انواع روش‌های زاویه‌ سازی صورت

انواع روش‌های زاویه‌ سازی صورت

زاویه ‌سازی فک و صورت چیست؟

به طور کلی زاویه‌سازی صورت شامل تمامی روش‌هایی است که باعث ایجاد خط فک و زاویه‌دار شدن چانه می‌شود. در این راستا افرادی که دارای چانه‌های‌ کوچک هستند، می‌توانند با استفاده از مراحل زاویه‌ سازی صورت، این مشکل را برطرف کنند. علاوه بر این نیز این روش به عنوان یکی از تاثیر‌گذار‌ترین راه‌های زاویه سازی فک طبیعی است که با از بین بردن چربی اضافی در ناحیه پایین صورت، گردن باعث مشخص‌شدن کامل خط فک نیز می‌شود.

انواع روش‌های زاویه‌ سازی صورت

زاویه‌سازی صورت به روش‌های متفاوتی انجام می‌شود که با توجه استخوان‌بندی و یا میزان چربی موجود در صورت افراد، دارای عملکرد‌ها و شیوه‌های متفاوتی است. همچنین توجه داشته باشید که زاویه‌سازی می‌تواند ضمن استفاده از روش‌های جراحی، از طریق شیوه‌های غیر‌جراحی نیز انجام ‌شود. در این راستا روش‌های بدون نیاز به جراحی، غیر تهاجمی بوده و بدون نیاز به طی کردن دوره نقاهت انجام می‌شوند.

لازم به ذکر است که روش غیر‌جراحی برای تمامی افراد مناسب نیست و در مراجعه‌کنندگانی با میزان چربی زیاد در ناحیه فک و یا استخوان‌بندی درشت، توصیه نمی‌شود. در ادامه‌ی به انواع روش‌ها و مراحل زاویه‌سازی صورت می‌پردازیم.
  • زاویه ‌سازی فک و صورت با ژل
  • زاویه سازی صورت با چربی
  • زاویه‌ سازی صورت با هایفوتراپی
  • زاویه‌ سازی صورت با جراحی فک

زاویه ‌سازی فک و صورت با ژل

یکی از بهترین راه‌های زاویه سازی صورت گرد و افزایش حجم چانه، تزریق ژل است. فیلر‌های پوستی در نواحی مختلف صورت باعث افزایش حجم و در نتیجه ایجاد تقارن می‌شوند. ژل‌های مورد استفاده در این روش حاوی اسید هیالورونیک هستند که ضمن موجود بودن طبیعی در بدن، کمترین عوارض و معایب زاویه سازی صورت را به همراه خواهند داشت.

تزریق ژل در محل مناسب، ضمن مشخص کردن زاویه فک و چانه، باعث بلند‌تر شدن چانه‌های کوتاه و واضح‌تر شدن خطوط فک می‌شود. توجه داشته باشید که برای دستیابی به بهترین نتیجه در زاویه سازی صورت با فیلر، حتما به دنبال متخصص زیبایی مجرب در این زمینه باشید. به همین منظور نداشتن تجربه کافی علاوه بر از بین بردن تقارن دو سمت صورت، باعث زاویه‌سازی نامتقارن و غیر‌طبیعی آن نیز می‌شود. در نهایت هزینه زاویه سازی صورت با ژل، با توجه به میزان مصرفی و برند ژل متفاوت است.


از جمله مزایای زاویه سازی صورت با ژل

• بهبود در شکل و اندازه فک
• مرتب کردن خط فک تقارن خط فک
• حجیم سازی گونه

زاویه سازی صورت با چربی

تزریق چربی یکی دیگر از روش‌های زاویه‌دار کردن صورت است که تاثیر بسیار زیادی بر چهره افراد دارد. در این روش چربی‌های اضافی دیگر نقاط بدن جمع‌آوری شده و پس از فرآوری و بی‌حسی موضعی صورت، با استفاده از سوزن‌هایی به نام کانولا به قسمت‌هایی مانند گونه که چربی خود را از دست داده‌اند، تزریق می‌شود. این عمل سبب ایجاد خط فک متناسب با دیگر اجزای صورت خواهد شد.

