پاک کردن خالکوبی با لیزر کیوسوئیچ |کاربردها، تعدادجلسات، مزایا و معایب، هزینه

پاک کردن خالکوبی با لیزر کیوسوئیچ |کاربردها، تعدادجلسات، مزایا و معایب، هزینه



پاک کردن خالکوبی با لیزر کیوسوئیچ

لیزر Q-Switch چیست ؟

لیزر کیوسوئیچ یکی از جدیدترین روش های جوانسازی پوست است که حدود ده سال از عمر آن می‌گذرد. این روش را می‌توان یکی از بهترین روش‌ها برای از بین بردن لک‌های پوست، جای جوش و تتو دانست. لیزر کیوسوئیچ روشی سریع و کم عارضه است که بدون نیاز به جراحی یا بیهوشی لک‌های پوستی را از بین می‌برد و هیچ آسیبی به بافت‌های پوست نمی‌رساند.
با استفاده از این لیزر می‌توان مشکلات و آسیب‌های پوستی زیادی را برطرف کرد اما گمنامی این روش باعث شده است که افراد تمایل چندانی به استفاده از آن نداشته باشند. اگر شما از جمله کسانی هستید که برای رفع لک‌های پوستی، تتو، لک‌های مربوط به ماه‌گرفتگی یا خورشیدگرفتگی، کک‌ومک، خال و… به کلینیک زیبایی مراجعه کرده‌اید و لیزر کیوسوئیچ به شما پیشنهاد شده، این مطلب را بخوانید. در این مقاله همه زیروبم لیزر کیوسوئیچ را به شما نشان خواهیم داد تا با اطلاعات کامل برای زیباتر و جذاب‌تر شدن اقدام کنید.

لیزر کیوسوئیچ برای از بین بردن و کمرنگ کردن لک‌های صورت در اثر افزایش سن و استفاده می‌شود. این روش یکی از موثرترین روش‌ها برای پاک کردن خالکوبی با لیزر کیوسوئیچ می‌باشد. این تکنیک تنها با یک جلسه می‌تواند لک التهابی صورت را کاهش داده و یا به طور کامل از بین ببرد. این لیزر با طول موج خاص (1064نانومتر) بر روی پوست تابانده می‌شود و توسط رنگ‌دانه های پوست جذب می‌شود.

لیزر کیوسوئیچ چگونه انجام می‌شود ؟

قبل از اینکه این درمان را شروع کنیم باید از قرار گرفتن در معرض نور خورشید اجتناب کنیم. شما می‌توانید بعد از لیزر کیوسوئیچ به راحتی سر کارتان بروید و زندگی عادی خود را ادامه دهید.
در هنگام درمان مناطق تحت درمان ابتدا دچار تورم خفیف و کبودی خفیفی می‌شوند و نهایتا در حدود یک هفته رنگ‌دانه‌های پوست به تدریج از بین خواهند رفت.

مراقبت‌های بعد از لیزر کیوسوئیچ

1- منطقه لیزر شده را با آب ولرم و صابون بشویید و با ملایمت آن را خشک کنید.
2- از یک کرم مرطوب کننده‌ی ملایم بر روی پوست خود استفاده کنید.
3- به مدت یک هفته از قرار گرفتن در معرض تابش خورشید خودداری کنید.
4- از کرم‌های بعداز لیزر استفاده نمایید.
5- از پماد چشمی بتامتازون روی محل لیزر شده به‌مدت سه روز استفاده کنید.
6- کرم ترمیم کننده به‌مدت دو هفته استفاده شود.
7- کرم ضد آفتاب هر دو ساعت تمدید شود.
8- تا 24 ساعت بعد از لیزر صورت خود را با آب نشویید.
معمولا در طی جلسه اول و دوم بعد از لیزر خالکوبی، خالها ولکه‌های جلدی ناحیه لیزر شده ممکن است به دلیل سطحی شدن رنگ‌دانه‌های عمقی، پررنگ‌تر شود که جای نگرانی نیست و به تدریج کم رنگ‌تر می‌شود.

موارد استفاده از لیزر کیوسوئیچ

کاربرد لیزر کیوسوئیچ بسیار گسترده می‌باشد که به برخی از آنها در ادامه اشاره شده است :
1- رفع ملاسما
2- از بین بردن لکه‌های قهوه‌ای صورت
3- از بین بردن کک و مک
4- لکه‌های جای جوش
5- پاک کردن تاتو
6- رفع تیرگی پوست به همراه کربن


