اثرات ماساژ صورت

اثرات ماساژ صورت

ماساژ صورت، چقدر تاثیر می‌گذارد؟

ماساژ صورت، نوعی ورزش برای عضلات پوست به شمار می ‌رود که باعث بهتر جریان پیدا کردن گردش خون در پوست می شود. در نتیجه این عمل، اکسیژن رسانی به سلول های پوست بیشتر شده و مواد غذایی نیز به اندازه کافی به سلول ‌های پوست می‌ رسند. نتیجه ی نهایی این امر، روشن شدن رنگ پوست و همینطور شادابی و طراوت آن است. با ماساژ دادن، عضلات، سفتی خود را حفظ کرده و شل نخواهند شد. علاوه بر این ها، ماساژ دادن باعث طراوت و شادابی پوست می گردد و می تواند باعث رفع تنش های عصبی و افزایش آرامش در فرد شود. همچنین ماساژ باعث رفع سردرد نیز خواهد شد.

پیش از ماساژ صورت چه اقداماتی باید کرد؟

ابتدا باید صورت را از هرگونه آرایش پاک و آن را تمیز کرد.
اجازه دهید تا پوست خشک شده و اگر عجله دارید می‌ توانید آن را با یک حوله خشک کنید.
سپس دستان تان را تمیز بشویید و خشک کنید.
می ‌توانید تنها با دست صورت تان را ماساژ داده و یا همزمان با ماساژ، از یک روغن و یا سرم نیز استفاده کنید. اگر قصد دارید صورت خود را با کرم و یا روغن خاصی ماساژ دهید، بهتر است پیش از ماساژ، کمی پوست صورت را بخور دهید تا منافذ پوست باز تر شده و ماده مورد نظر بیشتر جذب پوست گردند.


حتی می توانید برای ماساژ از دستانتان کمک بگیرید و یا از ماساژور استفاده کنید. انواع مختلفی از ماساژور های مخصوص صورت در بازار موجود می باشند.

هنگام ماساژ صورت، به چه نکاتی باید توجه کرد؟

سعی کنید در زمان ماساژ دادن، آرامش کامل داشته باشید و وقت کافی را برای این کار کنار بگذارید. ماساژ صورت باید به آرامی انجام گیرد. هنگام ماساژ دادن بر روی صورت فشار متوسط وارد کنید؛ اما مراقب باشید تا پوست بیش از اندازه کشیده نشود.

ماساژ صورت چگونه انجام می شود؟

1.ماساژ پیشانی:

برای ماساژ صورت کار را از بخش بالایی آن شروع کنید. ابتدا از پیشانی شروع کرده و با انگشتان از ابرو به سمت خط رویش مو حرکت نمایید. این کار باعث می‌ شود تا خط اخم بر روی پیشانی از بین رفته و یا محو شود.

2.ماساژ ابرو:

پس از پیشانی به سراغ ابرو ها بروید. برای قسمت ابرو ها می توانید از انگشت اشاره و یا شست استفاده کنید. حرکت را از وسط دو ابرو شروع کرده و همزمان با هر دو دست به سمت خارج صورت حرکت کنید. ابرو ها را طوری ماساژ دهید که گویی آن را نیشگون می گیرید.

3.ماساژ پلک ها:

برای ماساژ پلک ها باید سه مرحله را طی کنید:

اول، انگشتان اشاره را در گوشه چشم گذاشته و به سمت ابرو و بالای ابرو حرکت دهید.
دوم، انگشت اشاره را زیر ابرو و در کنار استخوان بینی قرار داده و به سمت گوشه ی دیگر چشم حرکت دهید.
سوم، از ماساژ پلک به ماساژ پلک زیرین می‌ پردازیم. در این مرحله انگشتان را در زیر چشم و در گوشه خارجی آن قرار داده و به سمت بینی حرکت دهید.
  • در مرحله ماساژ پلک، نباید انگشتان را در هنگام ماساژ دادن از روی پوست بردارید.
  • توجه داشته باشید که ماساژ باید ممتد انجام گیرد.

4.ماساژ شقیقه:

برای ماساژ شقیقه از انگشت اشاره و یا انگشت وسط استفاده کنید. دو انگشت را بر روی شقیقه گذاشته و به آرامی آن را ماساژ دهید. ماساژ شقیقه باعث رفع سردرد و یا کاهش آن می ‌شود.

5.ماساژ گونه:

برای انجام ماساژ گونه ابتدا یک گونه را با هر دو دست ماساژ داده و سپس به سراغ دیگری بروید. اگر ابتدا با گونه سمت راست شروع کردید، ۴ انگشت دست راست خود را کنار بینی و در زیر چشم قرار داده و فشار های متوسطی بر روی گونه ها وارد کنید تا به نزدیک گوش برسید. در حالی که چهار انگشت دست راست در سمت خارجی گونه قرار دارد، با چهار انگشت دست چپ هم این حرکات را در همان قسمت تکرار کنید.

یعنی انگشتان دست چپ را به سمت انگشتان راست کشیده و سپس از روی گونه به سمت آن حرکت داده و سپس دست چپ را از روی صورت بردارید. انگشتان دست راست را به آرامی از کنار گوش عبور داده تا به گردن برسید. این ماساژ باعث می ‌شود تا گونه ها سفت گردند.

6.ماساژ ناحیه لب:

چهار انگشت خود را بین لب و بینی در وسط قرار داده و سپس به سمت گونه حرکت دهید. این ماساژ در جهت رفع خط خنده و چین و چروک بر روی لب کمک زیادی می‌ کند. برای محو شدن خط خنده می توانید، چهار انگشت را گوشه ی لب گذاشته و به سمت گونه ها حرکت دهید.

7.ماساژ چانه:

انگشتان را زیر لب و بر روی چانه قرار داده و به سمت گونه ها ماساژ دهید.

8.ماساژ گردن:

برای این ماساژ باید دو مرحله را طی کنید:
  • اول، باید حرکت دست از بخش انتهایی صورت به روی گردن باشد.
  • مرحله ی دوم، مرتبط با بخش میانی گردن است. برای ماساژ این ناحیه، چهار انگشت از بالای گلو به سمت بالا ماساژ دهید.
  • برای دیدن آثار این ماساژ، هر روز حداقل یک بار آن را انجام داده و حرکت را ۵ بار تکرار کنید.

شماره تماس های کلینیک زیبایی بلزا