در نهایت نتیجه حاصل از این درمان نیز نسبت به روش‌های دیگر بسیار طبیعی است و با داشتن ماندگاری بسیار بالاتر در مقایسه با دیگر روش‌ها و فیلر زاویه فک، تا چند سال زیر پوست باقی می‌ماند. همچنین برداشتن چربی از بدن خود فرد باعث می‌شود تا تزریق چربی بدون هیچ آلرژی انجام شود.


مزایای تزریق چربی جهت زاویه ساری صورت

• متعادل سازی فرم صورت
• پر نمودن حجم مسطح یا تحلیل رفته پوست
• از بین رفتن شلی و افتادگی پوست
• متقارن سازی گونه ها و خط فک
• حجم دهی چانه و گونه
• برجستگی لب و…

زاویه‌ سازی صورت با هایفوتراپی

در این روش از انرژی اولتراسوند به منظور ایجاد زاویه سازی فک طبیعی و جوان‌سازی صورت استفاده می‌شود که در طی آن دستگاه روی صورت قرار گرفته و در نتیجه اشعه به لایه‌های عمیق پوست نفوذ خواهد کرد. همچنین فرکانس بالای این اشعه باعث می‌شود تا لایه‌های پوست تحریک شده و در نتیجه کلاژن و الاستین بیشتری تولید شود.

در نهایت افزایش کلاژن‌سازی در این روش علاوه بر سفت‌تر شدن پوست، باعث از بین رفتن افتادگی‌ها در ناحیه فک و چانه می‌شود. توجه داشته باشید که این روش درمانی در یک جلسه اثر‌بخش نبوده و با توجه به نظر پزشک ممکن است تا چند جلسه انجام شود که در نتیجه قیمت زاویه فک با استفاده از این روش نیز متغیر در نظر گرفته می‌شود.

زاویه‌ سازی صورت با جراحی فک

در این روش از زاویه‌سازی صورت، استخوان فک و چانه به منظور دستیابی به شکل V شکل تراشیده می‌شوند. توجه داشته باشید که باید این عمل زاویه‌سازی را زیر نظر جراح فک و صورت با تجربه انجام دهید تا از یک زاویه سازی فک طبیعی و ظاهری بی‌نقض برخوردار شوید. همچنین این روش به عنوان یکی از تأثیر‌گذار‌ترین راه‌های زاویه‌سازی صورت کشیده و یا مربعی است که با استفاده از این جراحی صورت کاملا متقارن شده و نتایج آن دائمی خواهد بود.

از دیگر مزایای این عمل جراحی، زاویه‌دار شدن فک است که در نتیجه عضلات آن در دو طرف صورت اصلاح شده و حالت صورت بهبود پیدا می‌کند. علاوه بر تمامی این موارد، مهارت و دقت پزشک متخصص در این جراحی به منظور ایجاد تقارن در دو طرف صورت، از مهم‌ترین مواردی است که باید به آن توجه داشته باشید.

مراقبت‌های قبل و بعد از زاویه سازی صورت بدون جراحی

  • روز قبل از انجام زاویه سازی، از مصرف نوشیدنی‌های الکی خودداری نمایید. 
  • در صورت مصرف داروهای ضد انعقادی مانند آسپرین و وارفارین با مشورت پزشک معالج خود ترجیحاً آنها را قطع کنید، هر چند مصرف این داروها منع مطلق برای تزریق نیست و مصرف آنها فقط ریسک کبودی و هماتوم را بالا می‌برد. 
  • به مدت 24 ساعت از دوش گرفتن و دستکاری موضع تزریق پرهیز نمایید.
  • در صورت ایجاد کبودی کمپرس سرد کنید، به این صورت که یخ را روی موضع گذاشته و بردارید و این کار را تکرار کنید.
  • به مدت یک هفته مایعات زیاد بنوشید. 
  • پماد و کرم‌های موضعی تجویز شده را به طور منظم استفاده نمایید.

شماره تماس های کلینیک زیبایی بلزا