لیزر بیکینی | لیزر موهای زائد بیکینی (واژن)

لیزر بیکینی | لیزر موهای زائد بیکینی (واژن)


لیزر بیکینی یکی از روش­ های جدیدی است که می ­توان موهای زائد را در مناطق خاصی از بدن از بین برد. بانوان ذاتا زیبایی را دوست دارند و زیبایی نقش مهمی در زندگی آن­ها دارد. وجود موهای اضافی باعث می ­شود که بسیاری از بانوان احساس زیبایی نکنند. بانوان برای حل این مشکل باید مدام اقدام به خرید تیغ یا موم بکنند و خود را به دردسر بیاندازند. راه حل بهتری نیز وجود دارد و به وسیله آن می ­توان مشکل موهای زائد را به طور کلی حل کرد. این راه حل، استفاده از لیزر است. لیزر را می­ توان برای بخش­ های مختلف بدن به کار برد.
استفاده از این روش مزایای بسیاری زیادی به همراه دارد. به جای این که بارها بخواهید اقدام به خرید وسایلی برای حذف موهای زائد کنید، بهتر است که با استفاده از لیزر این کار را یکبار برای همیشه انجام بدهید. ما امروز قصد داریم که در مورد لیزر بیکینی صحبت کنیم. اگر شما نیز تصمیم دارید از شر موهای زائد بدن خود خلاص شوید، بهتر است که تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

ناحیه شرمگاهی همیشه با دسته­ای از مو پوشانده شده است. این موها علاوه بر این که زائد هستند و مشکلاتی را مانند تعریق ایجاد می­کنند. علاوه بر این، این مسئله معمولا در روابط جنسی نیز ممکن است که اثر منفی داشته باشد. بانوان زیادی هستند که سعی می­ کنند با استفاده از وسایلی مانند تیغ این مناطق را اصطلاح کنند. این مسئله نیز مشکلات مربوط به خود را دارد. استفاده از تیغ در ناحیه شرمگاهی باعث می­ شود که در بلندمدت پوست دچار مشکلاتی شود. یکی از شایع­ترین این مشکلات قرمزی پوست و جوش در این ناحیه حساس است.
لیزر بیکینی یکی از روش­ های پیشنهادی است که سال­ها است در سراسر جهان انجام می­ شود و بین بانوان طرفداران زیادی دارد. علت محبوبیت این روش این است که اثر آن بلند مدت است و همچنین درد ندارد. این لیزر معمولا در چند جلسه انجام می ­شود. پزشک از دستگاه­های لیزر (به عنوان مثال دستگاه لیزر الکساندرایت) استفاده می ­کند. این دستگاه میزان مشخصی از لیزر را به ناحیه تناسلی که به ناحیه بیکینی معروف است، می­ تاباند. موها پس از چند جلسه لیزر، یا از بین می­ روند و یا بسیار نازک می­ شوند. در این روش موها تا ۸۵ درصد از بین می­رود. مدت زمان این جلسات نیز زیاد طولانی نیست و فقط بین ۸ تا ۱۰ دقیقه طول می­ کشد.
پس از انجام این لیزر می­ توانید محل را ترک کنید و نیاز به مراقبت­ های شدید درمانی نیست. البته برخی نکات وجود دارند که باید آن­ها را رعایت کنید و در بخش­های بعدی به آن اشاره می­شود. تعداد این جلسات به عوامل مختلفی بستگی دارد.

بیکنی به کدام نواحی گفته میشود؟

در واقع ناحیه شرمگاهی است که با موهای زائد پوشانده شده و به عنوان ناحیه تناسلی بانوان شناخته می‎شود. این ناحیه با وجود اینکه از مو پوشانده شده است همیشه باید تمیز و عاری از هرگونه مو زائدی باشد. وجود مو در این ناحیه می‌تواند اثرات منفی در رابطه جنسی داشته باشد، از این رو بهتر است همیشه با استفاده از روش‌های مختلفی چون شیو، اپیلاسیون، لیزر و…. این ناحیه را اصلاح کنید. یکی از اشتباه‌ترین راه‌ها برای اصلاح این ناحیه استفاده از تیغ است، استفاده از تیغ می‌تواند موجب مشکلات پوستی در بلند مدت شود. امروزه با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی راه و روش‌های جدید و بسیاری به وجود آمده است، لیزر بیکینی یکی از این راه‌ها می‌باشد. لیزر به عنوان یکی از کم عارض‌ترین راه‌های از بین بردن موهای زائد در بانوان و آقایان شناخته شده است.
به بخشی از ناحیه تناسلی خانم‌ها که با لباس پوشانده شده و کمی خارج از آن را بیکینی می‌گویند. خط باسن به هیچ عنوان در لیزر موهای زائد جز بیکینی محسوب نمی‌شود.

تفاوت لیزر بیکینی و لیزر برزیلی

بسیاری از خانم‌ها تفاوت میان لیزر خط بیکینی و لیزر برزیلی را نمی‌دانند. این دو درمان بسیار شبیه هم هستند و معمولاً با هم اشتباه گرفته می‌شوند. از آنجایی که صحبت کردن درباره این موضوع برای برخی خانم‌ها سخت است ترجیح می‌دهند تا به جای پرسیدن از متخصص در اینترنت درباره آن بخوانند.
  • لیزر خط بیکینی : به ناحیه خارج از خط شُرت، خط بیکینی می‌گویند. لیزر خط بیکینی معمولاً تا ۳ اینچ فراتر از این خط را پوشش می‌دهد و این ناحیه را کاملاً تمیز و بدون نقص می‌کند. در این روش برخی از نواحی مانند لبه‌های بیرونی واژن و بالای ناحیه شرمگاهی که زیر لباس‌زیر قرار دارند نیز تحت درمان قرار می‌گیرند که البته لیزر این نواحی به انتخاب خود داوطلب بستگی دارد.
  • لیزر برزیلی : در این روش نواحی بیشتری نسبت به خط بیکینی تحت درمان قرار می‌گیرند، مانند لبه‌های بیرونی واژن و خط باسن. در این روش قسمتی از موهای ناحیه شرمگاهی به شکل یک نوار باریک باقی می‌ماند. در لیزر برزیلی داوطلب باید کاملاً برهنه شود.