تعداد جلسات و مدت‌زمان ماندگاری

معمولا تعیین تعداد جلسات موردنیاز برای درمان آسیب‌های پوست با لیزر کیوسوئیچ به تصمیم پزشک وابسته است. پزشک بسته به شرایط فردی بیمار، نوع خال یا خال‌کوبی و دیگر لک‌های پوستی، سطح درمان، نوع پوست، رنگ پوست و… جلسات موردنیاز برای درمان را تعیین می‌کند. در حالت عمومی، تعداد جلسات موردنیاز برای لک‌های کمرنگ‌تر که در سطح کوچک‌تری قرار دارند، ۳ جلسه است. اما برای مساحت‌های بیشتر و لک‌های پررنگ‌تر ممکن است نیاز به ۵ یا ۶ جلسه لیزر نیز باشد. فاصله هر جلسه معمولا یک ماه است اما بنا بر تشخیص پزشک ممکن است کمتر یا بیشتر نیز بشود.
اگر در طول درمان با لیزر کیوسوئیچ، توصیه‌های پزشک به‌طور کامل رعایت شود، اثرات آن بدون هیچ‌گونه عارضه‌ای تا آخر عمر باقی خواهند ماند. در دوران درمان دوری از نور خورشید و استفاده از کرم‌های ضد آفتاب تجویز شده توسط پزشک مهم‌ترین نکته است. چراکه نور خورشید باعث تیره شدن محل‌های تابش و ایجاد لک‌های جدید پوستی می‌شود. بنابراین با رعایت این موارد می‌توان برای همیشه پوستی صاف و یکدست بدون لک‌های مزاحم داشت.

معایب و مزایای لیزر کیوسوئیچ

مهم‌ترین مزیت لیزر کیوسوئیچ کم‌خطر بودن آن است. اگر به دنبالی روشی سریع برای از بین بردن لک‌های پوستی و آثار خال‌کوبی می‌گردید، لیزر کیوسوئیچ یکی از بهترین‌ها است. با استفاده از این روش بدون درد و دردسر از شر تتوها و خال‌کوبی‌های کهنه و قدیمی خلاص خواهید شد. می‌توانید خال‌های مادرزادی را از بین ببرید و با برطرف کردن جای جوش و زخم‌های کهنه و کک‌ومک پوستی صاف و یکدست به خود هدیه دهید.
لیزر کیوسوئیچ یکی از روش‌های بسیار کم‌خطر و کم عارضه برای رفع لک‌های پوستی، کک‌ومک و پاک کردن تتو است. معمولا در ساعات اولیه بعد از انجام لیزر محل درمان قرمز و متورم می‌شود. این عوارض بعد از چند ساعت یا نهایتا یکی دو روز برطرف می‌شوند و جای هیچ‌گونه نگرانی نیست. علاوه بر این ممکن است لک‌هایی به رنگ قرمز یا قهوه‌ای روی پوست ایجاد شود که بعد از مدتی برطرف می‌شوند. این لک‌ها در کنار پوسته‌پوسته شدن محل درمان نشانه بهبودی است و بعد از برطرف شدن آن‌ها می‌توان تغییرات پوست را احساس کرد. برطرف شدن این موارد نیازمند زمان است. پس بهتر است کمی صبوری به خرج دهید.
در مواردی که از لیزر کیوسوئیچ برای از بین بردن خال‌کوبی و تتو استفاده می‌شود، ممکن است بعد از چند جلسه خال‌کوبی‌ها پررنگ‌تر شوند. این موضوع به این دلیل است که رنگ‌دانه‌های خال‌کوبی و تتو به سطح پوست آمده‌اند و به همین دلیل رنگ آن را بیشتر کرده‌اند. این موضوع کاملا طبیعی است و بعد از گذشت چند جلسه کمرنگ‌تر خواهد شد. استفاده از لیزر کیوسوئیچ باعث ایجاد زخم‌های ریزی در محل درمان می‌شود. این زخم‌ها دردناک یا عفونی نیستند و حدود چهار یا پنج روز بعد از هر جلسه لیزر بهبود پیدا می‌کنند.

توصیه و مراقبت ها

  • در جلسات مشاوره درباره بیماری‌ها و حساسیت‌ها، داروهایی که مصرف می‌کنید و انتظارات و ترس‌های خود با پزشک صحبت کنید.
  • اگر سابقه کلوئید یا گوشت اضافه بعد از ترمیم زخم را دارید، حتما به پزشک خود اطلاع دهید.
  • حداقل از یک ماه قبل از لیزر کیوسوئیچ از گرفتن حمام آفتاب یا سولاریوم خودداری کنید. ترجیحا از کرم‌های برنزه کردن پوست نیز استفاده نکنید.
  • دو روز قبل از انجام لیزر، موهای ناحیه درمان را با تیغ بزنید.
  • درصورتی‌که از لیزر برای درمان لک‌های صورت خود استفاده می‌کنید، در روز عمل آرایش نکنید و پوست خود را کاملا تمیز نگه دارید.
  • تا یک روز بعد از لیزر از رفتن به حمام یا شستن محل درمان خودداری کنید.
  • درصورتی‌که پزشک کرم یا پمادی برای شما تجویز کرده، آن را به‌موقع مصرف کنید.
  • از دست‌کاری یا کندن زخم‌های بعد از لیزر خودداری کنید. این کار باعث ایجاد لک‌های ماندگار بر روی پوست خواهد شد.
  • در روزهای بعد از لیزر از نور مستقیم آفتاب دوری کنید. در صورت خروج از خانه حتما از کرم‌های ضد آفتاب تجویز شده توسط پزشک استفاده کنید. این کرم‌ها علاوه بر محافظت از پوست در برابر آفتاب، برای بهبود زخم‌های بعد از لیزر نیز اثرگذار است.

شماره تماس های کلینیک زیبایی بلزا