لیزر الکساندرایت

لیزر الکساندرایت






اگر در جستجوی روش‌های از بین بردن موهای زائد هستید، احتمالاً تمام گزینه‌های موجود را بررسی کرده‌اید و بدون شک پس از تحقیقات خود به این نتیجه رسیده‌اید که لیزر موهای زائد بهترین گزینه برای شما است. لیزر الکساندریت یکی از معروف‌ترین انواع لیزر برای لیزر موهای زائد است. علاوه بر رفع موهای زائد، از لیزر الکس در پاک کردن تاتو، رفع لکه‌های پوستی و درمان قرمزی پوست نیز استفاده می‌شود.

در روش لیزر موی زائد از انرژی لیزر برای از بین بردن موهای زائد و کاهش رشد آن‌ها استفاده می‌شود. لیزرهای مختلفی برای بهبود نتایج و کاهش دائمی رشد مو در مناطق موهای زائد بدن وجود دارد. در کلینیک تخصصی زیبایی بلزا ، متخصصان ما ترکیبی از لیزرهای مختلف با مناسب‌ترین طول موج را برای افزایش موفقیت درمان و حذف دائمی موهای زائد مورد استفاده قرار می‌دهند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه لیزر موهای زائد و بهترین روش مناسب نوع پوست خود می‌توانید با شماره‌ی زیر تماس حاصل نمایید.

09114635400

فهرست مطالب [پنهان سازی]

    1 لیزر الکساندرایت چیست؟
    2 سیستم لیزر الکساندرایت چگونه کار می‌کند؟
    3 میزان اثربخشی
    4 مقایسه لیزر الکساندرایت در مقابل لیزر دایود
    5 درمان موهای زائد با لیزر الکساندرایت 2018
    6 عوارض جانبی


لیزر الکساندرایت چیست؟

لیزر الکساندرایت 2018، نوعی لیزر موهای زائد بدن است که یک پرتوی نور پر انرژی را از درون یک کریستال الکساندرایت منتشر می‌کند. هنگامی که لیزر از درون کریستال الکساندرایت عبور می‌کند، یک پرتو نور با طول موج 755 نانومتر را تولید می‌‌کند. رنگ نور لیزر قرمز است. لیزر الکس می‌تواند در حالت کیو سوئیچ تنظیم گردد که این باعث تولید یک پرتو نور پر انرژی با پالس‌های کوتاه می‌شود. همین ویژگی لیزر موهای زائد بدن باعث از بین رفتن موهای زائد می‌گردد.

از لیزر الکساندرایت برای رفع موهای زائد در نواحی مختلف بدن استفاده می‌شود، از جمله:

    زیر بغل
    پشت
    قفسه سینه
    پاها
    منطقه بیکینی (زن و مرد)
    لب بالا
    چانه
    خط ریش
    سر


علاوه بر از بین بردن موهای زاید ، لیزر الکساندرایت برای موارد زیر نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد:

    درمان لکه‌ها و کک مک پوست
    درمان رگ‌های عنکبوتی
    درمان لکه‌های ماه گرفتگی
    پاک کردن تتو


سیستم لیزر الکساندرایت چگونه کار می‌کند؟



سیستم رفع موی زائد لیزر الکساندرایت و مراقبت های قبل از لیزر موهای زائد به روش مشابه با سیستم لیزر روبی عمل می‌کند. طول موج لیزر مورد استفاده در این سیستم 755 نانومتر است که در قسمت قرمز، مادون قرمز طیف نور قرار دارد. این طول موج لیزر مانند لیزر روبی است که عمدتاً توسط ملانین و فولیکول مو (به جای بافت‌های اطراف) جذب می‌شود.

استفاده از سیستم لیزر الکساندرایت برای از بین بردن موی زائد بسیار معمول است و احتمالاً شما این سیستم را در میان درمان‌های ارائه شده در بسیاری از کلینیک‌های لیزر موی زائد دیده‌اید. سیستم لیزر الکساندرایت سریع‌ترین نوع درمان لیزر موجود در بازار برای از بین بردن موهای زائد بدن است. بهترین نتایج سیستم الکساندرایت در کسانی دیده می‌شود که دارای پوست روشن مایل به زیتونی، به خصوص پوست بسیار روشن هستند. سیستم لیزر الکساندرایت همچنین می‌تواند بر روی پوست افراد زال و دارای پوست کک و مکی (که بسیاری از سیستم‌های لیزر برای آنها مؤثر نیست) مورد استفاده قرار گیرد.
میزان اثربخشی