لیزر بیکینی چیست؟

 لیزر بیکینی در واقع همان لیزر موهای زائد ناحیه شرمگاهی است. ناحیه شرمگاهی زنان همانطور که گفتیم از موهای زائد پوشانده شده بهتر است که برای بهداشت و سلامت زنان، موهای این بخش از بین بروند. انتخاب راه از بین بردن موهای زائد بدن به انتخاب خود فرد است. در واقع فرد با توجه به مزایا و معایب روش از بین بردن موهای زائد بدن و شرایط جسمی خود یکی از این راه‌ها را انتخاب می‌کند. لیزر بیکینی در واقع لیزر بخشی از ناحیه شرمگاهی است که با لباس پوشانده شده، البته اطراف این ناحیه شرمگاهی و قسمت داخلی پا‌ها هم جزو بیکینی به شمار می‌رود.

مراقبت‌های قبل از لیزر بیکینی

اگر می‌خواهید از این روش از بین بردن موهای زائد استفاده کتید، باید مراقبت های قبل از لیزر مو را انجام دهید. شما باید هفته قبل از لیزر بیکینی قسمت مورد نظر را با استفاده از تیغ بتراشید. دقت کنید که استفاده از تیغ، روشی مناسب بوده ولی شما نمی توانید از سایز لوازم از جمله موم و یا وکس و … استفاده نمایید و استفاده از هرکدام از این روش­ها خطراتی را در حین درمان برای شما ایجاد خواهد کرد.
  • شیو و اصلاح با تیغ : برای رسیدن به بهترین نتیجه دوازده تا بیست و چهار ساعت قبل از انجام لیزر، موهای ناحیه ی مورد نظر را با تیغ یا ژیلت شیو کنید.
  • استحمام : پیش از مراجعه حتما حمام کنید، چون رعایت بهداشت در این روند بسیار اهمیت دارد. از شوینده هایی که PH آن ها برای ناحیه ی بیکینی و واژن مناسب است استفاده کنید. از مصرف محصولات شیمیایی معطر اجتناب کنید. مواد شیمیایی موجود در این محصولات پوست حساس این نواحی را تحریک پذیر می کنند و بعد از لیزر باعث سوش و خارش می شوند.
  • به هیچ عنوان در معرض اشعه ی نور خورشید قرار نگیرید : قرار گرفتن در معرض اشعه ی نور خورشید و برنزه کردن قبل از لیزر، باعث کاهش تاثیر آن شده و زمینه ی آسیب به پوست را فراهم می کند.
  • لباس نرم و گشاد و راحت بپوشید : از پوشیدن لباس تنگ خودداری کنید و لباس نرم و گشاد و راحت بپوشید. لباس های تنگ با پوست اصطکاک ایجاد کرده و  آن را تحریک پذیر می کنند.
  • استرس خود را کنترل کنید : ممکن است حین درمان احساس خجالت کنید و معذب باشد. اما سعی کنید آرامش خود را حفظ و استرس خود را کنترل کنید. کلینیک خانه ی سفید با کادر درمانی بسیار مجرب و حرفه ای تلاش می کند که محیطی آرام و بدون استرس را برای شما فراهم کند.

مراقبت ­های بعد از لیزر بیکینی

یکی از مواردی که باید از  انجام آن جدا خودداری کنید، دست زدن به ناحیه مورد نظر است. ناحیه تناسلی ممکن است که ملتهب باشد و با هر دست زدن شما دچار مواردی مانند سوزش یا خارش شود. در صورت مشاهده چنین حالتی بهتر است که سریعا پزشک را در مورد آن آگاه کنید.
یکی از فعالیت­ هایی که بسیار در این مورد مفید است، استفاده از کمپرس یخ است. از آن جایی که لیزر از طریق گرما فولیکول­ های پوست را از بین می­ برد، دمای مناطق موردنظر ممکن است که بسیاری بالا باشد. به همین دلیل بهتر است که پس از لیزر بیکینی از کمپرس یخ استفاده کنید تا دمای بدن و پوست پایین­تر بیاید.
سعی کنید پس از انجام این روش لیرز، از تیغ زدن و شیو کردن استفاده نکنید. تیغ کشیدن بر روی پوست فولیکول‌های مو را دست نخورده باقی می‌گذارد و روش درمان را بی ­اثر می­ کند. ممکن است که در بین جلسات درمان نیاز به تیغ کشیدن داشته باشید. انجام این کار اشکالی ندارد. اما در طول زمان نیاز به آن کمتر می‌شود. همچنین تا زمانی که تمام جلسات درمانی به اتمام نرسیده‌اند از اپیلاسیون، کندن مو، ‌بلیچ یا کرم‌های رفع موهای زائد یا الکترولیز بر روی ناحیه درمان پرهیز کنید. هر کدام از این روش­ ها باعث خواهد شد که برای شما مشکلی به وجود بیاید. البته استفاده از تیغ بعد از سه روز پس از درمان مانعی ندارد.

شماره تماس های کلینیک زیبایی بلزا