مناطق ممنوعه برای تزریق بوتاکس

مناطق ممنوعه برای تزریق بوتاکس


مناطق ممنوعه برای تزریق بوتاکس

برخلاف تصور عده‌ای که در این زمینه هیچگونه تجربه و علمی ندارند بوتاکس را در نواحی که چین و چروک وجود دارد انجام می‌دهند. این یکی از رایج‌ترین اشتباهاتی است که افراد غیرحرفه‌ای در تزریق می‌توانند انجام دهند. در واقع محلی که عضلات دارای گرفتگی با نواحی که دارای چین وچروک هستند با هم متفاوت است. تزریق باید در عضلاتی که دارای انقباض هستند تزریق شود تا بتواند آن نواحی را فلج نماید.

به طور معمول بوتاکس در نواحی بین ابروها پیشانی و اطراف چشم تزریق می‌شود. در سایر نواحی صورت بوتاکس تاثیر چندانی ندارد. در واقع مناطقی ازنظر سازمان FDA برای تزریق بوتاکس استفاده می‌شوند، سه نقطه اطراف هر چشم و پنج نقطه بین ابرو و پنج نقطه در پیشانی است.

البته در مواردی نادر هم گزارش شده است که تزریق بوتاکس در نوک بینی برای بالابردن آن صورت می‌گیرد که این نواحی دارای مجوزی برای تزریق بوتاکس ازجانب سازمان مربوطه نیستند و به طور رسمی تایید نشده اند. شایان ذکر است که امروزه بر اثر پیشرفت علم و حضور پزشکان مجرب و دارای تجربه در کشورمان بهتر است در این مورد نگرانی خاصی نداشته و بیشتر مراقب باشید.

اگر بوتاکس در مناطق ممنوعه صورت بگیرد آیا خطرساز خواهد بود؟

همانطورکه گفته شد قسمت‌هایی از صورت هستند که تزریق بوتاکس در آن ناحیه باعث بروز مشکلاتی خواهد شد. یکی از قسمت‌هایی که تزریق بوتاکس در آن قسمت باعث بروز مشکلاتی خواهد شد، خطوط کنار لب و یا گردن است. البته ممنوعیت قاطعی در رابطه با تزریق در این ناحیه وجود ندارد اما بهتر است که تزریق در این ناحیه انجام نشود. افرادی وجود دارند که تزریق بوتاکس در این ناحیه را انجام داده و از آن نتیجه گرفته اند.

در مقابل هم افرادی وجود دارند که پس از تزریق کردن در این ناحیه به جای گرفتن نتیجه مثبت از نتیجه منفی برخوردار شده اند. افراد باید با در نظر گرفتن این موارد، تحقیق و بررسی در رابطه با مسئله پیش رو اقدام به انجام هرگونه تزریق دراین ناحیه کنند. مشورت با افرادی که قبلا سابقه تزریق در این ناحیه را داشته اند و همچنین مشاوره با پزشکان متخصص در این زمینه می‌تواند کمک‌های بسیار شایانی به افرادی که قصد انجام دارند کند. این موارد مطمئنا در تصمیم آن‌ها تاثیرگذار می‌باشد.

پزشکی که چنین تزریقی را انجام می‌دهد، باید دقت زیادی در این خصوص داشته باشد؛ زیرا کوچکترین خطا و تزریق نامتقارن می‌تواند باعث ایجاد مشکل در تکلم فرد مراجعه کننده شود. بنابراین باید در انتخاب پزشک خود دقت کنید. چرا که هیچ فردی دوست ندارد ظاهر زیبای خود را در اثر سهل انگاری یا هر اتفاق دیگری به خطر بیاندازد.

عوارض استفاده از تزریق بوتاکس در مناطق ممنوعه

در صورتی که نکات گفته شده را رعایت نفرمایید و درمان و زیبایی خود را به روش بوتاکس در نواحی ممنوعه انجام دهید ممکن است با عوارض و خطرات جدی تری روبه رو شوید. برخی از عوارض جانبی تزریق ممکن است به تنهایی مشکل ایجاد نکند و ساده به نظر بیایند اما می‌توانند زمینه ساز بروز برخی خطرات جدی تر باشند.

بنابراین زمانی که هرکدام از علائم کهیر، خارش، خس خس سینه و نفس دشوار را بعد از انجام بوتاکس مشاهده کردید حتما به پزشک مراجعه کنید. در قسمت زیر برخی از عوارض جانبی و خطرات احتمالی را که امکان دارد پس از انجام درمان زیبایی تزریق نادرست یا حرکت ماده بوتاکس در زیر پوست درصورت حساس بودن به ماده بوتاکس مواجه شوید گفته شده است.
  1. ضعف عضلانی غیرمعمول
  2. از دست دادن کنترل مثانه
  3. خشن شدن صدا
  4. افتادگی پلک
  5. تغییر دید
  6. احساس درد چشم
  7. خشکی چشم
  8. تحریک شدن چشم
  9. درد قفسه سینه یا فشار
  10. درد فک یا شانه
  11. ضربان قلب نامنظم


موارد منع مصرف بوتاکس

  • حاملگی و دوران شیردهی
  • وجود عفونت درمحل تزریق
  • افراد حساس به بوتولونیم یا همان ماده بوتاکس
  • افراد تحت درمان با داروی ضد مالاریا سیکلوسپورین دی پنی سیلامین هستند.
  • افرادی که بیماری‌هایی نظیر سندرم EATEN LAMBERT یا نوروموسکولر دارند.
  • افرادی که آنتی بیوتیک‌هایی مانند جنتامایسین استریسیتو مایسین و کانامیسین مصرف می‌کنند.
  • افرادی که داروهای ضد انعقاد با دوز بالا مصرف می‌کنند.
  • ابتلا به برخی بیماریهای عصبی یا روانی.
  • مصرف داروهای قلابی
  • بوتاکس برای افرادی که چین و چروک به شدت عمیق یا پوست خیلی ضخیم دارند نتیجه چندان مطلوبی نخواهد داشت
  • مصرف داروهای قلبی و عروقی

شماره تماس های کلینیک زیبایی بلزا