پس از انجام تعداد جلسات توصیه شده برای لیزر الکساندرایت حدود 70٪ از موهای زائد برطرف خواهد شد. تعداد جلسات لازم برای موهای نازک معمولاً بین 6 تا 8 جلسه و برای موهای تیره و ضخیم‌تر 8 تا 12 جلسه است. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که هر چه لیزر سریع‌تر باشد، در جلسات کمتری قادر به از بین بردن بخش‌های بزرگی از موهای زائد خواهد بود. به بیماران علاقه‌مند به درمان مناطق بزرگ‌تر موهای زائد (مانند شکم، سینه، پشت، شانه‌ها و یا پاها) اغلب استفاده از لیزر الکساندرایت توصیه می‌شود. لیزر الکساندرایت تنها لیزری است که برای درمان پر مویی یا “سندرم آمبراس” توصیه می‌شود.
مقایسه لیزر الکساندرایت در مقابل لیزر دایود

یکی از محبوب‌ترین انواع لیزر برای موهای زائد، لیزر دایود است که طول موج پرتو آن تنها کمی طولانی‌تر از پرتوی تولید شده توسط لیزر الکساندرایت است. در سال 2001 مطالعه‌ای برای مقایسه این دو لیزر انجام شد تا مشخص شود کدام نوع لیزر می‌تواند بهترین نتایج را ارائه دهد. لیزر الکساندرایت تا 85 درصد باعث کاهش رشد موی زائد می‌شود، در حالی که لیزر دایود سبب کاهش 84٪ درصد رشد موی زائد می‌گردد. انجام درمان با استفاده از دو لیزر در چهار جلسه باعث کاهش 90٪ رشد مو تا 12 ماه می‌گردد.
درمان موهای زائد با لیزر الکساندرایت 2018



این وظیفه شما و پزشکتان است که قبل از هر گونه تصمیم‌گیری و اقدام به درمان، از درک تمام مراحل و جنبه‌های دخیل در طول درمان و بعد از آن اطمینان یابید. قبل از رفع موهای زائد با لیزر الکساندرایت، پزشک ناحیه تحت درمان را با الکل شستشو داده و در صورت لزوم از یک کرم موضعی برای بی‌حس کردن این منطقه استفاده می‌کند. در طول درمان با لیزر، شما و پزشکتان هر دو باید از عینک ایمنی برای محافظت از چشمان خود در برابر لیزر استفاده کنید. پزشک ابتدا پس از تعیین تنظیمات دقیق لیزر با استفاده از تست برچسب پوست، لیزر الکساندرایت را در منطقه هدف اِعمال می‌کند و به طور مؤثری بسیاری از فولیکول‌های موهای زائد را که در مرحله رشد خود هستند، از بین می‌برد. (همان‌طور که در بالا اشاره شد، فولیکول‌های موی تیره و ضخیم، راحت‌تر از فولیکول‌های موی روشن‌تر از بین می‌روند، زیرا رنگ تیره انرژی لیزر را بیشتر به خود جذب می‌کند.)

از بین بردن موهای زائد با لیزر می‌تواند احساسی مانند برخورد یک کش پلاستیکی به پوست شما داشته باشد، با این حال استفاده از بی‌حسی موضعی می‌تواند دردتان را کاهش دهد، همچنین سیستم لیزر دارای یک گزینه خنک کننده برای به حداقل رساندن هر گونه درد و ناراحتی است. به طور معمول، این روش می‌تواند 30-40 دقیقه به طول بینجامد، اما زمان واقعی آن بستگی به وسعت ناحیه تحت درمان دارد. هنگامی که جلسه اولیه به پایان رسید، شما ممکن است مقدار تورم جزئی در ناحیه تحت درمان داشته باشید، اما این تورم معمولاً در عرض چند ساعت برطرف خواهد شد. برای رسیدن به نتایج نهایی مورد نظر، بسیاری از بیماران نیاز به سه جلسه (یا بیشتر) با فواصل ماهانه دارند تا فولیکول‌ موهایی در طول جلسات قبلی در فاز استراحت و یا ریزش بوده‌اند، از بین برود.
عوارض جانبی

برای کسانی که پوست بسیار تیره دارند، احتمال خطر کمی برای هیپوپیگمنتاسیون (کاهش رنگ‌دانه‌های پوست) در منطقه تحت درمان وجود دارد. همان‌طور که در بالا ذکر شد، بهترین نتایج درمان لیزر الکساندرایت در بیماران دارای پوست تیره بدست می‌آید.

بروز درد و دیگر خطرات بعد از لیزر مو در طول درمان با لیزر شایع است، اما معمولاً درد ناشی از آن نسبتاً کم است. اغلب از یک ژل خنک کننده در ناحیه تحت درمان استفاده می‌شود که به کاهش درد و جلوگیری از تورم کمک می‌کند. اغلب کمی ورم و خارش بعد از لیزر وجود دارد که بعد از چند روز برطرف خواهد شد. پوست ممکن است قرمز شود، اما پوست تحت درمان تنها زمانی خواهد سوخت که لیزر به طریق نادرست استفاده شود. احتمال بسیار اندکی (10٪) برای بروز کبودی وجود دارد که در صورت وقوع، خود به خود محو خواهد شد. لیزر الکسندارایت سرطانزا نیست و باعث ایجاد سرطان پوست نمی‌شود.

شماره تماس های کلینیک زیبایی بلزا