دربارۀ لیزر موهای زیربغل بیشتر بدانیم | لیزر موهای زائد در رشت

دربارۀ لیزر موهای زیربغل بیشتر بدانیم | لیزر موهای زائد در رشت



آیا از وجود موهای زیر بغل ناراحت هستید؟ لیزر موهای زیربغل یک روش ایمن و کارآمد برای از بین بردن طولانی مدت مشکل مو است. فراوانی موهای ناخواستۀ تیره روی دست‌ها می‌تواند شرم‌آور باشد. از بین بردن موهای زیربغل یک روند خسته‌کننده است. روال مراقبت از پوست شما چگونه است؟ آیا هرروز اصلاح می‌کنید یا هرچند هفته اپیلاسیون انجام می‌دهید؟ تراشیدن مکرر موهای زیربغل باعث می‌شود آن منطقه مستعدِ ابتلا به موهای زائد، کیست و سوختن تیغ نیز ​​باشد.
اگر تیغ موجب سوختگی پوست شما می‌شود و می‌خواهید موهای ناخواستۀ خود را به روش‌های دیگر و به‌طور کامل از بین ببرید، وقت آن است که لیزر را امتحان کنید. زندگی خود را تصور کنید بدون این‌که موها را از ناحیۀ زیربغل مرتب کنید.
این روش در مورد زنان و همچنین مردان نتایج بسیار خوبی می‌دهد.

لیزر موهای زیربغل چگونه کار می‌کند؟

اساس کار لیزر برای از بین بردن موها، بسیار ساده است. لیزر پالسِ انرژی نور را در اعماق پوست ساطع می‌کند، جایی که فولیکول مو را از بین می‌برد. پس از آنکه فولیکول‌های مو از بین می‌رود، مو نمی‌تواند دوباره رشد کند.

عوارض جانبی لیزر موهای زیربغل چیست؟

ناحیۀ زیربغل جای بسیار دشواری برای از بین بردن موها است، عمدتا به این دلیل که پوست در این ناحیۀ نازک و لطیف است و موهایی که در اینجا رشد می‌کنند، اغلب ضخیم‌تر و متراکم‌تر از مویی است که در قسمت‌های دیگر بدن ظاهر می‌شود.

در طول درمان با لیزر چه انتظاری دارید؟

در هنگام لیزر زیربغل حداقل درد وجود دارد. در حقیقت، بسیاری از بیماران با پایان یافتن روند، متعجب می‌شوند. برخی از افراد بعد از درمان، دچار سوزشِ پوست می‌شوند و معمولا قرمزی و تورم مشاهده می‌کنند که به‌طور معمول طی چند ساعت از بین می‌رود. استفاده از بستۀ یخ در این مواقع مؤثر است.
علاوه بر از بین رفتن مو ممکن است برخی افراد تغییر موقت رنگ‌دانه‌های پوستی را تجربه کنند، ممکن است پوست تیره یا روشن شود و این تغییر پس از گذشت چند روز به‌حالت عادی برمی‌گردد. در موارد نادر، برخی از افراد واکنش‌های شدیدتری مانند زخم‌، تاول و تغییر بافت پوست را تجربه می‌کنند. این عوارض جانبی اگرچه ممکن است رخ دهد اما بسیار نادر است.
با لیزر موهای زائد ممکن است کمی اذیت شوید، اما بهتر است این هزینۀ جزئی را بپردازید تا دیگر نیازی به مقابله با موهای زائد نداشته باشید.


مزایای لیزر موهای زیر بغل

برخلاف شیو یا وکس، لیزر موهای زائد به فولیکول مو آسیب وارد می کند، به طوری که موی جدید رشد نمی کند. این فرآیند می تواند منجر به کم و کم تر شدن موها برای مدت زمان طولانی شود.
مزایای بالقوه این روش عبارتند از:
  • کاهش موهای زیر بغل
  • روشن تر شدن رنگ موها
  • ریز شدن بافت مو
  • کند شدن رشد مو

چه مدت طول می کشد تا نتایج را ببینیم؟

شما ممکن است بعد از لیزر موهای زائد موهای نازک تر و کمتری داشته باشید. به طور کلی، بسته به مراحل رشد مو ۳ الی ۴ جلسه طول می کشد تا به نتایج مطلوب برسید.
به یاد داشته باشید در حالی که از لیزر به عنوان روش دائمی نام برده می شود، برای حفظ نتایج در آینده به تکرار جلسات نیاز خواهید داشت. ممکن است هر ۶ تا ۱۲ ماه به تکرار لیزر نیاز داشته باشید.

