ماساژ روشی برای پاکسازی و سفت کردن پوست صورت

ماساژ روشی برای پاکسازی و سفت کردن پوست صورت

ماساژ یکی از راه های موثر جهت پاکسازی و سفت کردن پوست صورت:

صورت انسان همواره نیاز به مراقبت دارد و مانند بقیه اعضای بدن به ریلکس کردن و ورزش احتیاج دارد. با به کارگیری ماساژ می توان پوست را به شکل صحیح پاکسازی و سفت کرد. همچنین از طریق ماساژ می توان از پیری زودرس و ایجاد چین و چروک بر روی پوست جلوگیری کرد.


1.بر روی پوست خود لایه‌ای روغن بمالید:

روغن کمک می ‌کند تا انگشتان به راحتی بر روی صورت حرکت کرده و از کشیده شدن آن جلوگیری می کند. همچنین باعث تضمین سلامت پوست شده و خطوط صورت را پس از شروع کار، از روی ظاهر بر می دارد. یک لایه سبک از روغن های زیر را بر روی پوست خود اعمال کنید:
  • اول، برای پوست های خشک از روغن نارگیل و یا ارگان استفاده کنید.
  • دوم، برای پوست های متوسط از روغن بادام یا جوجوبه استفاده کنید.
  • سوم، برای پوست های چرب از روغن جوجوبه یا مرطوب کننده مورد علاقه تان استفاده کنید.

2.ماساژ دادن اطراف و گوشه های دهان:

ماساژ پاکسازی کننده بر روی مناطقی از پوست تمرکز می کند که به آن تمایل دارید. با استفاده از انگشتان می توانید در هر دو طرف دهان خود دایره های کوچکی را روی خطوط قرار دهید. همواره فشار را رو به بالا اعمال کنید. به جای کشیدن پوست آن را بلند کرده و فشار دهید. به مدت یک دقیقه این کار را ادامه دهید.

3.ماساژ نواحی مختلف صورت:

بر روی گونه ها حرکات دایره ای انجام دهید. بر روی گوشه های لب، ضربات متوسطی را ایجاد کنید. حرکات به سمت بالا و فشار انگشتان به سمت داخلی صورت آورده شوند. سپس به کناره های صورت و پشت سر دست ها حرکت را ادامه دهید. این کار را نیز به مدت یک دقیقه انجام دهید.

4.ماساژ چشم:

انگشتان دست را به آرامی در اطراف گوشه های بیرونی چشم قرار دهید. بسیار آرام آن ها را زیر چشم قرار داده و انگشتان را در گوشه های چشم قرار دهید. در دو طرف بینی و در کنار خطوط چهره این کار را تکرار کنید. این حرکت به مدت یک دقیقه باید ادامه داشته باشد. ماساژ چشم کمک می کند تا این نواحی پاکسازی شده و در صورت لزوم می توانید از روغن اضافی نیز استفاده کنید. حرکت انگشتان نباید باعث کشیده شدن پوست اطراف چشم شود.

5.ماساژ پیشانی را شروع کنید:

این ماساژ برای کسانی مناسب است که پیشانی شان خطوط افقی دارد. دست های خود را به طرف یکدیگر و به صورت عمودی قرار داده، انگشتان را بر روی پیشانی گذاشته و حرکات زیگزاگی را از یک دست به دست دیگر انجام دهید. این حرکات به طوری انجام شود که پوست پیشانی را بالا و پایین بکشد. البته این کار باید به آرامی صورت بگیرد. این حرکات در طول یک دقیقه مرتباً تکرار شود.

6.ماساژ خط خفگی:

خطوط عمودی که بالای بینی قرار دارند؛ می توانند به صورت افقی ماساژ داده شوند. انگشتان را به صورت افقی در خطوط خالی قرار داده و به آرامی با انگشتان به عقب و جلو ببرید تا پوست را خارج از موقعیت معمول قرار دهید.

7.ماساژ را روی همه نواحی صورت تکرار کنید:

در این مرحله هر بخش از چهره را دوباره به آرامی ماساژ دهید. زمانی که ماساژ به پایان برسد احساس می کنید که پوست تان جوان تر شده است. برای گرفتن بیشترین نتیجه، این ماساژ را هر روز تکرار کنید.


ماساژ با فیس براش:

فیس براش نوعی ابزار بوده که کار ماساژ را برای شما آسان تر می کند. به جای خسته شدن دست ها می توانید این کار را با فیس براش انجام دهید؛ چرا که سرعت بیشتری داشته و عملکرد آن ملایم می باشد. برای ماساژ استفاده از فیس براش گزینه مناسبی می باشد.

آیا از ماساژ صورت همه می ‌توانند استفاده کنند؟

  • افرادی که دارای مشکلات پوستی و اگزما هستند باید بدانند که ماساژ دادن ممکن است بیماری شان را تشدید کند و به همین منظور از این کار خودداری کنند.
  • اگر بر روی صورت خود جوش دارید؛ بهتر است صبر کنید تا پوست تان بهبودی خود را به دست آورد. اگر جوش شما چرکی باشد، ممکن است عفونت در نواحی دیگر صورت نیز پخش شود.
  • اگر از لنز استفاده می‌کنید، به یاد داشته باشید که پیش از شروع ماساژ، لنز ها را در آورید؛ چرا که ممکن است در زمان ماساژ پلک ها و اطراف چشم به دلیل وجود لنز، به چشم آسیب برسد.
  • افرادی که دچار خون مردگی و التهاب در روی پوست هستند نیز باید از این ماساژ ها اجتناب کنند.

شماره تماس های کلینیک زیبایی بلزا