ماه از قرار گرفتن در معرض نور خورشید پرهیز کرده و برنزه یا سولاریم نکنید.
با رعایت کلیه موارد گفته شده، نتیجه‌ای رضایت‌بخش و قابل‌قبول کسب خواهید کرد. فراموش نکنید که برای پاک کردن تاتو با لیزر حتما به درمانگاه‌ها یا کلینیک‌های معتبر مراجعه کنید. اعتماد به افراد غیرحرفه‌ای باعث ایجاد صدمات جبران‌ناپذیری روی پوست شما خواهد شد.

هزينه پاك كردن تاتو ابرو با ليزر چقدر است؟

شماره تماس های کلینیک زیبایی بلزا