مزوتراپی صورت و مراحل درمان آن

مزوتراپی صورت و مراحل درمان آن


مواد مزوتراپی در اصل متشکل از مقدار زیادی هورمون، ویتامین و آنزیم است که توسط سوزن های ریزی به پوست تزریق می شود. این روش درمانی به منظور رفع بسیاری از مشکلات پوستی مانند رفع چین و چروک، لک های ناشی از آفتاب، از بین بردن جای جوش، شلی و افتادگی پوست، سلولیت و … استفاده می شود.

مزوتراپی برای چه افرادی مناسب است؟

در حقیقت مزوتراپی برای افرادی که پوست چرب یا بسیار خشک دارند، دارای تیرگی در نواحی خاصی از پوست مانند دور چشم بوده و یا دچار ریزش ابرو هستند، درمانی تاثیرگذار است که با چند دوره تزریق می تواند به رفع آن ها بپردازد.

مزوتراپی برای رفع جوش و آکنه

یکی از دلایل ایجاد جوش و آکنه روی پوست افراد باز بودن بیش از حد منافذ پوست و ورود باکتری ها و میکروب ها به داخل پوست است. با ورود این عوامل به پوست، پوست عکس العمل نشان داده و جوش می زند. بعضی جوش ها ماندگارند و برخی دیگر علی رغم از بین رفتن خود جوش، جایشان روی پوست باقی می ماند. در هر دو صورت مزوتراپی تاثیرگذار بوده و به رفع آن ها کمک می کند.
موادی که در روش مزوتراپی برای رفع آکنه استفاده می شود، دارای قابلیت شگفت انگیز دارویی است که مناسب برای رفع جای جوش، اسکار، جای سوختگی‌ و کلوئیدها است. وقتی اتفاقی مثل سوختگی برای پوست رخ می دهد، ممکن است جای آن بماند یا در صورت بهبودی ممکن است قسمتی از پوست آسیب دیده برای ترمیم خود، بافت همبندی در ناحیه ایجاد کند. بافت همبند سبب سفت شدن آن قسمت از پوست شده  که با تزریق مزوتراپی می تواند به سرعت این سفتی را از بین ببرد و پوست را به حالت اولیه خود بازگرداند.


مزوتراپی هیالورونیک اسید

همانطور که می دانید کلاژن یک عامل بسیار مهم برای حفاظت از پوست است که سبب سفتی پوست و جوانی آن می شود. بالا رفتن سن و یک سری تغییرات مانند حضور در شرایط عصبی و استرسی می تواند باعث از بین رفتن یا از کار افتادگی رشته های کلاژن شود. با تزریق مزوتراپی هیالورونیک اسید می توان به تحریک رشته های کلاژن پرداخت. امروزه بسیاری از افراد با روی آوردن به کرم های ضد چروک در صدد رفع چروک ها بر آمده اند. 
نکته ای که اهمیت دارد این است که این کرم ها نمی توانند همانند مزوتراپی در رفع چروک ها تاثیر داشته باشند و فقط می توانند از ایجاد چروک جدید جلوگیری کنند. همچنین همان اثر مختصری که دارند نیز تا زمان استفاده از کرم ها پابرجاست و به محض قطع مصرف، ممکن است وضعیت چین و چروک ها به حالت قبلی خود بازگردد.
راه حل رفع چین و چروک ها می تواند جراحی یا تزریق مزوتراپی باشد که امروزه بیشتر افراد مزوتراپی را به علت تهاجم کم و نداشتن دوره نقاهت انتخاب می کنند. برای تاثیر گذاری بیشتر می توان از چند نوع مزوتراپی به صورت همزمان استفاده کرد یا در کنار مزوتراپی تزریق بوتاکس، هایفوتراپی یا میکرودرم نیز انجام داد.


درمان چگونه انجام می شود؟

مزوتراپی صورت با تزریق میکرو در یک روش ساده و سریع انجام می شود:


قبل از درمان

لزومی ندارد که بیمار احتیاطات خاصی را انجام دهد، اما انتخاب تیم تخصصی برای درمان مهم است. در طول ویزیت، پزشک یک تشخیص کامل انجام می دهد و پوست را تمیز می کند تا برای درمان آماده شود.


حین درمان 

این روش حدود ۳۰ دقیقه طول می کشد. تکنیک تزریق را می‌توان به صورت دستی یا با استفاده از دستگاه‌های مختلف انجام داد. در صورت استفاده از دستگاه ها، با یک سیستم پیچیده انجام می شودکه در آن نازک‌ترین سوزن موجود در بازار را برای تعیین دقیق عمق، سرعت تزریق و مقدار محصول اعمال شده برای هر بیمار انجام می شود. به این ترتیب تعداد زیادی تزریق اما با کمترین ضربه و حداکثر دقت انجام می شود. این میکروپنچرها تجربه بیمار را بهبود می بخشد، نتایج را بهینه می کند، ایمنی بیشتر، راحتی بیشتر، کبودی کمتر و عملاً بدون درد را ارائه می دهد. درمان بیولوژیکی، آبرسانی شدید را فراهم می کند، چین و چروک های ظریف را اصلاح می کند و درخشندگی فوری می بخشد. مزوتراپی صورت با سایر روش های درمانی مانند تزریق فیلر، تزریق بوتاکس، لایه برداری، میکرونیدلینگ و … سازگار است.


بعد از درمان

برافروختگی صورت در ۲۴ ساعت اول شایع است. بیمار بلافاصله پس از درمان که به صورت سرپایی انجام می شود می تواند فعالیت خود را از سر بگیرد. اگرچه این تکنیک در هر زمان از سال قابل اجرا است، حتی در تابستان، اما بهتر است حداقل به مدت ۴۸ ساعت از قرار گرفتن در معرض نور خورشید، اشعه ماوراء بنفش و دمای منفی خودداری کنید. انجام دو یا سه جلسه مزوتراپی صورت در سال با فاصله یک ماهه بین هر جلسه توصیه می شود. بیمار می تواند درمان را هر چند وقت یکبار که بخواهد تکرار کند.


آیا مزوتراپی عوارض دارد؟

به طور کلی می توانیم بگوییم مزوتراپی دارای عوارض خاصی نیست و اگر عارضه ای ایجاد کند به سرعت با گذشت چند روز محو می شود. عوارضی که پس از مزوتراپی روی پوست ایجاد می شود کبودی، تورم، سوزش کم یا خون مردگی است که این عوارض در محل تزریق ایجاد شده و رفع می شوند. استفاده از کرم های ترمیم کننده نیز می تواند در از بین بردن این موارد تاثیرگذار باشد.

شماره تماس های کلینیک زیبایی بلزا