فرآیند لیزر موهای زیر بغل

لیزر موهای زائد زیر بغل در مراحل زیر انجام می شود:
  • ابتدا اپراتور ناحیه درمان را تمیز کرده و در صورت نیاز از کرم بی حس کننده استفاده می کند. سپس برای محافظت از چشم ها در طول لیزر، به شما عینک می دهد.
  • پس از آن، اپراتور دستگاهی که دارای پرتوی نور است را روی ناحیه زیر بغل قرار می دهد. این نور فولیکول های مو را گرم کرده و به آن ها آسیب می رساند، بنابراین دیگر موی جدید تولید نمی شود.
  • برای کاهش درد و سایر عوارض جانبی، اپراتور شما ممکن است از ژل یا اسپری خنک کننده استفاده کند.
شما بلافاصله پس از اتمام لیزر به منزل بر می گردید. ممکن است اپراتور لیزر استفاده از کمپرس سرد را توصیه کند. اگر تورم شدیدی را تجربه کردید، به کرم استروئیدی نیاز خواهید داشت.

عوارض جانبی و اقدامات احتیاطی

برای به حداکثر رساندن مزایای لیزر موهای زیر بغل، مهم است که به یک متخصص پوست یا جراح پلاستیک مراجعه کنید. با این کار احتمال عوارض جانبی کاهش می یابد.
عوارض جانبی عبارتند از:
  • قرمزی
  • درد
  • تاول
  • ورم
  • زخم (به ندرت)
همانند سایر روش های زیبایی مانند لایه برداری شیمیایی، لیزر موهای زائد ممکن است باعث افزایش حساسیت شما به آفتاب شود. در حالی که زیر بغل معمولاً به اندازه دیگر قسمت های بدن در معرض نور خورشید قرار نمی گیرد، اما برای احتیاط از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.
تغییرات موقت رنگدانه یکی دیگر از عوارض جانبی احتمالی است. این حالت به شکل نقاط روشن روی پوست تیره و نقاط تیره روی پوست روشن ظاهر می شود.
به طور کلی، پوست های تیره در برابر تغییرات رنگدانه آسیب پذیرتر هستند.

آیا لیزر موهای زیر بغل دردناک است؟

ممکن است لیزر زیر بغل نسبت به سایر قسمت های بدن دردناک تر باشد. چون پوست این ناحیه بسیار نازک تر است.
برای کمک به حداقل رساندن درد، ممکن است متخصص پوست شما قبل از درمان مقدار کمی کرم بی حسی استفاده کند. با این حال، به دلیل خطرات بلند مدت بهتر است از این محصولات در مقادیر کم و تنها در صورت نیاز استفاده کنید.
همچنین ممکن است متخصص توصیه کند پس از درمان برای کاهش هرگونه درد از کمپرس سرد استفاده کنید.

کدام نوع لیزر برای زیر بغل بهتر عمل می کند؟

لیزر موهای زائد را می توان با انواع مختلفی از لیزرها انجام داد. متخصص شما مناسب ترین نوع را برای شما بر اساس موارد زیر انتخاب می کند:
  • ایمنی و کارایی آن برای ناحیه زیر بغل
  • ضخامت موهای شما
  • رنگ پوست شما
  • رنگ موهای شما
مهم است به متخصصی مراجعه کنید که در لیزر موهای زائد بر روی انواع پوست تجربه بالایی دارد.
پوست های تیره به شدت کمتر لیزر مانند لیزر دیود برای کمک به کاهش تغییرات رنگدانه نیازدارد. از طرف دیگر پوست روشن ممکن است با لیزر رابی و الکساندرایت درمان شود.

شماره تماس های کلینیک زیبایی بلزا